جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا امریکا برای حل تنش‌های یمن حریص است؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا امریکا برای حل تنش‌های یمن حریص است؟!

(ترجمه)

تیموث‌لندر‌کینگ معاون وزیرخارجۀ امریکا در امور خلیج‌عربی در یک بیانیه‌ای در شبکۀ حرۀ امریکائی گفت: «واشنگتن برای تحقق نتایج گفته‌های مارتن‌گیرفت نمایندۀ سازمان‌ملل در یمن حریص بوده و با تمام توان در پی عملی شدن تلاش‌های نمایندۀ سازمان‌ملل می‌باشد.» در حالی‌که متیو‌تولر سفیر امریکا در یمن بر موجودیت رابطۀ حکومت امریکا و حوثی‌ها تأکید نموده، گفت: «هیچ نوع دشمنی بین امریکا و حوثی‌ها نمی‌باشد.» این سفیر امریکا در کنفرانس مطبوعاتی، ‌که در مصر دایر شده بود، هرگونه دشمنی امریکا را نسبت به حوثی‌ها نفی نموده بیان داشت: «با وجود شعارهای دشمنانه‌ای‌که حوثی‌ها بر ضد ‌امریکا سرمی‌دهند، بازهم ما به این گروه هیچ نوع دشمنی نداریم.» وی افزود: «متأسفانه عناصری به‌رهبری این گروه در یمن وجود‌ دارد که برای نفوذ ایران اجازه می‌دهند که این کار زمینۀ عملی شدن گفتگو‌های صلح را از بین می‌برد.» هم‌چنان وی علاوه کرد: «ما با حوثی‌ها در ارتباط هستیم و این ارتباط ما زمینۀ اختلافات و شگاف‌های گسترده و بزرگی در دیدگاه این گروه ایجاد کرده است و من باور دارم که آن‌جا عناصری داخل این گروه می‌باشد که به‌خاطر به‌دست آوردن مقاصدشان به راه‌حل‌های سیاسی در عوض افراط‌گرائی باورمند هستند.»

از جریان طوری معلوم می‌شود که حوثی‌ها مانند نظام ایران ابزاری از ابزارهای امریکا هستند. ایرانی‌که شعار مرگ به امریکا را برای فریب‌دادن امت مسلمه سرداده، اما در حقیقت مزدور امریکا است. امریکا حوثی‌ها را در فهرست تروریزم نیاورده؛ بلکه به آن‌ها نسبت مشروعیت و مظلومیت را به بهانۀ این‌که اقلیت هستند، داده است. چنانچه جان کری وزیر اسبق خارجۀ امریکا در ریاض به صراحت گفت: «حوثی‌ها اقلیت هستند، لازم است که این اقلیت در حکومت مشارکت نمایند.»

بناءً اظهارات اخیر سفیر امریکا به حوثی‌ها پیام می‌دهد که ایران را ترک نمایند. دلیل این موقف امریکا در برابر حوثی‌ها، سیاست‌های جدیدی است که امریکا در زمان ترامپ اتخاذ کرده بود تا از این طریق نقش سیاسی ایران را مخصوصاً در یمن ضعیف ساخته و نقش بیشتری را در عوض ایران به سعودی‌که در حقیقت مزدور امریکا بوده و میلیارد‌ها دالر را به نفع امریکا سرازیر نموده و منافع امریکا را بهتر از ایران تأمین می‌کند، بدهد؛ ایرانی‌که دست‌اش به خون مسلمانان آلوده بوده و تخم فتنه، نفاق قومی و مذهبی را بذر کرده است. هرچند که ایران و سعودی هردو به جنایات ضد بشری محکوم می‌باشند؛ ولی به مراتب ایران جنایات سنگین‌تری را مرتکب شده است.

حوثی‌ها هرگز نمی‌توانند اظهارات سفیر امریکا را رد کنند، اظهاراتی‌که چهرۀ واقعی آن‌ها را برملا نموده و افتضاح‌شان خواهد ساخت. از سوی‌هم برای اکثریت مردم یمن و جهان اسلام واضح شد که امریکا عملیات نظامی را که انگلیس و اتباع آن مانند امارات و نیروهای‌ منصور هادی به‌خاطر تسلط بالای شهر حدیده انجام می‌دهند، می‌خواهد کنترول کند و معلوم هم شد که امریکا و سازمان ملل اشک تمساح ریخته و عملیات علیه حوثی‌ها را به بهانۀ حقوق بشر و شهروندان یمن جلو‌گیری می‌کند؛ در حالی‌که خودشان روزانه توسط بشار جنایت‌کار و مزدورانش گاهی به وسلیۀ گاز‌های شیمیائی، گاهی به وسلیۀ بمب‌های انفجاری و گاهی هم به و سلیۀ سلاح‌های تحریم شده، مردم و اطفال سوریه را به‌قتل می‌رسانند.

جای شک نیست که امریکا به‌خاطر نجات حوثی‌ها در یمن، مخصوصاً از زمانی‌که جبهات جنگ در مناطق مختلف یمن از جمله جبهۀ مران در پایگاه حوثی‌ها شعله‌ور گردیده است، تلاش می‌ورزد. قبلاً "گیرفیت" نمایندۀ سازمان‌ملل تصریح نمود که حوثی‌ها هرگز گفتگوهای آینده را به تعویق نینداخته؛ بلکه تأخیر گفتگو‌ها را محکوم می‌کنند. امریکا برای توقف پیشرفت‌های امارات متحده و نیروهای تابع آن که برای مشروعیت منصور هادی به‌سوی شهر حدیده و تسلط یافتن بالای این شهر می‌جنگند، سعی می‌کند که این سعی و تلاش کشور امریکا برای حفظ‌ جان شهروندان بی‌دفاع نبوده؛ بلکه تلاشی‌ست برای جلوگیری از بین رفتن حوثی‌ها. در عین زمان امریکا در تلاش است تا قضیۀ یمن را به مزدورش سعودی سپرده و نقش ایران را در منطقۀ مخصوصاً در یمن ضعیف سازد.

بناءً فشارهای نظامی و اقتصادی بر ضد حوثی‌ها به‌خاطر جلب توجه‌شان به مذاکرات و گفتگوها بوده و سکوت امریکا در برابر جنگ امارات برضد حوثی‌ها در جنگ ساحل غربی، هدف آن بالا‌بردن شعله‌های آتش جنگ به‌خاطر جلب توجه حوثی‌ها به مذاکرات است، نه به‌خاطر راه‌اندازی عملیات نظامی علیه آن‌ها. واضحاً معلوم است، هر وقتی‌که عملیات بر ضد حوثی‌ها شدت پیدا می‌کند، سر وصدای حوثی‌ها برضد امریکا بلند می‌شود؛ در واقع این یک نوع فریاد‌خواهی بوده که حوثی‌ها نزد امریکا می‌کنند که این حقیقت را سیاسیون واقعی می‌دانند.

یقیناً باور داریم که ظلم و ظالم برطرف می‌گردد و الله سبحانه وتعالی فساد را دوست ندارد. بناءً بر مردم یمن لازم است تا پلان‌های امریکا و انگلیس را در یمن درک نموده و بدانند که برای اقامت دولت خلافت برمنهج نبوت کار کنند، دولتی‌که سپر محکمی برای‌شان بوده و مکر دشمنان کافر استعمارگر را از سرشان برداشته و دین و عقیدۀشان را در زنده‌گی آن‌ها تطبیق می‌نماید تا سعادت دنیا و کامیابی آخرت نصیب‌شان گردد.

ما شباب حزب‌التحریر، برادران مسلمان خود را در یمن از هر نوع دلبستگی و تمایل به‌راه‌حل غربی که آتش‌جنگ و نفاق را تا ابد شعله‌ور می‌سازد، هشدار می‌دهیم؛ راه‌حل‌غربی‌ و استعماری‌که در هر لایه‌اش بحران‌ها و مشکلات را در پی داشته و سرزمین‌های اسلامی را در گیرَوِ غرب کافر قرار می‌دهد. بدتر از همه، در عوض حکمِ الله سبحانه وتعالی، حکم را به طاغوت می‌دهد؛ طاغوتی‌که الله سبحانه وتعالی امر به اجتناب آن نموده است.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: عبدالعلی زیعلی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه