شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سیاست کیک و شلاق
بسم الله الرحمن الرحيم

سیاست کیک و شلاق

(ترجمه)

واضح است که غرب کافر اسالیب مختلفی را برای فریب دادن و غافل ساختن امت مسلمه بکار انداخته و برای عملی ساختن این اسالیب، مزدوران خود را می‌گمارد. از جملۀ اسالیب فریب‌دهندۀ غرب، سیاست " کیک و شلاق " است که بکارگیری این اسلوب در ازبکستان نیز به مشاهده می‌رسد. وقتی میرضیایف بعد از مرگ "کریموف طاغوت زمان خود" در ۱ دسمبر ۲۰۱۶م به قدرت رسید، به گفتۀ خودش به یک سلسله "اصلاحات" اقدام نمود؛ از جمله تعدادی از زندانیانی‌که سال‌ها در پشت میله‌های زندان مانده بودند، آزاد ساخت و نمایندۀ سازمان ملل برای حقوق بشر در ماه می ۲۰۱۷م و نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور آزادی دینی  در ماه اکتوبر همین سال، در ازبکستان سفر کردند و "ماری ستراز فرس"مدیر سازمان عفو بین‌المللی در اروپا و خاورمیانه گفت: «ما از تصمیم و ارادۀ حکومت ازبکستان مبنی بر از سرگیری گفتگوها با سازمان‌های بین‌المللی، که مشغول حمایت از حقوق بشر هستند، بسیار خوشحالیم.» در ماه نومبر سال ۲۰۱۷م رئیس جمهور میرضیایف دستوری را در مورد منع شکنجۀ زندانیان صادر کرد که نباید زندانیان در جریان تحقیق شکنجه گردند. او هم‌چنان گفت؛ دلایلی‌که بر اساس شکنجۀ زندانیان جمع آوری شده باشد، مورد قبول محکمه قرار نمی‌گیرد و به همین شکل در بهار سال ۲۰۱۸م مسابقات تلاوت قرآن عظیم الشأن در ازبکستان راه‌اندازی گردید.

بناءً بعضی سطحی فکران گمان کردند که روزهای روشن برای ازبکستان فرارسیده، حالا آن‌که این آرزوی مردم به خاک خورد؛ زیرا  حکومت ازبکستان عداوت و دشمنی خود را بر ضد اسلام و مسلمین از سرگرفت؛ به گونۀ مثال: به همین تازه‌گی‌ها از طریق یکی از تلویزیون‌های ازبکستان برنامۀ لباس شاگردان مکاتب ایجاد گردید و در این برنامه لباسی برای شاگردان مکاتب معرفی گردید که خلاف احکام اسلام بوده و مطابق به خواست کفار استعمارگر و سیکولرها می‌باشد. مجری این برنامه گفت: «حکومت دستوری را در مورد لباس شاگردان مکاتب صادر نمود که گفتگوها در مورد آن در رسانه‌ها جریان دارد و بعضی از عکس‌العمل‌های به نشر رسیده که این لباس خلاف اسلام بوده و باید لباس شاگردان مکاتب لباس شرعی باشد.»

مجری این برنامه افزود که این خواسته‌ها مناسب نیست؛ زیرا به قول مجری برنامه با پوشیدن لباس شرعی حقوق اتباع دیگر ادیانی‌که در ازبکستان زندگی می‌نمایند، نقض می‌شود. این مجری یک عالم دینی را ‌که در استدیو مهمان این برنامه بود، مخاطب قرار داده و نظر آن را در زمینه خواست. این(عالم) ضمن این‌که سیاست حکومت ازبکستان را در این زمینه ستوده و تأئید نمود، گفت: «کسانی خواست پوشیدن لباس اسلامی را دارند که در خارج از ازبکستان زندگی کرده و هدف‌شان ایجاد تفرقه در بین ملت و از بین بردن وحدت مردم ازبکستان است.» به همین ترتیب، عالمی دیگری‌که او هم نمایندۀ انجمن دینی بود، در این برنامه سیاست حکومت ازبکستان را در این زمینه تأیید و توصیف نمود؛ اما واضح است که ستودن چنین سیاست‌هایی از طرف چنین علماء یک امر طبعی و متعارف است؛ زیرا ستودن حکام ظالم و جابر و طاغوت‌های زمان، توسط چنین علمایی‌که آخرت‌شان را به دنیا معامله کردند، از دیر زمان‌ها وجود داشته و دارد.

در این شبکه به تاریخ ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۱۷م فیلمی تحت نام " آخرین شکار معلم قرآن" نشر شد که در این فیلم یک زنی بنام فاطمه بنت عبدالله برای تعلیم زنان بزرگ‌سال به تعلیم قرآن مصروف است که خطرناک‌تر از سخت‌ترین مجرمین به تصویر کشیده شده و در این فیلم واضحاً معلوم می‌شود که جرم این زن تنها تعلیم قرآن برای زنان بزرگ عنوان شده است؛ سپس این رسانه فیلمی را تحت نام " اطاق‌های تاریک" به نشر رساند که در این فیلم آموزش سیکولریزم توصیف شده و تعلیم قرآن و دروس دینی مخشوش و محکوم گردیده است؛ دروس دینی‌ای‌که توسط اساتید برای اطفال تدریس می‌شود(به خاطری این‌که در دهۀ شصت و هفتاد قرن گذشته در زمان کمونست‌ها دانستند که شیخ و علامه مرحوم قاری عبدالحکیم رحمه الله که حزب التحریر را به ازبکستان انتقال داد و اطاق‌هایی را تأسیس نمود که در این اطاق‌ها قرآن و ثقافت اسلامی برای جوانان تدریس می‌گردید). در این فیلم چهرۀ اطفالی‌که قرآن را می‌آموزند، طوری به تصویر کشیده شده است که با تعلیم قرآن تروریست و افراط‌گرا تربیه شده و گویا که این اساتید بر این اطفال ظلم نموده و این اطفال را تروریست و ظالم تربیه کرده اند و این اطفال را به جنگ سوریه می‌فرستند.

چیزی‌که بیان کردیم، سیاست "کیک و شلاق" است؛ زیرا در این سرزمین مردم به سوی اسلام گرایش پیدا نموده و این گرایشات به صورت جدی شدید گردیده است، مخصوصاً کارکرد حزب التحریر در بین مسلمانان و علی‌الخصوص در بین شباب حزب التحریر باعث بیداری جوانان شده است که این مسئله ترس را در قلب کفار استعمارگر غربی و روسیه انداخته؛ زیرا آسیای میانه از مهم‌ترین مناطق استراتیژیک است. چنانچه عالم جلیل القدر و بزرگ شیخ تقی الدین رحمه الله گفته است: «ازبکستان از مهم‌ترین جمهوری‌های آسیای میانه بوده و در مجاوریت جنوبی خود افغانستان را دارد؛ افغانستانی‌که دروازۀ خاورمیانه است.» هم‌چنان ازبکستان سرشار از مواد معدنی است؛ به گونۀ مثال: ازبکستان یازدهمین مرکز تولید و سومین مرکز صادرات گاز و هفتمین مرکز ذخایر یورانیم جهان را در خود دارد. ازبکستان چهار درصد از ذخایر یورانیم جهان را دارا می‌باشد و هم‌چنان چهارمین مرکز جهانی ذخایر طلا بوده و هفتمین استخراج مرکز طلا را تشکیل می‌دهد.

بنابر گزارش سایت "podrobno.uz" بیشتر از ۲۷۰۰ معدن در ازبکستان کشف گردیده و بیشتر از ۹۰۰ معدن استخراج شده است. اندازۀ ذخایر معادن در ازبکستان به ۹۰۰ میلیارد دالر تخمین زده شده است و قیمت مواد خام معدنی به صورت کلی به ۳ تریلیون دالر تخمین شده و به همین شکل، ازبکستان به عنوان دومین مرکز ذخایر ذغال سنگ شناخته شده است. خلاصه این‌که در سرزمین ازبکستان ثروت‌های بسیار زیاد و سرسام آوری و جود دارد که در پهلوی این منابع و معادن نفوس ازبکستان نیز از حالت خوبی بر خوردار می‌باشد. بنابر گزارشات انجمن سرشماری دولتی، تعداد نفوس ساکنین ازبکستان در ۱ جنوری سال ۲۰۱۸م به ۳۲ میلیون و ۶۵۳ تن تخمین شده که طبق این گزارش ازبکستان از نیروی قوی کاری برخور دار است.

در قرن  ۱‍۹ و ۲۰ روسیۀ سابق، سپس اتحاد جماهیر شوروی به دزدیدن ثروت‌های آسیای میانه، مخصوصاً ازبکستان شروع کرد که تا اکنون ثروت‌های این سرزمین را به یغما می‌برد. هم‌چنان غرب هم به ثروت‌های این سرزمین چشم دوخته و می‌خواهد که این ثروت‌ها را برباید؛ چنانچه امریکا پروژۀ تحت نام" خاورمیانۀ بزرگ" را راه‌اندازی نموده و می‌خواهد توسط این پروژه جمهوری‌های آسیای میانه را از زیر سلطۀ روسیه خارج و در زیر سلطۀ خودش در آورد. هم‌چنان چین پروژۀ دیگری تحت نام "یک کمر بند-یک راه" ایجاد کرده است و چین یکی از رقبایی جغرافیائی سیاسی امریکا است.

لذا غرب نمی‌خواهد بیداری اسلامی در خاورمیانه، مخصوصاً در ازبکستان به وجود آید؛ زیرا این بیداری مانع دزدی ثروت‌های سرزمین‌های اسلامی توسط کفار استعمار گردیده و به همین دلیل غرب اسالیب شیطانی مختلفی را برای فریب دادن امت مسلمه به کار انداخته که سیاست " کیک و شلاق" یکی از این اسالیب فریکارانه است. اما به یاری الله سبحانه وتعالی مکر کفار استعمارگر به زودی درهم خواهد شکست، زیرا امت اسلامی از مدت زمانی است که بیدار گردیده و فرزندان مخلص‌اش برای ازسرگیری زندگی اسلامی تحت قیادت و رهبری حزب التحریر فعالیت می‌نمایند که ان‌شاءالله العزیز آن روز نزدیک است؛ روزی‌که بشریت از ظلم و تاریکی به سوی نور و روشنائی اسلام بیرون روند و به اذن الله سبحانه وتعالی به زودی ما شاهد آن روز خواهیم بود:

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ﴾

[روم: ۴-۵]

ترجمه: در آن روز(كه روميان پيروز می‌گردند) مؤمنان شادمان می‌شوند(آری! خوشحال می‌شوند)، از ياری الله(سبحانه وتعالی). الله(سبحانه وتعالی) هركسی را كه بخواهد، ياری می‌دهد و او بس چيره(بر دشمنان خود) و بسيار مهربان(در حق دوستان خويش) است.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: استاد محمود "ازبک"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه