پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حصول ثواب بزرگ با عمل اندک
بسم الله الرحمن الرحيم

حصول ثواب بزرگ با عمل اندک

(ترجمه)

از ام حبیبه رضی الله عنها روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«مَنْ صَلَّى اثْنَتَيْ عَشْرَةَ رَكْعَةً فِي يَوْمٍ وَلَيْلَةٍ، بُنِيَ لَهُ بِهِنَّ بَيْتٌ فِي الْجَنَّةِ»

(رواه مسلم)

ترجمه: کسی‌که دوازده رکعت نماز دریک شبانه روز ادا کند، الله(سبحانه وتعالی) در بدل آن برایش خانه‌ای در جنت بناء می‌کند.

توضیح حدیث

یقیناً ویژه‌گی‌ها و شگفتی‌های این دین و پیامی‌که از طریق احکامش می‌رساند، بی‌نظیر بوده، هرگاه انسان در آن عمیق شده و فکر کند، ویژه‌گی‌ها و شگفتی‌های غیرمنقطع را در آن می‌یابد. لذا کرم و احسان پروردگار وقتی نصیب ما می‌شود که در عمل به این دین با تمام طاقت و توان خود بکوشیم. این دینی است که با عمل قلیل پاداش فراوانی داده می‌شویم؛ قصر بلند را در جنت که وسعت آن در حد فراخی آسمان‌ها و زمین است، در مقابل دوازده رکعت نماز نفل نصیب می‌شویم. پس کیست که بتواند حداقل یک خانۀ عادی در وقت اندک در دنیا بناء کند.

برادران مسلمان! هرگاه بنای قصری در جنت بر یک مسلمان یک امر آسان و به وقت قلیل؛ مانند ادای نماز نافله میسر باشد، پس اگر عمل بزرگ و وقت زیاد با جهد و کوشش فراوان باشد، چگونه خواهد بود؟ و چگونه خواهد بود؛ اگر عمل یک فرض مهم از جانب الله سبحانه وتعالی باشد؟ چگونه خواهد بود، هرگاه عمل اعادۀ حکم بماانزل الله و وحدت فکری امت باشد؛ در حالی‌که سال‌هاست زمین از آن خالی است؟

ای داعیان خلافت، الله سبحانه وتعالی بصیرت نصیب‌تان کند! الله بصیرت نصیب‌تان کند، ای کسانی‌که می‌خواهید خانه‌ها و قصرها در جنت داشته باشید. شما کسانی هستید که مردم را به انجام اعمال عظیمی در روی زمین دعوت می‌دهید. ای داعیان خلافت، الله سبحانه وتعالی نصرت نصیب‌تان کند، و ای کسانی‌که شما بخاطر نشر فکر و عملی زحمت می‌کشید که باعث اعزاز و اکرام این دین شده، حتی این دعوت به پختگی و ثمر رسیده  و وقت چیدن آن رسیده است. بدانید که این پاداش و این ثواب از جانب ذاتی است که قصور و کوتاهی در اعطای او نیست و کرم او بی‌پایان است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه