جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دولت پاکستان آماده است تا سفر و همسفر خود را تغییر دهد؛ نه مقصد اش را!
بسم الله الرحمن الرحيم

دولت پاکستان آماده است تا سفر و همسفر خود را تغییر دهد؛ نه مقصد اش را!

(ترجمه)

خبر

سران پارلمان شش کشور خواستار تشکیل ساختار مشترکانه‌ای شدند، تا علیه چالش‌های تروریزم و ناامنی ناشی از آن، مبارزه کرده و ضمناً روابط داخلی خویش را تحکیم و تقویت بخشند. (منبع: روزنامه نیشن)

تبصره

کنفرانس سه روزه‌ای با اشتراک سخنگویان پارلمان کشور‎های افغانستان، چین، ایران، پاکستان، روسیه و ترکیه در شهر اسلام آباد دایر گردید. در این کنفرانس، چهار کشوری گویا اسلامی با دو کشور غیراسلامی یک‌جا برای جنگ علیه تروریزم موافقت نمودند، که از جمله کشورهای پا کستان و ‎افغانستان به شکل مستقیم و کشورهای ترکیه و ‎ایران به تأثیر پذیری از امریکا، دخیل این جنگ ناتمام گردیدند. در حقیقت، کشورهای چین و روسیه اهداف مشترکانه‌ای را دنبال کرده و با اشتراک درین کنفرانس، خود ‎را علیه امریکا  تقویت می‌بخشند؛ هرچند آن‌ها از لباس دوست استفاده کرده، جنایات خطرناک را در این دو کشور مرتکب شده‌اند.

عیاض صدیق سخنگوی اجلاس ملی پاکستان به طور واضح در مورد ضربۀ اقتصادیی‌که از اشتراک در جنگ علیه تروریزم متقبل شدند، یاد آوری نموده گفت: «از ۱۱ سپتمبر تا اکنون، ۱۱۹ملیارد دالر خسارت دیده‌ایم.» حقیقتی‌که این‌جا ذکر نشده این است، که کشور پاکستان از زمان تأسیسش تحت شعاع اضرار فزیکی، اقتصادی و یا هم فکری قرار گرفته است. در واقع جنگ علیه تروریزم به قیمت جان ۷۰ هزار تن در پاکستان انجام شده است. رضا ربانی رئیس سنای پاکستان در مورد تلفاتی‌که فلسطینی‌ها، سوری‌ها و مردم عراق متحمل شدند، نیز یاد آوری نمود.

از این گفته‌ها چنین به نظر می‎رسد که آن‌ها اولین بار است، متوجه این تلفات و زیان‌ها گردیده‌اند، و ضمناً سعی دارند، تنها خسارات‌شان را به مردم ابراز نمایند. این نهایت احمقانه خواهد بود، اگر امید داشته باشیم که پاکستان درک نموده است، دوستی با امریکا برای ملت‌اش سودمند نیست؛ بلکه در حقیقت فشارها و بی‌اعتنایی‌های دولت ترامپ، این دست نشانده‎ها را ناراحت ساخته است.

دولت پا کستان باید درک نماید که راه‌حل جستجوی دوست و غمخوار در سرزمین‎های غیراسلامی؛ مانند: چین و روسیه نیست. ضمناً متکی بودن بر داشتن روابط با کشورهای هند، امریکا و یهود، جز خطر و ذلت چیزی بیش نمی‌تواند باشد. این را باید بدانید که یهود حیثیت سرطان را در جسم امت اسلامی دارد.

موضوع بسیار مهم این‌که چرا انقلاب سوریه که منجر به کشته شدن ۴۰۰ هزار فرد مسلمان انجامید، در زمان مناسب‌اش بیان نشد و با وجود داشتن منابع تسلیحاتی و قدرت بشری، هیچ کشوری کمک‌اش نکرد؟ گرچه این واضح است که دولت امریکا سرزمین‎های اسلامی را به شکل سیاسی‌اش از بین می‌برد، پس چرا تا حال پاکستان فکر می‌کند که در چنگال امریکا مصون باقی خواهد ماند؟

سر انجام، همه خائنین نتیجۀ خیانت خویش را توسط باداران خویش که خود را به آن‌ها واگذار کرده‌اند، خواهند دید؛ مثال واضح آن رد شدن رضا ربانی توسط حزب ملت پاکستان است که وی برای مدت طولانی عضو ارشد این حزب بود و به هدف شخصی مخالف پالیسی‌های امریکا استفاده می‌شد. این سخنان چنان تأثیر بدی را به‌جا گذاشته است که حتی کسی به نجات شخصی در حال غرق شدن با وجودی‌که قدرت آن را دارد، نمی‌شتابد. پس فرجام آن شخصی‌که قصداً برادر غرق شده‌اش را نجات نمی‌دهد، چه خواهد بود؟

ای اهل قدرت، از الله سبحانه وتعالی بترسید؛ زیرا او سبحانه وتعالی شما را با قدرت‌تان آزمایش می‌کند، مسئولیت‌های خویش را درک کنید و مانند یک مسلمان رفتار نمایید؛ برادران و خواهران خویش را به خاطر متاع ناچیز دنیا نفروشید؛ زیرا دنیا فانی است و به یاد داشته باشید که با فریب آن‌ها را امیدوار مسازید؛ چون با این‌کار، دروغ‌گو و منافق محسوب می‌شوید که جرم آن سنگین‎ است.

ای اهل قدرت، از تلفات و زیان‎های مردم بیچاره برای جلب دلسوزی استفاده نکنید؛ چرا زمان مصیبت با قدرت خویش آن‌ها را نجات ندادید؛ در حالی‌که توانایی‌اش را داشتید؟ از الله سبحانه وتعالی بترسید و مسیر خویش را به سوی حق تغییر دهید؛ اگرچه دشوار باشد، و حزب التحریر را نصرت دهید تا با تأسیس خلافت راشده منبع قدرت و امنیت واقعی باشد؛ در غیر آن منتظر خشم و عذاب الهی باشید، قسمی‌که هر خائن جزای خویش را خواهد دید.

﴿وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ

[بقره: ٤۲]

ترجمه: و حق را با باطل نیامیزید و حقیقت را با این‌که می‌دانید، کتمان نکنید!

نویسنده: اخلاق جهان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه