چهارشنبه, ۱۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حملات شدید راکتی به شمال سوریه
بسم الله الرحمن الرحيم

حملات شدید راکتی به شمال سوریه

(ترجمه)

خبر

موشک های بیشتری در شمال سوریه پرتاب شدند و حملات به ساختمان های مهم غیرنظامی تشدید یافته است. حداقل ۵ شفاخانه بمباردمان شده اند و ۲ مدرسه تنها در ۵ روز گذشته(۲۱ سپتمبر ۲۰۱۷م) تخریب شده اند. این در حالی ست که این جنایات بالای افراد داوطلب کمک کننده و غیرنظامیان توسط هیچ یک از رسانه های معتبر انعکاسی نداشته است. (منبع: خبر های زنده OGN)

تبصره

خون ریزی و ویرانی در آخرین حملات موشکی روسیه در شمال سوریه، به ویژه ادلیب. یکی از ساکنان سوریه در اظهارات تکان دهنده در این باره چنین گفت: «روس ها از این که دنیا برای نجات مظلومین در روهنگیا هیچ اقدامی نکرد، حملات خود را شدت بخشیده است.» این حرف کاملاً دقیق است، وقتی دشمن به طرز وحشیانه ی بدون هیچ گونه ترس از عواقب آن به بی رحمانه ترین شکل ممکن به افراد بی دفاع حمله می کند و هیچ گونه عکس العملی نیز در قبالش نمی بیند، کاملاً طبعی ست که روحیه گرفته و با جسارت بیشتر به خون ریزی و جنایات اش ادامه می دهد.

ما شاهد خاموشی و عدم عکس العمل کامل کشورهای همسایه میانمار در مقابل نسل کشی مسلمانان بی گناه در ایالت اراکان این کشور بودیم که این عمل پیام بلند و واضح به جامعه بین المللی ارسال کرد که خون مسلمانان نزد آن ها به چه اندازه بی ارزش است. این در حالی ست که پرتاب موشک ها و بمباردمان ها در سوریه از زمان آغاز انقلاب این سرزمین که  تقریباً از هفت سال به این سو ادامه دارد، متوقف نشده است. رژیم اسد و روسیه از سیاست کثیفی که در قبال مردم سلحشور سوریه دارد، استفاده می کنند تا باقی مانده این مردم را نیز هر چه بیشتر سرکوب کنند. در این سرزمین صدها حادثه از اشک ریختن مادران و پدران را بالای جسدهای اطفال معصوم شان و حتی تنها پاره هایی را که از بدن آن کودکان باقی مانده است، دنیا بارها دیده است.

زیربناها، دیگر در سوریه حرمت نمی شوند، اهداف مشخص و نامشخص هدف قرار می گیرند. از بیمارستان ها برای مادران تا مدارس و از نانوایی ها و پمپ استیشن ها تا اپارتمان های مسکونی هیچ چیز در این سرزمین در امان نمانده است. مسلمانان به اهل قدرت روز و شب فراخوانی می کنند و با ناله و فریاد بالای فرماندهان ارتش های قدرتمند جهان اسلام صدا می زنند تا وظیفه ایمانی و اسلامی خود را ادا نموده و به داد آن ها و امت بی دفاع برسند؛ اما آن ها این نداها را همواره و بی شرمانه با گوش های ناشنوا پاسخ داده اند. این عمل آن ها بی شک که گریبان آن ها را در این دنیا و روز آخرت خواهد گرفت.

با همه ی این جنایات، برادران و خواهران ما در سوریه در مقابل همه ی این بمباردمان ها و جنایات دیگر، از خود ثبات قدمی نشان داده اند که تاریخ بشریت کم تر نظیر آن را دارد. تصویری دختر کوچکی که از زیر آوار زنده بیرون آورده می شود، در حالی که لبخندی از شادی بر دهان دارد، یکی از نشانه های آن است. مطمیناً آن ها به آسانی و رفاه وعده شده اند، چرا که به الله سبحانه وتعالی توکل دارند.

﴿وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّـهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّـهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا

[طلاق: ۳]

ترجمه: و به او از جایی كه تصوّرش را نمی كند، روزی می رساند. هر كس بر الله(سبحانه وتعالی) توكّل كند(و كار و بار خود را بدو واگذارد) الله(سبحانه وتعالی) او را بسنده است. فرمان خويش را به انجام می رساند و هر چه را بخواهد بدان دسترسی پيدا می كند. الله(سبحانه وتعالی) برای هر چيزی زمان و اندازه‌ ای را قرار داده است .

باید گفت که حال هم ناوقت نسیت که ارتش های قدرتمند جهان اسلام توبه کنند و با جرأت و با تکنالوژی پیش رفته و مهارت های نخبه ای که در دسترس دارند، به سوریه رفته و باقی مانده مردم این سرزمین را نجات داده و بعد از آن به شرق و غرب سوریه رفته و دیگر امت بی سپر را از زیر یوغ جنایات کفار استعمارگر آزاد سازند.  

نویسنده: منال بدر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه