سه شنبه, ۰۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
طالبان بار دیگر ولایت غزنی افغانستان را مورد حمله قرار دادند
بسم الله الرحمن الرحيم

طالبان بار دیگر ولایت غزنی افغانستان را مورد حمله قرار دادند

(ترجمه)

نیروهای طالبان بار دیگر به  ولسوالی جاغوری امن ترین ولسوالی شهرغزنی حمله نموده و آن جا را تصرف نمودند. در گذشته نیز بخاطر تصرف این شهر میان طالبان و حکومت رقابت‌هایی صورت گرفته بود. این یکی از چندین مناطقی است که بعد از سقوط، دوباره محاصره گردیده و طالبان از آن بیرون رانده می‌شوند. در نتیجه این حملۀ طالبان، ۱۳ سرباز افغانی کشته شده و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. طالبان در بیانیه‌ی اعلان داشتند که ۱۸ تن در نتیجه حمله کشته شده‌اند و آنها بر قسمت بزرگی از ذخایر اسلحه در منطقه دست یافته‌‌‌‌اند.

معلوم نیست که هدف از این حمله آمادگی برای تصرف دوباره شهر غزنی است یا هم تلاش ساده‌ای برای مجبور ساختن نیروهای امنیتی جهت برگشت به صفوف جنگ؟ ولی این کاری‌ست که سایر مناطق کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد. هم‌چنان مسئولین امنیتی افغان می‌گویند که آنها نیز در هنگام جنگ خسارات زیادی را به صفوف طالبان وارد ساخته‌اند.

طالبان مناطق زیادی را در اطراف این ولایت به تصرف خود در آورده و در تصرف تعدادی از مناطق کشور نیز پیروز گردیده‌اند چیزی که باعث برگشت ارتش به صفوف جنگ شده است. بعد از سپری شدن هفده سال جنگ، امریکا نسبت به سال‌های گذشته ضعیف‌تر و طالبان هم نسبت به گذشته قوی‌تر شده است.

ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه