جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
استرالیا قدس غربی را به عنوان پایتخت دولت یهود به رسمیت شناخت!
بسم الله الرحمن الرحيم

استرالیا قدس غربی را به عنوان پایتخت دولت یهود به رسمیت شناخت!

به اساس گزارش رویترز به تاریخ ۱۵ دیسمبر ۲۰۱۸م سکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا گفت که کشورش قدس غربی را به طور رسمی به عنوان پایتخت دولت یهود به رسمیت می‌شناسد؛ تصمیمی‌که یک تغییر کلی را در سیاستی‌که استرالیا ده‌ها سال پیموده است، نشان می‌دهد. اما وی افزود: «استرالیا به زودی سفارت خود را به آنجا انتقال نخواهد داد.» این تصمیم را در سایۀ صداهای خاموش حکام عرب گرفته است؛ حکامی‌که برای عادی‌سازی روابط با دولت یهود با دیگران رقابت می‌کنند، چنانچه امروزه بیشتر حکام کشورهای خلیج برای استقبال از مسئولین دولت یهود در کشورهای‌شان بعد از آن‌که حتی نمک وطنی را در گذشته پنهان می‌کردند، این کار را انجام می‌دهند.

حکومت عباس که پیمان امنیتی را با دولت یهودی ترتیب داده و در آزار و اذیت مردم فلسطین با این دولت یکجا شده است، با بیانیه‌ای شفقت‌برانگیز صائب عریقات اکتفاء نمود؛ بیانیه‌ای‌که در آن گفته شده: «قطعاً استرالیا از این اعلان بخاطر به دست آوردن منافع سیاسی داخلی بهره‌جویی عمدی نموده است. هم‌چنان، ریاض المالکی وزیر خارجۀ نظام، در بیانیه‌ی دیگری گفته است: «این تصمیم استرالیا در تعارض کامل با تصمیمات سازمان ملل قرار دارد.» هم‌چنان موریسون به خبرنگاران در سیدنی گفت: «در آینده از انتقال سفارت ما به قدس غربی در صورت عملی شدن خبر خواهیم داد.»

این اعلان منجر به انتقادات گوناگون از سوی کشورهای همجوار استرالیا، که دارای اکثریت مسلمانان هستند؛ مانند اندونیزیا و مالیزیا شده است. آژانس رویترز یادآور گردید که: «علت نگرانی کشورهای عربی اینست که این اعلان استرالیا باعث برهم خوردن روابط سیاسی در خاورمیانه نشود؛ به این معنی که حکام این کشورها به مفهوم اعلان توجه نکرده و تنها خشم مردم را بعد از آن‌که مردم عرب بعد از بهار عربی در حاشیه انقلاب قرار گرفته و سیاست‌های این حکام خائن را نپذیرفتند، برانگیخته است.

ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه