جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پامپیو از ریاض: ما از فعالیت‌های گسترده‌ای تروریسی ایران بی‌خبر نیستیم
بسم الله الرحمن الرحيم

پامپیو از ریاض: ما از فعالیت‌های گسترده‌ای تروریسی ایران بی‌خبر نیستیم

مایک پامپیو وزیر خارجۀ جدید امریکا در اولین سفرش به سعودی، ایران را متهم به فعالیت‌هایی کرد که ثبات و امن منطقه را تهدید می‌کند. پامپیو در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای سعودی‌اش عادل الجبیر چنین گفت: «ایران بعد از امضای توافقنامۀ هستوی، دست به فعالیت‌های بیرون از محدوده‌اش می‌زند.» او تأکید کرد که ایران امنیت منطقه را تهدید نموده، حوثی‌ها را تجهیز می‌نماید و در فعالیت‌های جاسوسی الکترونیکی دخیل است. پامپیو در ادامه افزود: «برعکس ادارۀ قبلی، ما از فعالیت‌های گسترده‌ای تروریستی ایران بی‌خبر نیستیم.»

حکام آل سعود بر خیانت عادت کرده و در آن فرو رفته اند، بلکه خیانت اساس حکومت‌شان را تشکیل می‌دهد. به یقین که تشت رسوایی حکام آل سعود از بام افتاده، دوسیه‌های پنهانی و نیز توطئه‌های‌شان بر هر صاحب عقل هویدا گردیده است. آل سعود در بقای نظام اسد-که مزدور امریکا است- از طریق تجارتش با گروهای بزرگ موجود در غوطه، با سپردن پول‌های کثیف به این گروه‌ها و مانع شدنش از تهدید رژیم و در رأس آن بشار اسد، مساعدت کرده است. حکام آل سعود با این اعمال‌شان زهر کشنده‌ای هستند که ظاهرش به چربی و روغن می‌ماند و ظاهراً برای شام و اهلش تظاهر به همدردی می‌نمایند؛ حال آن‌که دروغ می‌گویند و برای تطبیق پروژه‌های امریکا و محافظت از نفوذش در شام تلاش می‌نمایند.

هم‌چنین موارد از این نوع خیانت و جنایت‌های حکام آل سعود را در یمن می‌توان مشاهده نمود. حکام آل سعود جز مهره‌های بازی در دست امریکا چیزی دیگری نیستند. امریکا می‌خواهد توسط حکام آل سعود مزدوران انگلیس را-آنانی‌که سال‌های متمادی بر یمن  یورش بردند- از میدان بازی دور اندازد و در عوض راه‌حل‌های دیگری را برگزیند؛ اما ادعای حکام آل سعود مبنی بر دفاع از مردم یمن و مذهب سنی چیزی جز وسیله‌ای تبلیغاتی برای تحت پوشش قرار دادن دسیسه‌های‌شان نیست.

منیب حمیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه