چهارشنبه, ۱۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مقایسه عکس العمل‎های ترامپ و حملات افراطیون
بسم الله الرحمن الرحيم

مقایسه عکس العمل‎های ترامپ و حملات افراطیون

(ترجمه)

خبر:

شخص مهاجمی که با اسلحۀ دست داشته‎اش به مردم عام در نیویارک حمله کرد، از طرف رئیس جمهور امریکا مورد سرزنش خاصی قرار گرفته است. او این شخص را مریض و روانی خطاب کرده و خواهان طی مراحل و بازرسی جدی اسناد آن‎هایی شده است که می‎خواهند به امریکا سفر نمایند. در این حمله شخص مهاجم با موتر لاری کرایی که در اختیار داشت، به راه روان و بایسکل سواران حمله کرد که در نتیجۀ آن ۸ تن کشته شده و ۱۱ تن دیگر زخم برداشتند.

بل دی بلاسیو شهردار نیویارک، این حمله را بزدلانه خطاب کرد. هم‎چنان محققین و بازنگران این حادثه، آن را حملۀ ترویستی خواندند. منابع محلی و دست اندرکاران تنفیذ قانون، گفته‎اند که اسم این حمله کننده، سایفولوسایپوف بوده است و از او دست خطی در موترش یافت شده که نشان می‎دهد، وی با گروه داعش بیعت داشته است. در این مورد دو نالد ترامپ رییس جمهور امریکا افزوده: «نباید بگذاریم که داعش بعد از شکست خوردن از طرف ما در خاور میانه و دیگر جاها به کشور ما بیاید، این دیگر کافیست.» او هم‎چنان بعداً در صفحۀ تویترش چنین نگاشت:‌ »‌من به ادارۀ امنیتی‎ام دستور داده‎ام که نحوۀ انتخاب افرادی را که می‎خواهند به امریکا سفر نمایند از این‎که فعلاً است، سخت‎تر بسازند.» (منبع: خبرگزاری الجزیره، ۲ نومبر ۲۰۱۷م)

تبصره:

اسلام از قرن ۹ و خیلی قبل‎تر از این‎که این کشور برای کسانی‎که بخاطر دین شان در اروپا مورد آزار و اذیت قرار می‎گیرند پناهگاه شود، وجود داشته است. پس چقدر ننگین است که جامعه امریکا به جامعۀ تعصب و نفرت تبدیل شود و امریکای که یکی از دموکرات‎ترین کشورهای دنیاست، این چنین رهبر بی‎خبر و کوتاه فکر را انتخاب نماید. در حالی‎که هیچ کس حق گرفتن زنده‎گی کسی را ندارد؛ مگر به اجازه ذاتی که آن را خلق کرده است.

این در حالیست که در حال حاضر در امریکا اعمال مجرمانه به اساس افراد طبقه بندی شده است؛ نه قباحت جرم. بگونۀ مثال: تقبیح کشتار دسته جمعی در ایالت نوادای این کشور از سوی ترامپ و هوادارانش به هیچ عنوان در سطح این تقبیح‎ها، نکوهش‎ها و عملکردها نبوده؛ در حالی‎که سطح آن جنایت به مراتب از این حادثه وحشتناک‎تر بود. این واضح می‎سازد که نفرت و انزجار تنها برای مسلمانان و اسلام بوده است. صد سال بعد از گذشت اعلامیۀ بلفور(اعلامیه‎ای که طبق آن دولت انگلیس موافقت خود را با اسکان یهودیان در فلسطین اعلام کرد) نشانه از این است که به اعمال جنایتکارانه‎ی نسل‎کشی و قتل مردم عام در دیگر جاها، در غرب برخورد گزینشی صورت می‎گیرد. انگلیس هنوز هم به نقش خائنانه‎اش در قبال اعلامیۀ بلفوری که باعث قتل‎های عام و بی‎عدالتی‎هایی که تا هنوز در سرزمین فلسطین ادامه دارد شده است، افتخار نیز می‎نماید. آن‎ها به این عملکردها، ننگریسته و نه هم بوی خون اطفال را در سرزمین‎های ما حتی استشمام می‎نمایند. اما این اخطار الله سبحانه وتعالی حقیقت است که می‎فرماید:

﴿لَقَدْ جِئْنَاكُم بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ أَمْ أَبْرَمُوا أَمْرًا فَإِنَّا مُبْرِمُونَ أَمْ یحْسَبُونَ أَنَّا لَا نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُم بَلَى وَرُسُلُنَا لَدَیهِمْ یكْتُبُونَ

[زخرف:‌ ۷۸-۸۰ ]

ترجمه: (الله سبحانه وتعالی بدیشان پیام میدهد كه) ما حق را برای شما آوردیم(و توسط پیامبران علیهم السلام برای تان فرو فرستادیم)؛ ولی اكثر شما حق را نپسندیدید و آن را دشمن داشتید؛ بلكه آنان تصمیم محكمی(بر توطئه قتل حضرت محمّد صلی الله علیه وسلم) گرفتند و ما نیز ارادۀ محكم و تغییرناپذیری كردیم(درباره مجازات سخت و كیفر دادن شان در دنیا و آخرت) آیا گمان میبرند كه ما اسرار پنهانی و سخنان در گوش آنان را نمیشنویم‌؟ آری، ما آگاه از راز و رمز ایشان و شنوای نجوای آنان بوده و گذشته از این، فرشتگان مأمور ما در كنارشان حاضر و بر اعمال شان ناظرند و(همه كردار و گفتارشان را) مینویسند و ثبت و ضبط میكنند.‏

نویسنده: محمد حمزه

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه