شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
انتقال سفارت امریکا در فلسطین از یک شهر اشغالی به شهری اشغالی دیگر، واکنش‎های تحقیرآمیز حاکمان را تحریک نمود!
بسم الله الرحمن الرحيم

انتقال سفارت امریکا در فلسطین از یک شهر اشغالی به شهری اشغالی دیگر، واکنش‎های تحقیرآمیز حاکمان را تحریک نمود!

(ترجمه)

خبر:

پس از به رسمیت شناختن بیت‎المقدس به عنوان پایتخت دولت یهود توسط دونالد ترامپ، به‎تاریخ ۱۳ دسمبر ۲۰۱۷م تظاهرات خشم‎گینی در ترکیه، اردن، لبنان و نیویارک برگزار گردید. مظاهره کننده‎گان مردم را برای ترتیب تظاهرات در مغرب و لندن نیز فراخوان دادند. صدها تن از تُرک‎ها در جاده‎های شهرهای ترکیه در میدان‎های عمومی، تظاهرات را به راه انداختند و در آن پرچم‎های ترکیه، فلسطین و سازمان حماس را در مقابل قونسلگری امریکا مقیم استانبول، برافراشتند.

هم‎چنان مظاهره‎کنندگان پلاکاردهایی(پوسترهایی) را که روی آن "مرگ بر دولت یهود" و "قدس سرزمین عربی و اسلامی است" نوشته شده بود، با خود حمل می نمودند. افزون بر این، آن‎ها شعارهای ضد امریکائی و دولت یهود را سر می‎دادند. بر علاوه، در عمّان پایتخت اردن مظاهرۀ دیگری نیز برگزار گردید، مظاهره‎کننده‎گان این تصمیم ترامپ را محکوم نمودند؛ چنان‎چه نماینده‎گان مجلس سرزمین اردن به منظور اعتراض در مقابل سفارت امریکا نیز گردهمایی کردند. (منبع: الجزيره نت)

تبصره:

تصمیم ترامپ رئیس جمهور امریکا در سطح جهانی، واکنش‎های رسمی را در پی داشت؛ اما در سطح جهان اسلام و به خصوص سرزمین‎های عربی، واکنش‎های حکامِ مناطق "سایکس-پیکو" بسیار شرم‌آور و تحقیرآمیز بود و تنها در حد هشدار مبنی بر این‎که سرانجام این تصمیم روابط صلح و دیپلوماتیک را بین آن‎ها و دولت یهود آسیب بزند، بود. این موضع‎گیری‎ها تأکید بر این داشته و هیچ جای شکی را باقی نمی‎گذارد که حکام مسلمین برده و مزدور استعمار اند؛ زیرا موضع‎گیری مردان آزاد، متناسب با رویداد است.

هم‎چنان واکنش طبیعی در مقابل تجاوز یهود بر فلسطین و قدس، اعلام جنگ‎های سهم‎گینی بود تا این‎که آن سرزمین به طور کامل آزاد گردد؛ اما اعتراض بر انتقال سفارت از یک منطقۀ فلسطین به قدس؛ مانند این است که کسی اعتراض بر این کند، که چرا غاصبان، سالون‎خانه‎اش را از طبقۀ دوم به طبقۀ اول انتقال داده است؟

بناً رسانه‎ها موفق شدند تا خیانت بسیج کردن مردم و محدود کردن مشکل در خصوص انتقال سفارت از یک شهر به شهر دیگری را مرتکب شوند، گویا قدس اشغال نشده است؛ بل این تظاهرات و راه‎پیمای‎هایی‎که به راه‎انداخته شد، در واقع انتقال سفارت را از یک شهر اشغالی به شهر اشغالی دیگر، محکوم  می‎نمودند. هم‎چنان شعاری را "قدس پایتخت دولت فلسطین است" سر می‎دادند، که گویا دولتی به نام فلسطین وجود دارد. در کل این تظاهرات، غیر از تخلیه کردن احساسات چیز دیگری را در قبال نداشت.

نویسنده: احمد ابوقدوم

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه