چهارشنبه, ۱۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
هولندا: کنفرانس سالانۀ خلافت زیر نام "بر نقش قدم رسول الله صلی الله علیه وسلم"
بسم الله الرحمن الرحيم

هولندا: کنفرانس سالانۀ خلافت زیر نام "بر نقش قدم رسول الله صلی الله علیه وسلم"

بعد از این‌که حزب التحریر-هولندا کمپاین وسیعی را زیر نام "بازگشت به مجد اسلام" برگزار نمود، که این کمپاین شش هفته ادامه یافته و تمامی سرزمین مذکور را با کنفرانس‌ها، راهپییمایی‌ها و بحث و گفت‌وگوها در شهرهای مختلف هولندا، احاطه نمود. بعد از برگزاری کمپاین مذکور-از الله متعال می‌خواهیم که آن را مورد قبول خویش قرار داده و آن را با برکت گرداند- حزب التحریر-هولندا با برگزاری کنفرانس جهانی خلافت به روز یک شنبه مصادف با 6 می 2018م زیر نام "بر نقش قدم رسول الله صلی الله علیه وسلم" این کمپاین را به اوج‌اش رساند. در این کنفرانس جمعی کثیری از فرزندان امت از داخل و خارج هولندا حضور یافتند و علاوه بر این، مهمانان سخنران و سخنگویان از خارج هولندا حضور یافتند. کنفرانس با تلاوت معطر از کتابُ‌الله توسط برادرمان کمال ابوزید آغاز گردید، سپس سخنرانی آغازین را استاد ندیم حسن تحت عنوان "مأموریت نبوی" ایراد نمود که در سخنرانی‌اش تمرکز بر مفهوم و معنای عبودیت(بندگی) به الله عزوجل نمود.

سخنرانی دوم را دکتور محمد ملکاوی-از ولایۀ اردن- تحت عنوان "مبارزۀ پیامبر صلی الله علیه وسلم برای آوردن تغییر" ایراد نمود که توجه شدید حاضرین را جلب نموده و در جریان سخنرانی‌اش منهج(راه و طریقۀ) پیامبر صلی الله علیه وسلم را در آوردن تغییر در جامعه، توضیح و بیان نمود. سخنرانی سوم را برادرمان ابوشهید تحت عنوان "تلاش و جستجوی حضرت محمد صلی الله علیه وسلم برای گرفتن قدرت از قدرت‌مندان" ایراد نمود که موضوع بحث و سخنرانی‌اش بررسی سیرت رسول الله صلی الله علیه وسلم در مورد چگونگی طلب النصره(درخواست نصرت و یاری از قدرت‌مندان) بود.

عنوان سخنرانی چهارم "حضرت محمد صلی الله علیه وسلم رهبر و رئیس دولت" بود که آن را استاد ابویوسف ایراد نمود و نقش پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم را به عنوان رئیس دولت بررسی نمود. سخنرانی پنجم تحت عنوان "میراث پیامبر صلی الله علیه وسلم چه کسی است و بعد از خود چه چیزی به جا مانده است؟ بود و این سخنرانی را دکتور نسرین نواز رئیس بخش زنان دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر و محور این بحث میراث پیامبرصلی الله علیه وسلم و چگونگی بیرون نمودن مردم از تاریکی و جهالت و سوق دادن‌شان به سوی روشنایی و هدایت بود.

"امت در حمل رسالت بر نقش قدم رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌رود" عنوان سخنرانی اخیر کنفرانس مذکور بود که این سخنرانی را استاد اوکای بالا نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر در هولندا ایراد نمود و در مورد وظیفه و مسئولیت امت اسلامی در حمل رسالت محمدی، بحث نمود.

کنفرانس با دعاء و تضرع به الله سبحانه وتعالی-که غم و اندوه امت را دور ساخته و از ریختن خون مسلمانان جلوگیری نموده و ما را با خلافت راشدۀ ثانی برمنهج نبوت که رسالت اسلام را به کشورهای جهان برای بیرون آوردن‌شان از تاریکی‌ها، بردن‌شان به روشنایی‌ها و نور حمل می‌نماید، معزز گرداند- به پایان رسید.

حمزه پارسا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه