پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
عملیات کشتارجمعی و تبعیض؛ از دست‌آوردهای تمدن غرب!
بسم الله الرحمن الرحيم

عملیات کشتارجمعی و تبعیض؛ از دست‌آوردهای تمدن غرب!

(ترجمه)

روزنامۀ "لوموند" فرانسوی نوشت: «در سال جاری تعداد حملات مسلحانۀ امریکا که منجر به کشتار دسته‌جمعی شد، بسیار زیاد بوده است. حملات کشتارجمعی به حملاتی گفته می‌شود که حد اقل چهار مجروح یا چهار کشته را در بر داشته باشد و اگر این نوع حملات قربانی کم‌تری داشته باشد، در ضمن آمار کشتارجمعی شامل نمی‌شود.» این روزنامه هم‌چنان می‌نویسد: «مجموعۀ کشتار حملات‌جمعی امریکا تا اکنون در سال جاری، بالغ بر 454 تن و مجموع زخمیان این نوع رویدادها به 1404 تن رسیده و در خلال 238 روز ابتدایی سال جاری، طولانی‌ترین زمانی‌که امریکا بدون حمله در آن به‌سر برده، چهار روز از ماه مارچ بوده است.» این روزنامه اضافه می‌کند: «حمله‌یی‌که در ساعات اخیر روز چهارشنبه گذشته در "لاس انجلس" اتفاق افتاد، در آن 12 تن کشته شده و این حمله از جنوری سال گذشته 374مین حمله به‌حساب می‌آید.»

حداوسط حملات کشتارجمعی در سال 2018م، به 1.20 حملۀ مسلحانه در روز بوده است. در سال 2016م این رقم به 1.30 حمله در روز می‌رسید و در 21 اگست 2017م، در یک روز 8 حملۀ مسلحانه صورت گرفت.

یک‌تعداد از آمار حاکی از آن است که تیرباران توسط حیازت سلاح شخصی در امریکا، بین جنوری 2013م و مارچ 2018م باعث کشته شدن 2594 تن و زخمی شدن 7706 تن شده است. هم‌چنان آمار نشان می‌‌دهد که پولیس امریکا در سال 2012م در نتیجۀ فرهنگ نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان و شگاف جامعۀ امریکائی، بالغ بر 55 هزار تن را کشته و زخمی نموده است.

بر اساس یافته‌های "سی بی سی کانادا" وقتی‌که شما تعداد جرایم قتل را در امریکا جستجو کنید، متوجه می‌شوید که در هر دقیقه یک امریکائی با سلاح کشته شده و از هر هزار امریکائی 9 تن‌شان در زندان بسر برده و در هرسال تقریباً 100 هزار تن با اسلحه مورد حمله قرار می‌گیرند که به‌طور اوسط در هر روز تقریباً 289 تن با اسلحه مورد تعرض قرار گرفته که از این میان، 89تن‌شان مرده و 53 تن در روز خودکشی می‌کنند. در مورد تعداد کشته شدگان توسط پولیس، آمار رسمیی وجود ندارد و یک‌تعداد از روزنامه‌نگاران در طول چند سال در این مورد، تحقیقات نمودند که حاصل آن آمار ذیل شده است:

در سال 2013م 1029 تن و در سال 2014م 1143 تن به دست پولیس کشته شدند و در صورت تحقیق در مورد واقعیت کشته شدگان، دیده می‌شود که اکثریت قاطع‌شان فقیر، سیاه‌پوست و یا هم(30 درصد) کسانی‌ اند که اختلال عقلی دارند. یک‌تعداد از حالات اصلاً باور کردنی نیست؛ مثل این‌که فرد در موتر پولیس دست‌بند زده شده که بعداً پولیس ادعا می‌کند که این شخص می‌خواسته بالای پولیس شلیک کند. چند روز قبل کامره‌ها صحنه‌ای را ثبت کردند که پولیس بالای شخص بی‌گناه و بدون سلاح، که در حال فرار است، 8 مرمی را شلیک می‌نماید.

فهم این‌که چگونه پولیسی سه امریکائی را در روز کشته و با آماری نجومی یکدیگر را می‌کشند و این‌که زندان‌های شان مملو از متهمین قتل شده است، کار سختی نخواهد بود؛ چون این نطام سیکولریزم است که انسان را از هر ارزشی به‌جز ارزش و پرستش ثروت، تهی می‌کند. وقتی انسان را از هر ارزشی تهی نمود، تمام تلاش خود را برای تولید متمرکز نموده و این تولید را به پرداخت صورت‌حساب ارتباط می‌دهد. با بلند رفتن فشار روانی و امراض روانی و نیز سهولت تهیۀ سلاح، به آسانی تمام این جرایم را خواهیم فهمید و هم‌چنان به آسانی ناکامی، تنزل، انحطاط و افول این تمدن را درک خواهیم کرد.

بر اساس آمارهای " بی بی سی"، در انگلیس 42 درصد از انگلیسی‌ها در یک زمان واحد، با بیش از دو شخص روابط برقرار می‌کنند و این کار را بیش از نصف مردم امریکا نیز انجام می‌دهند. بر اساس گزارش "تلگراف" بریتانیا، در سال 2016م، بیش از 50 درصد از نوزادان انگلیس غیرمشروع بودند و روزانه به‌طور اوسط تقریباً 83 هزار طفل نوزاد را مادران‌شان به‌دور انداخته و یاهم پدران‌شان مسئولیت‌شان را به‌دوش نمی‌‌‌گیرند و یا هم دولت، آن اطفال را از پدران شان گرفته و جهت سرپرستی، به فامیل‌های دیگر انگلیسی واگذار می‌کند. (آمارهای 2016م)

در حال حاضر در آلمان آمار خیانت با همسر 46 درصد از مردان و 43 درصد از زنان گزارش شده و در فرانسه 55 درصد از مردان و 32 درصد را از زنان تشکیل می‌دهد. بر اساس تحقیقات روزنامۀ "گاردین" از هر هزار مورد بارداری، 19.7 مورد آن زنان خوردسال اند؛ یعنی تقریباً 2 درصد. این بدان معناست، این روابط که به‌خاطر تحقق رؤیای "آزادی" روی‌دست گرفته شده است، جوامع و فامیل‌ها را فاسد نموده و آن هم چه فسادی!

  این سیکولریزم است که باعث شده تا 20 میلیون تن از زنان در امریکا مورد تجاوز و تعرض جسمی قرار گیرند. بر اساس گزارش "CNN" که شخصی به‌نام "ایوان استارک" پژوهش‌گر مطالعات دفتر ملی صحت روانی امریکا بالای پروندۀ 1360 تن از زنان در درمان‌گاه‌ها تحقیق نموده، می‌گوید: «لت‌وکوب زنان در امریکا شاید از جملۀ شایع‌ترین مورد صدمه زدن به زنان باشد، حتی بیش‌تر از تلفات، ناشی از حوادث ترافیکی، سرقت و تجاوز بوده و 83 درصد از زنان  حداقل یک‌مرتبه به‌خاطر درمان زخم‌ها و کبودی‌های ناشی از لت‌وکوبی وارد بیمارستان شده اند.»    

روزنامۀ " PAYCHOLOGY TODA" نوشت: «از بین هر ده زن یکی آن توسط شوهرش مورد لت‌وکوب قرار می‌گیرد.» بلافاصله پس از آن روزنامۀ " FAMILY RELATION" نوشت: «این‌طور نیست... بلکه از هر دو زن یک تن آن از طرف شوهرش مورد ظلم و تعرض قرار می‌گیرد.»

سیکولریزم امریکا از حقوق صحی زنان حمایت نمی‌کند؛ چنان‌چه بر اساس اسناد سازمان ملل در 20 سال پسین، احتمال مرگ‌ومیر زنان باردار دارای اصالت افریقائی در مقایسه با زنان سفیدپوست چهار برابر بوده است. میزان عدم دست‌رسی به درمان در اثنای بارداری بین زنان بومی و سفیدپوست امریکا و زنان آلاسکا 3.6 برابر بوده و بین زنان امریکائی افریقائی تبار 2.6 برابر، بین زنان لاتینی 2.5 است. حتی دیدگاه سیکولریزم نسبت به زن هنوز هم نسبت به رنگ،‌ پوست و اصالت‌اش می‌باشد. آیا حق نداریم که بگوئیم نظام سیکولریزم علیۀ حقوق زن است؟

به نقل شبکه "سی بی سی" و بر اساس گزارش موسسۀ اکسفام و مرکز پژوهشی سیاست‌های بدیل کانادا، در 7 مارچ 2016م: «در کانادا زنان باید 72 درصد نسبت به مردان در عین وظیفه تلاش کنند؛ چون وسعت شگاف دست‌مُزدها بین زنان و مردان در وظیفۀ واحد و در عین حرفه به 72 درصد رسیده است. علاوه بر آن، زنان باید اضافه‌کاری بدون دست‌مزد نیز انجام دهند. این گزارش اشاره به این دارد که شگاف دست‌مزدها در سال 2009م، 74.4 درصد بود، سپس در سال 2010م، به 73.6 درصد رسید. این شگاف در سال 2011م وسعت بیش‌تری پیدا نموده تا این‌که به 72 درصد رسید و تا امروز در 2016م به‌همان وسعت 72 درصد خود باقی‌مانده است.» قابل ذکر است که این شگاف در 2002م، 70.02 درصد بود. این گزارش علت تفاوت دست‌مزدها را که در ساعات کاری کم‌تری باشد، رد نموده و نیز این‌که تفاوت دست‌مزدها به میزان تحصیل و تجارب عملی ارتباطی داشته باشد، نیز رد می‌نماید؛ چون اعتبار تمام عوامل را در نظر گرفته است. به‌منظور کسب نتایج دقیق‌تر، این گزارش به کارهای دائمی در طول سال تمرکز نموده است. بعضی از آمارها اشاره دارد که میزان تفاوت دست‌مزدها در امریکا در بهار 2016م به 79 درصد رسیده بود و در سال 1974م به 59 درصد تقلیل یافت.

علاوه بر این، میزان دست‌مزد در امریکا به نژاد نیز ارتباط دارد؛ زیرا مردان اسپانیایی لاتین در سال به‌طور متوسط 32 هزار دالر معاش گرفته و زنان در سال، 29 هزار دالر معاش می‌گیرند. مردان سفید پوست اروپائی‌الاصل در عین وظیفه 53 هزار دالر معاش گرفته و زنان سفید پوست 41 هزار دالر معاش دریافت می‌کنند؛ مگر مردان افریقائی‌الاصل 37 هزار دالر معاش گرفته و زنان افریقائی الاصل 33 هزار دالر معاش می‌گیرند. در نتیجه اگر مرد سفیدپوست را برای درآمد معیار قرار دهیم، زنان دارای اصالت اسپانیایی لاتین 54 درصد معاش گرفته، زنان دارای اصالت افریقائی 63 درصد و زنان سفیدپوست 78 درصد معاش دارند. این است دموکراسیی‌که غرب به آن افتخار کرده و حقوق‌بشر و حقوق زن را در جهان اسلام و اطراف کرۀ زمین سر می‌دهد؛ همان حقوقی‌که تعلیم یافته‌گان غرب به آن فخر نموده و غرب را برای خویش الگو و نمونه قرار داده اند، بی‌خبر از آن‌که تبعیض در رگ و پوست این نظام جاری است!

یگانه پناه‌گاه و منجی برای بشریت، تأسیس دولت خلافت راشده بر منهج نبوت است تا این‌که بشریت را از تاریکی سیکولریزم به نور اسلام منور کرده و از گودال دموکراسی به بلندی نظامی‌که مبتنی بر شورای اسلامی است، رساند و بشریت را از انحطاطی‌که امروزه سردچار است، نجات خواهد داد.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: ثائر سلامه

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه