جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بمباردمان روسیه بر ادلب و اعلام خورسندی امریکا ازین کار
بسم الله الرحمن الرحيم

بمباردمان روسیه بر ادلب و اعلام خورسندی امریکا ازین کار

(ترجمه)

وزارت دفاع روسیه به تاریخ 5 سپتمبر 2018م تأکید کرد که بمباردمان روسیه بر بخش‌های از ادلب مقدمه‌ای برای حمله بر شهر ادلب و تسلیم نمودن آن به نظام سوریه می‌باشد. این وزارت گفته است: «حملات هوایی فقط مواضع تندروان جبهةالنصره را هدف قرار می‌دهد.» امریکا نیز اعلام داشت که حمله روسیه بر ادلب را تائید می‌کند. مایک پامپیو وزیر خارجۀ امریکا گفته است که کشورش نگرانی روسیه پیرامون موجودیت تروریستان در شهرستان ادلب را تائید می‌کند و نیز آمادگی کشورش بخاطر اقدام در مورد این قضیه را اظهار داشته و گفت: «این یک گزارش حقیقی است و ما با آن‌ها(روس‌ها) مبنی بر وجود تروریستان در این اماکن هم‌نظر هستیم و ریشه‌کن نمودن آن‌ها لازم است تا در آینده تروریزم را به تمام جهان صادر نکنند و امریکا از اقدام روسیه در مورد محو تروریزم از این منطقه خوشنود است.» جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا دستور به راه‌اندازی عملیات بر ضد کسانی را داد که او آن‌ها را تندرو خواند. بناءً تمام این اقدامات به معنای تأئید و سپردن صلاحیت از سوی امریکا برای روسیه بخاطر حمله بالای ادلب می‌باشد و هرکسی‌که فریاد اسلام را سر می‌دهد، نزد آن‌ها تروریست و تندرو به‌شمار می‌رود.

هفتۀ گذشته به تاریخ ترکیه اعلان نمود که جبهۀ تحریر الشام(جبهۀ النصرۀ سابق) یک سازمان تروریستی می‌باشد و بخاطر سرکوب نمودن آن، حمله بر ادلب و سپردن آن به نظام سوری توافق خواهد کرد. این در حالی است که اردوغان مردم را با این سخن که گویا-او از یک فاجعۀ انسانی هنگام حمله نظام سوری بالای ادلب هراس دارد؛ ولی از بین بردن گروه‌های تروریستی و میانه‌رو لازمی است- فریب می‌دهد و این موقف خائنانه را چاووش اوغلو وزیر خارجه‌اش به تاریخ 5 سپتمبر 2018م این‌گونه بیان داشت که: «ایجاد یک استراتژی مشترک برای نابودسازی گروه‌های میانه‌رو در ادلب ضروری می‌باشد؛ ولی ادامۀ حملات فاجعه‌انگیز خواهد بود.»

جبهۀ النصره از نام و هدف بیشتر به افکارش جهت راضی ساختن روسیه، امریکا، ترکیه و سایر کشورهای به نام حامی انقلاب و حامی اصلی نظام سوری تنازل کرد و در راه راضی ساختن مردم، الله سبحانه وتعالی را خشمگین ساخته و مانند دیگر گروه‌ها به سوی ستمکاران تمایل یافت و این کار هیچ سودی برایش نرساند. راست گفت الله بزرگ آنجا که می‌فرماید:

﴿وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ﴾

[هود: ۱۱۳]

ترجمه: به کسانی‌که ستم کردند، تمایل(و تکیه ) نکنید که آتش(جهنم) به شما خواهد رسید و برای شما(سرپرست و) دوستانی جز الله(سبحانه وتعالی) وجود ندارد، آنگاه یاری نمی‌شوید!

 جبهۀ النصره به ستمکاران تکیه کرد و اسیر آتش شد و به جز الله سبحانه وتعالی هیچ دوست و یاوری نیافت و حالا مانند سایر گروه‌های مسلح در حلب، غوطه، درعا و دیگر مناطق به سبب یاری نرساندن به حامیانش در شعار و آن‌ها با او در عمل، منتظر نابودی خودش می‌باشد و رسول الله ﷺ راست گفت آنجا که می‌فرماید:

«مَنِ الْتَمَسَ رِضَا اللَّهِ بِسَخَطِ النَّاسِ، رَضِيَ الله عَنْهُ، وَأَرْضَى النَّاسَ عَنْهُ، وَمَنِ الْتَمَسَ رِضَا النَّاسِ بِسَخَطِ اللَّهِ، سَخَطَ اللَّهُ عَلَيْهِ، وَأَسْخَطَ عَلَيْهِ النَّاسَ»

(رواه ابن حبان)

ترجمه: کسی‌که رضایت الله(سبحانه وتعالی) را در نارضایتی مردم جستجو کرد، الله(سبحانه وتعالی) از او راضی خواهد شد و مردم نیز از او راضی خواهند شد و کسی‌که رضایت مردم را در نارضایتی الله(سبحانه وتعالی) جستجو کرد، الله(سبحانه وتعالی) از او ناراضی خواهد شد و مردم نیز از او ناراضی خواهند شد.

حزب التحریر دقیقه‌ای هم از نصیحت این گروه‌ها و آگاه ساختن از خیانت کشورهای حمایت کنندۀ انقلاب دست‌بردار نشده است، مگر نصیحت‌اش جهت اعراض از حامیان مکار به دلیل روگردانی از آن هیچ سودی برایش نرساند. ولی این انقلاب، انقلاب امت از یک اقیانوس تا اقیانوس دیگر است؛ نه انقلاب گروه‌های تنازل کننده. انقلاب امت به خواست الله سبحانه وتعالی توسط  رهبری سیاسی مخلص و بیدارگر، به خلاف میل کفار و ستمکاران پیروز خواهد گشت.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه