جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
خارج شدن امریکا از پیمان موشکی
بسم الله الرحمن الرحيم

خارج شدن امریکا از پیمان موشکی

(ترجمه)

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به تاریخ 20 اکتوبر اعلان کرد که تصمیم دارد امریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(آی ان اف) خارج شود. این پیمان تولید موشک‌های هسته‌ای، موشک‌های استانداردی‌که از زمین پرتاب می‌‌شوند و موشک‌های کروز میان‌برد معروف به 310 ، 410،3  مایل را منع می‌نماید.

علی‌الرغم متهم نمودن روسیه به نقض این معاهده تا هنوز کدام سندی را در این مورد ارائه نکرده است. چین که از کشورهای امضاء کنندۀ پیمان نیست؛ ولی با آن هم تا حد زیادی در تیررس انظار قرار گرفته است و این بخاطری است که چین صاحب بزرگترین انبار زیرزمینی سلاح از جمله موشک‌های بالستیک و موشک کوتاه‌برد و میان‌برد، که بخشی از نیروی نظامی گسترده‌اش را تشکیل می‌دهد، می‌باشد. این انبار قوی سلاح به چین اجازه می‌دهد تا نیروهای امریکایی و قدرت‌های هم‌پیمان او را در غرب اقیانوس آرام تهدید نماید.

امریکا تحریم‌هایی را بالای ایران بخاطر آزمایش موشک‌های بالستیک‌اش وضع نمود و نیز اقدامات مشابه را زمانی‌که کوریای شمالی موشک‌های دوربرد خود را آزمایش کرد، انجام داد. معلوم می‌گردد که نزد امریکا منافع خود‌ش بر تمام امور دیگر برتری دارد‌.

Last modified onجمعه, 02 نوامبر 2018

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه