جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اعلامیۀ صد سالۀ بلفور و قضیۀ فلسطین
بسم الله الرحمن الرحيم

اعلامیۀ صد سالۀ بلفور و قضیۀ فلسطین

(ترجمه)

خبر:

هدف از اعلامیۀ بلفوری که به تاریخ ۲ نوامبر۲۰۱۷م صادر می‎شود، تجلیل از صد ساله شدن تشکیل دولت یهود در فلسطین خواهد بود. تعهدی که در آن انگلیس برای تشکیل دولت یهود در فلسطین نموده بود، امروزه بحیث یک تجلیل سالیانۀ تفرقه انداز محکوم خواهد شد. تریزامی نخست وزیر انگلیس از طرفداران محافظه کار دولت یهود، در دسمبر این سال بیان داشت: «این حرف‎های بسیار مهم در تاریخ است و این تجلیل سالیانه نقش حیاتی بریتانیا را در تشکیل سرزمین یهود آشکار ساخته و تجلیل این سالیانه از این روز برای ما افتخار است.» (منبع: روزنامه گاردین، ۲۵ اکتوبر 2017م)

مقامات فلسطینی در حال برنامه‎ریزی یک تظاهرات در لندن هستند و در آن از دولت انگلیس درخواست خواهند نمود که از سال ۱۹۶۷م مرزهای دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد. "هارتیز" یا کمپاین عذرخواهی بلفور به رهبری مرکز بازگشته‎گان فلسطینی در لندن که در تلاش عذرخواهی دولت انگلیس از بابت بیانیه‎ای که باعث خسارات زیاد گردیده، می‎باشد.

تبصره:

قسمی‎که توافق شوم بلفور به صد ساله‎گی خود رسیده، پیامدهای آن را در میان مردم فلسطین و دیگر مسلمانان جهان بخصوص باعث ناپاک‎سازی قدس و مساجد اشغال شده‎ی اقصی و آل ابراهیم گردیده، خاطر نشان می‎سازد. قسمی‎که دیده می‎شود، نتیجۀ این تظاهراتی که از جانب مقامات دولت فلسطین صورت می‎گیرد، فرصتی برای آنانی‎که با محدویت#ها از طرف حکام بین المللی در حالی‎که دولت غاصب یهود هنوز در دادگاه بین المللی برای انجام اقدامات ناخوشایندی که علیه مردان، زنان و جوانان فلسطینی انجام می‎دهند و سرزمین مقدس و مساجد را با وجود خود کثیف نموده‎اند، بی‎ثمر خواهد بود؛ زیرا این بیدادگری برای شناخت سرحدات بین المللی از سال ۱۹۶۷م آغاز شده است.

پس دربارۀ سرحدات باقی ماندۀ دیگر در سال ۱۹۴۸م؛ مانند: اکیفاء، حیفاء و کشتار وهشتناک دسته جمعی در دیریاسین و چندین قریۀ دیگری که توسط رژیم صهیونستی با کمک انگلیس در خون غرق شده بودند، چه راهکاری در نظر بوده و چرا مقامات فلسطینی در لندن تظاهرات می‎نمایند؟ چرا درخواست کمک برای به رسمیت شناختن از مؤسسین ابتدایی و حامیان دولت یهود می‎کنند؟ چرا امپراتوری انگلیس چنین توافق بزرگ سایکس-پیکو را نمود که در جدا نمودن سرزمین مسلمانان و جابجا سازی جاسوسان و دشمنان جنگجوی دولت در قلب فلسطین را مهیا ساخت؟ آیا این منطقی است، در حالی‎که مقامات فلسطینی برای محافظت از سرحدات دشمن در سرزمین فلسطین زنده باشند و دشمنان شان این فرصت را برای شان دوباره مهیا سازند؟

اگر این شیاطین بی‎حرمتی نموده و مردم اشغال شده فلسطین را به بسیار خون سردی به شهادت می‎رسانند، جوانان را هدف قرارداده و بالای آن‎ها تجاوز می‎نمایند، با تحمیل سیاست‎های تروریستی بر آنان با تکتیک‎های مختلف شکنجه می‎نمایند، سرزمین آن‎ها را اشغال نموده تحت اشغال خود قرار می‎دهند، درختان زیتون و میوه‎های دهاقین فلسطینی را به آتش می‎کشانند، پس چرا حکام دولت فلسطین با اشغالگران معامله نموده؛ در حالی‎که آن‎ها می‎توانند با ریشه‎کن ساختن توافق بلفور و دیگر توافقات تجارتی نفت و دیگر اجناس و کالاها، با دولت صهیونیستی قطع رابطه کرده و وظیفه‎ی خود را در این راستا درست انجام دهند؟

این امپراتوری انگلیس بود که فلسطینی‎ها را در مقابل خلافت عثمانی تحریک می‎نمود تا خلافت را به اعراب انتقال دهند؛ اما انگلیس برنامه‎های حیله‎گرانه‎ای داشت تا نقشۀ سرزمین مسلمانان را ترسیم نموده و در میان مسلمانان جنگ را برای همیشه برپا نماید. با طرز برخورد برتری‎جوی امپراتوری انگلیس در مقابل مسلمانان، آن‎ها این را مناسب دیدند که یک سرزمین اسلامی را به شکل تحفه برای بود و باش مردمانی که از مناطق مختلف جهان یک جمعیت جدید را تشکیل دادند، ایجاد نمایند که  تا امروز باعث قتل و خون‎ریزی هزاران افراد بومی در فلسطین گردیده است.

سازمان‎های مردمی متعددی برای آزادی فلسطین و حقوق فلسطینی‎ها مبارزه می‎کنند؛ اما این یک قضیه‎ای است که با وجود تلاش‎های زیادی که برای عادی سازی برای موجودیت یهود تا حال صورت گرفته، قابل فراموشی نبوده و هیچگاه امت اسلامی آن را از یاد نخواهد برد. این معضله توسط علماء، سیاسیون و متفکرین به یک بن‎بست نشان داده می‎شود؛ در حالی‎که راه حل اسلام برای این معضله واضح است. فلسطین و دیگر سرزمین‎های خاورمیانه همراه با ده‎ها سرزمین دیگری امت اسلامی دوباره متحد خواهند شد و مسلمانان بسیار به زودی به حیث یک دولت واحد خلافت راشده عرض اندام خواهند کرد.

نویسنده: مانال بادیر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه