شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکومت سوریه بدون کدام ممانعتی بارها سلاح‌های شیمیایی را با لای مردم سوریه استفاده نموده است
بسم الله الرحمن الرحيم

حکومت سوریه بدون کدام ممانعتی بارها سلاح‌های شیمیایی را با لای مردم سوریه استفاده نموده است

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته است: «دلائل قویی وجود دارد که حکومت بشار اسد در هفتۀ جاری شهر دوما را در غوطۀ شرقی مورد حملۀ شیمیایی قرار داده است.» قابل ذکر است که در گذشته نیز این نوع سلاح را در حملۀ مشابه در سال 2013م بدون این‌که عکس‌العمل و ممانعت دریافت نماید، استفاده نموده است. این موضوع را روز نامۀ "دیلی صباح ترکیه در نسخۀ انگلیسی"  در مقالۀ تحت عنوان "آیا جنگ سوم جهانی آغاز گردیده است؟" گنجانیده است. کالین افزود: «سازمان جهانی صحت اعلام نموده است که 500 تن در دوما از "آثار و عوارض حملۀ مواد شیمیایی سمی" معالجه شده است.» این در حالی است که 70 تن دیگر به سبب حملۀ مذکور شهید شده‌اند که در بدن آن‌ها عوارض حملۀ مواد شیمیایی-شدیدا سمی- ظاهر شده بود.

حکومت خائن ترکیه، بازهم نقش خود را(فریب و مکر علیه انقلاب شام)  با ادعای دروغین مخالف بودن با حکومت قاتل و جنایت‌کار سوریه، ایفا نمود، در حالی‌که موافقت خویش را بر حملۀ امریکا اعلام نمود. ترکیه تظاهر می‌کند که عملاً مخالف حکومت جنایت‌کار است، اما در حقیقت نقش خویش را در اجرای طرح امریکا-از بین بردن انقلاب شام و جلوگیری از سقوط و از میان برداشتن حکومت جنایت‌کار بشار از مرکز سوریه- ایفاء می‌نماید.

رهبران گروه‌ها به مال کثیف سیاسی دل بسته‌اند و ترکیه به آنان دستور متوقف ساختن بعضی جبهات و مشغول شدن‌شان در جبهات دیگر را داده و آن‌ها را وادار به پابندی به خط سرخ نموده، مناطق کاهش تنش را که جبهات حکومت سوریه را پشتیبانی نموده است، بر آنان تحمیل نموده و آتش فتنه، جنگ و درگیری میان گروه‌ها را شعله‌ور ساخت، و نیز حلب را با عملیات "سپر فرات" و غوطه را با عملیات "شاخۀ زیتون" تسلیم نمود و حالا نوبت ادلب رسیده است. ظاهراً ترکیه آمادگی عملیات جدید سپر و شاخه را می‌گیرد.

حمزه پارسا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه