جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بیرون کشیدن اجساد بی‌جان 35 مهاجر از سواحل تونس
بسم الله الرحمن الرحيم

بیرون کشیدن اجساد بی‌جان 35 مهاجر از سواحل تونس

وزارت دفاع تونس بیان داشت که دست کم 35 پناهنده پس از غرق شدن قایق حامل‌شان در سواحل قرقنه واقع در جنوب تونس کشته شدند و67 پناهندۀ ديگر توسط گارد ساحلی نجات داده شدند. در بیان وزارت دفاع تونس آمده است که علمیات نجات هم‌چنان ادامه دارد و در مورد هویت پناهنده‌ها گفته شده است که این پناهندگان باشندگان تونس و سائر کشورها هستند. کشور تونس از یک سال به این‌طرف، محل اساسی عبور قایق‌های پناهندگان غیرقانونی‌، که قصد ایتالیا را دارند، قرار گرفته است. از طرف دیگر، گارد ساحلی حفاظت از سواحل، لیبیا را با حمایت گروپ‌های مسلح لیبیا شدت بخشیده است، و این‌کار باعث برگشت گروپ‌های زیاد مهاجرین از آن‌جا نیز گردیده است. مسئولین امنیتی می‌گویند: قایقی‌که در حدود 180 سرنشین داشت و80 نفر آن باشندگان کشورهای افریقایی بودند، پس از داخل شدن به آب در آن غرق گردید.

ناامنی، پناهندگی و بی‌حرمتی به کرامت انسانی، از پدیده‌های جدیدی است که با تسلط غرب بر سرزمین‌های اسلامی توسط حکام مزدور و جیره‌خوار استعمار غربی نهادینه گردیده است. این نهادها و کشورهایی‌که ادعای حقوق بشر دارند و در ظاهر از وضعیت ناهنجار حقوق بشری انسان‌ها ابراز نارضايتی می‌نمایند؛ خود باعث بروز این همه دشواری‌ها اند و به هیچ وجه جزء از راه‌حل شده نمی‌توانند.

یگانه راه‌حل و یگانه راه بيرون رفت از این همه مصيبت‌ها، دشواری‌ها و بی‌عزتی‌های‌که مسلمان‌ها در آن به سر می‌برند، برکندن نظام‌های دیکتاتوری موجود در سرزمین‌های اسلامی و اقامۀ خلافت اسلامی است؛ خلافتی‌که امت اسلامی را یکپارچه ساخته و بیچارگان و مظلومین را یاری خواهد کرد و امت را به جایگاه و موقف رهبری‌اش باز خواهد گردانید؛ خلافتی‌که خلیفه و رئیس دولت‌اش همانند پدر خانوادۀ مهربان خواهد بود؛ نه اين‌كه دشمن شان باشد؛ خلیفه‌ای که نان‌آور رعیتش خواهد بود؛ نه این‌که داشته‌های‌شان را بدزدد و خلیفه‌ای که مردم و رعیتش را در دامان پر از مهر و شفقتش جمع خواهد کرد، نه این‌که در میان شان دیوارهای جدایی نژادپرستانه ایجاد کند.

تاریخ گواه این خواهد بود که سرزمین‌های اسلامی در زیر سایۀ حاکمیت اسلام، نماد از امنیت، ثبات و ارزش قایل شدن به کرامت انسانی بوده است، و تا زمانی‌که دولت اسلامی وجود داشت، پناهگاه مظلومین و بیچارگان بوده است.

منيب حميدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه