جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دولت تاجیکستان به نگهبانان مرزیی‎که شهروندان افغانی را به قتل می‎رسانند، ترفیع می‎دهد
بسم الله الرحمن الرحيم

دولت تاجیکستان به نگهبانان مرزیی‎که شهروندان افغانی را به قتل می‎رسانند، ترفیع می‎دهد

(ترجمه)

خبر

پولیس مرزی تاجیکستان دو تن از شهروندان افغانی را در ولسوالی اسکشمین ولایت بدخشان، اعدام کرد. خبرگزاری پژواک افغانستان در ۹ نومبر ۲۰۱۷م گزارش داد که دو غیرنظامی افغان توسط پولیس مرزی تاجیکستان اعدام شدند. به گفته‎ی منبع فوق: «ضابط پولیس مرزی افغانستان به خبرگزاری "پژواک" گفت: نگهبانان مرزی تاجیکستان هنوز دلیل اعدام دو شهروند افغانی را توضیح نداده‎اند.»

خبرگزاری پژواک می‎افزاید که جنازه‎ی یک تن از کشته شده‎گان در رودخانه‎ی بنگ یافت شده و جنازه‎ی دیگر هنوز لادرک می‎باشد.

یک تن از فعالان افغانی در زمینه حقوق بشر، بنام طالب‎الدین قادری می‎گوید: «در سال‎های اخیر، در مناطق همجوار ولسوالی اسکشمین، افغان‎های بی‎گناه بسیاری از ساکنین منطقه، به وسیله‎ی پولیس مرزی تاجیکستان کشته شدند؛ اما دولت تاجیکستان پولیس مرزی خویش را به ترفیع رتبه‎های‎شان پاداش داده و پولیس مرزی تاجیکستان هم برای افزایش ستاره‎های رتبه خود، در کشتار شهروندان افغانی از هیج تلاش دریغ نکردند.

کابل و دوشنبه تا اکنون درین باره خاموش بوده و هنوز کدام اظهار نظر رسمی ارائه ننمودند.» (منبع: بایوم)

تبصره

چه کسی این مرزهای تخیلی را میان سرزمین‎های اسلامی رسم کرده؟ چه کسی نگهبانان مرزی را(محافظت از وطن) آموزش داده، تجاوز از مرزها را(تهدید به سرزمین مادری) عنوان می‎کند، و به نگهبانان مرزی الهام می‎بخشد که در صورت لزوم بدون ملتفت بودن، به متجاوزین شلیک کنند؟

کسانی‎که بزرگ‎ترین آسیب را از شعار استعمار غربی "تفرقه بینداز و حکومت کن" متحمل می‎شوند، آن‎ها بدون شک امت اسلامی‎اند؛ مسلمانان توسط استعمار غربی از سال‎های اولیه قرن بیستم، مورد حملات دولت‎های استعماری قرار داشتند-در سال‎های انهدام آخرین خلافت- حملاتی‎که تا اکنون هم‎چنان ادامه دارد؛ سرزمین‎های اسلامی‎که به بیش از ۵۰ پاره شدند، برخی از آن‎ها توسط استعمارگران اداره، و برخی دیگر از آن‎ها به میدان‎های جنگی برای استعمارگران تبدیل شدند.

سهولت تنقلات مرزهای اروپایی، امریکایی و کانادایی این موضوع را روشن می‎سازد، که کفار مشکلات ناشی از مرزها را تنها برای مسلمان‎ها ایجاد نموده‎اند؛ چون: این موضوع از بهترین راه‎های نگهداری مسلمان‎ها در این‎حالت جدا از هم می‎باشد.

نویسنده: مراد ازبیک(ابومصعب)

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه