پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مؤمن قوی بهتر است از مؤمن ضعیف
بسم الله الرحمن الرحيم

مؤمن قوی بهتر است از مؤمن ضعیف

(ترجمه)

از حضرت ابوهریره رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«الْمُؤْمِنُ الْقَوِيُّ، خَيْرٌ وَأَحَبُّ إِلَى اللهِ مِنَ الْمُؤْمِنِ الضَّعِيفِ، وَفِي كُلٍّ خَيْرٌ احْرِصْ عَلَى مَا يَنْفَعُكَ، وَاسْتَعِنْ بِاللهِ وَلَا تَعْجَزْ، وَإِنْ أَصَابَكَ شَيْءٌ، فَلَا تَقُلْ لَوْ أَنِّي فَعَلْتُ كَانَ كَذَا وَكَذَا، وَلَكِنْ قُلْ قَدَرُ اللهِ وَمَا شَاءَ فَعَلَ، فَإِنَّ لَوْ تَفْتَحُ عَمَلَ الشَّيْطَانِ».

(رواه مسلم، باب فی الامر بالقوه و ترک العجز)

ترجمه: در نزد الله(متعال) مؤمن قوی و نيرومند از مؤمن ضعيف بهتر و محبوب‌تر است و در هرکدام‌شان خير وجود دارد. تلاش کن و حريص باش بدانچه برايت نفع می‌رساند و از الله(متعال) ياری خواسته و ناتوان مشو؛ هرگاه ترا چيزی برسد، مگو اگر من چنين می‌کردم، چنين و چنان می‌شد؛ ولی بگو الله مقدر ساخته بود و آنچه الله(متعال) بخواهد انجام می‏دهد؛ زيرا کلمۀ "اگر" دروازۀ وسوسهء شيطان را باز می‌کند.

رسول الله صلی الله علیه وسلم در این پیام حالتی را بیان می‌کند که برای یک مؤمن ضروری می‌باشد؛ پس مؤمن در ایمانش قوی می‌باشد؛ مبنی بر این‌که الله سبحانه وتعالی خالقش هست و سست و ضعیف نمی‌گرد؛ در مقابل باطل باقوت و ایمان راسخ ایستادگی نموده و در راه الله سبحانه وتعالی از ملامت ملامت کننده نمی‌هراسد؛ همه کردار خود را با همین ایمان راسخش استوار می‌نماید و به گذشته نظر نمی‌کند؛ بلکه در فکر آیندۀ خود می‌باشد.

ای مسلمانان! قوت ایمان مسلمان است که او را در همه موارد وادار می‌سازد تا به اوامر و حدود الله سبحانه وتعالی پابند باشد. مشکلات و سهولت‏های زندگی، مسلمان را ضعیف نمی‌گرداند، در مقابل باطل خاموشی اختیار نمی‌کند، هیچ امر ناپسندی را بدون انکار نمی‌گذارد و در هر موقع و زمان به آنچه الله سبحانه وتعالی امر نموده پابند می‏باشد؛ اما امت اسلامی امروزه كه در تحت ظلم حکام زندگی می‏‏‏كنند، نمی‌توانند به نهضت و قوت خود برسند؛ چون حکام ظالم پیام‏های دروغین را شایع می‏کنند تا امت از مقابلۀ سیاسی با ایشان و افشاء نمودن خیانت‌های‌شان و نیز از جدیت، هدف‌مند بودن جهت تغییر واقعی و کار کردن با کسانی‌که جهت برگشت حکم بماانزل الله کار می‌کنند… دور نگهداشته شود؛ در حالی‌که برای اقامۀ دوبارۀ خلافت اسلامی وعدۀ الله سبحانه وتعالی و مژدۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه