جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
با سقوط خلافت، نیروهای مسلح مسلمان به جای دفاع از امت، حیثیت ابزار را برای کشتن آن‌ها بخودگرفته اند!
بسم الله الرحمن الرحيم

با سقوط خلافت، نیروهای مسلح مسلمان به جای دفاع از امت، حیثیت ابزار را برای کشتن آن‌ها بخودگرفته اند!

(ترجمه)

خبر:

در شب دوم ماه اپریل، در اثر بمباردمان نیروهای هوایی افغان بر یک گردهمایی از علمای دینی، دانش‌آموزان و دیگر افراد در مدرسه‌ی هاشمیه کندز، ولایت شمالی افغانستان، بیش از صد کشته برجای گذاشت، که بر اساس شواهد گوناگون، بیشتر قربانیان اطفال هستند. درین گردهمایی صدها تن به شمول اطفال خوردسن برای فراغت‌شان و اخذ جایزه به‌خاطر کامل کردن حفظ قرآن کریم، اشتراک کرده بودند. بر اساس گفته‌های مقامات صحی در کندز، جوان‌ترین فرد قربانی این حمله فقط هفت سال داشت.

"محمد رادمنش" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، این‌گونه توجیه می‌کند که حمله بالای ساختمانی‌که قوماندان‌ها و جنگجویان بزرگ طالبان در آن حضور داشتند، صورت گرفته است و ادعاء می‌کند که آن‌ها در همان زمان در ساختمان حضور داشتند. به گفته‌ی بعضی مقامات افغان، این‌جا یک مرکز آموزشی برای گروه‌های مسلح بوده است. نیروی‌های هوایی افغان، که توسط مشاورین ائتلاف ناتو به رهبری امریکا پشتیبانی می‌شوند، در ماه‌های اخیر حملات هوایی‌شان را علیه طالبان افزایش داده اند که افراد زیادی به شمول اطفال در این حملات هوایی کشته شده‌اند. استراتیژی اخیر امریکا در افغانستان تحت نام سرمایه‌گذاری با ارزش، بالای نیروی‌های هوایی افغانستان یاد می‌گردد. در اکتوبر سال گذشته، فرمانده اعلی نیروهای نظامی امریکا در افغانستان اعلام کرد که یک تعداد طیارات جنگی جدید متشکل از 159 هلیکوپتر "بلک‌هاک" با خلبانی نیروهای افغان برای ایجاد یک "زلزله‌ی هوایی" علیه شورشیان طالب کمک خواهد کرد. امریکا هم‌چنان خلبان‌های افغان را به خاطر آموزش آن‌ها در عملی‌ساختن با اشکال جدید قدرت هوایی به امریکا و دیگر کشورها فرستاده است.

تبصره:

آیا نیروهای مسلح امت مسلمه توسط الله سبحانه وتعالی ملزم نشده اند که به جای کشتن مؤمنین و اطفال‌شان، از زندگی آن‌ها حفاظت کنند؟ آیا نباید تجهیزات نظامی مسلمانان برای مبارزه به‌خاطر دین و علیه دشمنان اسلام استفاده شود؛ کسانی‌که امت را آزار و اذیت کرده و به قتل می‌رسانند؟ آیا الله سبحانه وتعالی نگفته است:

﴿وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَـئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ﴾

]توبه: 71[

ترجمه: مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان یک‌دیگراند؛ به نیکی فرمان می‌دهند و از ناشایست باز می‌دارند، و نماز می‌گزارند و زکات می‌دهند و از الله(سبحانه وتعالی) و پیامبرش فرمانبرداری می‌کنند. الله(سبحانه وتعالی) اینان را رحمت خواهد کرد، الله(سبحانه وتعالی) پیروز و حکیم است.

و آیا پیامبر محبوب ما صلی الله علیه وسلم به ما نگفته است؟

»قَتْلُ الْمُؤْمِنِ أَعْظَمُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ زَوَالِ الدُّنْيَا«

(رواه نسائی)

ترجمه: کشتن یک مؤمن نزد الله(سبحانه وتعالی) بزرگ‌تر از ویران کردن تمام دنیا است.

اگرچه با سقوط دولت خلافت، نگهبان اسلام و سپر مسلمانان، به احکام الله سبحانه وتعالی بی‌توجهی صورت گرفت و نیروهای مسلح امت به ابزاری برای تهدید و کشتن اطفال امت توسط حکام دست‌نشانده‌ی سرزمین‌های ما به نیابت از خواسته‌های باداران غربی‌شان مانند چیزی‌که در افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و عراق دیدیم، تبدیل شدند؛ این باور گمراه که این اطفال قربانیان ناخواسته‌ی جنگ‌ها هستند، در نزد الله سبحانه وتعالی عذر پنداشته نخواهد شد.

ضمناً، جوانان و اطفال مسلمان سوریه، فلسطین، میانمار، کشمیر و دیگر مناطق، توسط دشمنان الله سبحانه ‌و‌تعالی کشته می‌شوند و هنوز یک مسلمان و یا یک طیاره از نیروهای امت به دفاع از آن‌ها برنخواسته است. در هفتم اپریل ما شاهد یک حمله‌ی کیمیاوی هولناک در دومای غوطه‌ی شرقی سوریه بودیم، جایی‌که افراد زیادی کشته شدند و بیشترشان زنان و اطفال بودند. شمار قتل‌های همگانی و تعداد حمله‌ها از دست مان رفت، جایی‌که خفه‌گی و شکنجه‌ای که از سوخته‌گی سلاح‌های کیمیاوی که توسط اسد سفاک بالای‌شان پرتاب شد، پیکرهای خون‌آلود کودکان و اطفال امت برای یک نفس جان‌ می‌دهند. امروزه هنوز در نبود رهبری اسلامی سربازان سرزمین‌های اسلامی ما، بدون تردید برای مانع شدن رژیم‌های پست و حرکت به سمت کمک برای برادران و خواهران خود به تلاش‌شان ادامه خواهند داد. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ﴾

 ]انفال: 72[

ترجمه: اگر شما را به یاری طلبیدند، باید به یاری‌شان برخیزید!

عملکرد نیروهای اسلامی تحت قانون خلافت چگونه خواهد بود؛ جایی‌که آن‌ها(مدافعین مسلمانان و مظلومین و کسانی‌که برای آزادی‌شان تلاش می‌کنند و قهرمانان امت) لقب با عزت شمشیر الله سبحانه وتعالی را به دست می‌آورند؟ به عنوان مثال در قرن هشتم میلادی، زمانی‌که عده‌ای از زنان و اطفال مسلمان توسط راجاداهیر، شاه هندوستان در سند زندانی شده بودند، خلیفۀ اموی، ولید بن عبدالملک، فوراً سپاه قوی را با هزاران سرباز قوی تحت رهبری فرماندۀ دلیر، محمد بن قاسم، برای نجات آنان فرستاد. سربازان مسلمان با نیروی چندین برابر خود مقابل شدند، لیکن آن‌ها را شکست دادند، زنان و اطفال مسلمان را از دست ربایندگان حفاظت کرده و تمام "سند" را از تحت استبداد حکومت هندو آزاد ساختند.

در این ماه پربرکت رجب؛ ماهی‌که قهرمانی‌های بزرگی را که مسلمانان تحت نظام اسلام به‌دست آوردند، به ما یادآوری می‌کند و در عین‌‌ حال، ماهی‌که مصیبت سقوط دولت خلافت را نشان می‌دهد؛ منحیث مسلمان ما باید به ضرورت مبرم تأسیس دوباره‌ی خلافت برمنهج نبوت باور داشته باشیم، برای برگشت رهبری باشکوه اسلامی، که نیروهای مسلح اسلامی را به هدف درست آن، برای بودن به حیث حافظ امت‌شان و اطفال‌شان و مبارزه برای دین منتقل خواهد کرد.

نویسنده: داکتر نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onجمعه, 20 آوریل 2018

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه