شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امیدواری فرستادۀ امریکا برای رسیدن به توافق صلح با طالبان
بسم الله الرحمن الرحيم

امیدواری فرستادۀ امریکا برای رسیدن به توافق صلح با طالبان

(ترجمه)

رسانه‌های محلی در افغانستان به روز یکشنبه گزارش دادند که فرستادۀ خاص امریکا به افغانستان برای رسیدن به توافق صلح با طالبان تا آغاز ماه اپریل سال 2019م اظهار امیدواری کرده است. زلمی خلیلزاد فرستادۀ امریکا به خبرنگاران گفت: «من امیدوارم تا قبل از تاریخ 20 اپریل سال آیندۀ میلادی به توافق صلح دست پیدا کنم» خلیلزاد رهبری گفتگوها میان امریکا، طالبان و حکومت افغانستان را در کابل به عهده دارد. هم‌چنان قرار است تا افغانستان انتخابات ریاست جمهوری را در 20 اپریل 2019م برگزار نماید. این دیپلومات امریکایی متولد افغانستان افزود که: «من در قضیه‌ای گفتگوها همواره در مقابل تحذیرات خوشبین  و سرشار از امیدواری ام».

بعد از آن که امریکا در تنگنا قرار گرفتن اولویت‌هایش را در افغانستان و ورشکستگی اولویت هند را درک نمود، خواست تا با متوسل شدن به مذاکرات طالبان، به امید شامل ساختن آن‌ها در حکومت امریکایی افغانستان اقدام نماید و بخاطر کشاندن رهبران طالبان به میز مذاکره، مزدوران خود را در حکومت پاکستان مؤظف نموده است.

ما طالبان را از تمایل به مزدوران پاکستانی و اعتماد به آن‌ها-به سبب نشان دادن نرمش از سوی رهبران نظامی‌شان در مقابل آن‌ها- بر حذر می‌داریم. باید از گذشته پند گرفت؛ زیرا امریکا بدون همکاری مزدوران پاکستانی‌اش هیچگاه بالای افغانستان تسلط یافته نمی‌تواند. بدون شک امریکا یک دولت استعماری و محارب بالفعل بوده و مذاکره کننده با آن رسوا می‌باشد و این حقیقتی است که هیچ شکی در آن نیست. لذا بر طالبان لازم است تا با یک عمل جدی بخاطر تغییر واقعی اقدام نماید، تغییری‌که وعده و فرضی از جانب الله سبحانه و تعالی است و این کار تنها به وسیله ریشه‌کن ساختن نفوذ استعمار از سرزمین‌های ما و تطبیق نمودن نظام الهی بالای بندگانش توسط اعلان خلافت راشده برمنهج نبوت، امکان پذیر است.

مترجم: ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه