شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
چون با مردان بیگانه دست نداد، از گرفتن تذکره‌ای تابعیت محروم شد!
بسم الله الرحمن الرحيم

چون با مردان بیگانه دست نداد، از گرفتن تذکره‌ای تابعیت محروم شد!

یک زن الجزائری، از دست دادن با مردانی‌که مسؤول توزیع تابعیت فرانسه بودند، ابا ورزید، از این جهت بنابر حکم دادگاه عالی فرانسه از بدست آوردن تابعیت فرانسه محروم و ممنوع گردید.

بنابر حکمی‌که در این هفته ابلاغ گردید، دادگاه عالی فرانسه گفت: «دست ندادن آن زن در آنجا و در آن وقت، بیانگر عدم ادغام او در جامعۀ فرانسه است.» این زن، که معلومات بیشتر در موردش داده نشده، در سال 2010م با یک مرد فرانسوی در الجزائر ازدواج کرده است و بعد از گذشت پنج سال، درخواست حصول تابعیت فرانسه را نموده است. در جریان بدست آوردن سند تابعیت دولت فرانسه، در سال 2016م در گرنوبل، واقع جنوب شرق فرانسه، این زن از دست دادن با دو مسؤول محلی مرد، به سبب باورهای دینی‌اش، امتناع ورزید.

بعد از اصدار حکم مبنی بر رد درخواست این زن برای اخذ تابعیت، این زن استیناف حکم را درخواست نمود، اما این دادگاه بر حکم دادگاه ابتدایی مهر تأیید گذاشته و آن را قانونی خواند، و این حکم را به اساس عدم ادغام در جامعه و این‌که این موضوع با زبان ارتباط ندارد، به قانون و نیز با ارایۀ اسناد مخالف درخواست تابعیت، استناد نمود. هم‌چنان دادگاه اظهار داشت که این حکم به آزادی عقیده آسیبی نرسانده و منافات ندارد.

منیب حمیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه