چهارشنبه, ۱۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اجلاس استانبول؛ اجلاس معامله‏گری، گنارگذاشتنِ غزه، قدس و سرزمین مبارک فلسطین می‌باشد
بسم الله الرحمن الرحيم

اجلاس استانبول؛ اجلاس معامله‏گری، گنارگذاشتنِ غزه، قدس و سرزمین مبارک فلسطین می‌باشد

(ترجمه)

پس از کشتار وحشت‏ناک اهل غزه توسط دولت یهود در امتداد دیوار مرزی غزه که زیر عنوان "راهپیمایی برای بازگشت" تظاهرات کردند تا رأی و دیدگاه خود را برای بازگشت سرزمین مبارک فلسطین و اظهار تنفر را در مقابل توافقنامه‌ای خائنانۀ تقسیم سرزمین مبارک فلسطین-بین سال‌های 48 و 46 که نخست دولت یهود را به رسمیت شناخت و دوم یک دولت ناتوان را به نام فلسطین برای آن‌ها وطن ساختند- اظهار بدارند.

پس از حملات بزدلانه‌ای که ده‏ها کشته و هزارها زخمی بجا گذاشت، حکامِ مزدور در سرزمین‏های اسلامی به زعم خود صدای نصرتِ غزه وقدس را بلند کردند. ادعای آن‌ها منتهی به "اجلاس سران" گردید؛ جلسه‏ای در اسلامبول که بوی اسلام در آن حس نمی‌گردید. اجلاس در جایی برگزار گردید که عموریۀ معتصم و قسطنطنیۀ محمدِ فاتح برای نجات از قدس و غزه نزدیک‏تر بود؛ ولی پس از جلسۀ پایانی، نتیجه‏ای ملموسی‌که به حیث نمونه در مقابل دشمنان استفاده گردد، بدست نیامد.

آن‌چه توقع می‏رفت، تصامیم اجلاس استانبول تحقق نیافت؛ بلکه تصامیم خائنانه‏ای صادر گردید که بجای اعلان دشمنی با یهود و جمع‏آوری نیرو برای محو یهود-که یگانه راه عملی نجات سرزمین فلسطین و راه آزادی بنده‏گان و اماکن مقدس می‏باشد- اجلاسِ سران در روز روشن از وظیفۀ اصلی خود، شانه خالی کرده و از سازمان ملل خواستار کمک شدند، در حالی‌که این سازمان خود ممثل و مشوق اصلی است تا پارچه‏های باقی‏ماندۀ معراج رسول الله ﷺ به دولت یهود ملحق گردد.

بناءً این اجلاس نه تنها یک اجلاسِ اظهار عجز، بلکه بهتر است اجلاس خیانت خوانده شود. چگونه است که 57 کشوری‌که دارای ارتش قوی هستند، نمی‌توانند برای آزادی قدس به تحریک در بیایند و دولت یهود را ریشه‏کن ساخته و تا با رعب نصرت داده شوند؟ چرا این‌گونه کشورها حمایت سرزمین فلسطین را از غرب و سازمان‏های استعماری آن می‌خواهند؟! آیا نمی‌دانند که همین غرب و سازمان آن بود که اشغال سرزمین فلسطین را برای یهود قانونی خواند و در طول چندین دهه جنایات آن را رهبری کرد؟ مانند ضرب المثل مشهور عربی: "وهل یستجار من رمضاء نار" یعنی امکان دارد که در مقابل گرمی آفتاب از آتش کمک گرفت؟

برعلاوه، فرومایه‏گی اجلاس بجای رسید که از خون مسلمانان چشم‌پوشی کرده، خواستار کمیسیون حقیقت‏یاب شدند تا جرائم یهود به ضد تظاهرات‏چیان را برسی کند. گویا کشتار علنی اهل غزه-که از طریق دوربین رسانه‏ها، جهان شاهد آن بود- می‏خواهند قاتل را شناسائی کنند؟ هرگاه چنین کمیسیونی ساخته شود، پس کی‏ها رهبری آن را بدوش دارند؟ آیا آن‌ها قصاص و یا دیت اهل غزه را می‌گیرند و یا تنها به اظهار اندوه و تقبیح خواندن-که دردی را دوا نمی‌کند- اکتفاء خواهند کرد؟

هم‏چنان اجلاس بر راه‏حل‏های استعمارگران و بر تصامیم ظالمانۀ سازمان ملل تأکید کرده و بر پلان‏های شوم امریکائی(تشکیل دو دولت یهود و فلسطین) و بالای صلح با یهود تأکید کردند. اشتراک کننده‌گان زیر چتر اجلاسی‌که به زعم خود برای دفاع "شرافت و کرامت مسلمانان در قدس و قبۀ صخره" جمع شده بودند، جرئت تصمیم ناچیز-اخراج سفرای کشورهای را که قدس را پایتخت یهود شناختند و یا اخراج سفرای دولت یهود- قطع روابط با آن را نتوانستند اتخاذ نمایند؛ بلکه آن‌ها تنها اکتفاء به اتخاذ قطع روابط تجاری با کشورهای شدند که قدس را پایتخت یهود پذیرفته اند. این موقف‌گیری تمام سروصدای دروغین آن‌ها را ثابت ساخته و واقعیت حکام را افشاء می‌سازد که آن‌ها از خود موقفی ندارند و هرآن‌ موقف‌گیریی که دارند، به فرمایش رهبران غربی خود اتخاذ می‌کنند.

اشتراک کننده‌گانِ اجلاس استانبول هیچ هماهنگی برای آزادی غزه، قدس و فلسطین را نداشتد و خود آن‌ها عامل اصلی تضعیف آزادی اند و هرکدام با استفاده ازین اجلاس، اهداف آقای غربی خود را تقویه و اظهار داشتند. از جمله: برخی با استفاده ازین کنفرانس برای انتخابات آتی کشورش برای خود کمپاین کرد تا اهداف امریکا را درست تطبیق کند و برخی‏ها تلاش کردند تا بالای پلان معروف امریکا "معاملۀ قرن" فشار وارد کنند. برخی را اروپا فراخواند تا سیاست امریکا را به چالش بکشانند که می‌خواهد در منطقه با استفاده از فسخ توافقنامۀ هسته‏ای ایران، سهمیۀ بزرگی از اقتصاد منطقه را بدست داشته و اروپا را کنار بزند. غزه، شهداء، زخمی‏ها قدس و مشکلات آن را شامل سیاست‌های اساسی خود نکردند، مگر اظهارات میان‏خالی مانندی‌که تیر از کمان می‌برآید از دین خارج گردیدند.

بر امت است، زمانی‌که معامله‏گری حکام مزدور خود را می‏بنند، برای سقوط آن دست بکار شده و آن‌ها را نگذارند تا از خون امت به نفع اهداف استعماری غرب استفاده نمایند، و بالای فرزندان خود در ارتش‏های اسلامی فشار بیاورید تا این نظام‌ها را سقوط داده، قدرت غصب شده را بازگردانند و دعوتگران خلافت راشده برمنهاج نبوت را نصرت داده و با خلیفه(سپر) که از عقب وی جنگ پناه گرفته می‌شود، بیعت صورت گیرد تا در نتیجه ارتش منظمی را برای آزادی معرج رسول الله صلی الله علیه وسلم و تمام بلاد غصب شده گسیل دهد. هیبت و قدرت مسلمانان را بازگردانند و کسانی‌که نیت شوم به سوی ما دارند، درس فراموش ناشده دهند.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ﴾

[محمد: 7]

ترجمه: ای مؤمنان، شما اگر الله(سبحانه وتعالی) را یاری کنید(یعنی دین و پیغمبر الله سبحانه وتعالی را) الله(سبحانه وتعالی) هم، شما را یاری می‌کند و ثابت قدم می‌گرداند.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: علاء ابوصالح

عضو دفتر مطبوعاتی حزب التحرير-سرزمین مبارك فلسطين

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه