پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ناکامی دولت اسپانیا در حفاظت از زنان این کشور؛ آن‌ها را مجبور به نگهداری سگ‌های تعلیمی بخاطر دفاع از خشنونت‌ها کرده است!
بسم الله الرحمن الرحيم

ناکامی دولت اسپانیا در حفاظت از زنان این کشور؛ آن‌ها را مجبور به نگهداری سگ‌های تعلیمی بخاطر دفاع از خشنونت‌ها کرده است!

(ترجمه)

خبر:

به تاریخ پنجم ماه می سال ۲۰۱۸م، بی‌بی‌سی به اساس مؤسسه‌ی آمار ملی اسپانیا(INE) گزارش داده است که حد اقل در هرهفته یک زن در اثر خشونت‌های خانواده‌گی توسط شوهر‌ش در این کشور کشته می‌شوند. اسپانیا یکی از بالاترین میزان آزار و اذیت فزیکی زنان را در اروپا دارا می‌باشد و زنان اکنون به استفاده از سگ‌های تعلیمی، که در همه جا برای دفع خطر همراه آن‌ها باشد، متوسل شده اند. این گزارش کابوس زنان را که با ترس مداوم از این حملات به طور کامل زندانی شده اند و این‌که چگونه همه‌ی توانایی‌های زندگی عادی را از دست داده اند، نشان می‌دهد.

تبصره:

مأموریت اتحادیه‌ی اروپا برای حقوق اساسی، اخیراً یک نظرسنجی جامع(اولین نظرسنجی جامع در این مورد) را در سال ۲۰۱۷م انجام داده است که در آن ۴۰هزار زن در سرتاسر اروپا در مورد تجربیات‌شان از خشونت و آزار و اذیت مورد مصاحبه قرار گرفته اند. یافته‌های آن‌ها حقیقتاً تکان دهنده بوده؛ زیرا این یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که چگونه زنده‌کردن این زنان از ترس و خطر به یک حالت عادی، در هرجامعه‌ی کشور‌های اروپایی به مشکل جدی تبدیل شده است. از هر ۲ زن ۱ آن‌ها مورد خشونت فزیکی قرار گرفته اند و اغلب آن‌ها چنین حوادث را گزارش نداده اند، که این خود نشان دهنده‌ی بی‌اعتمادی کامل مردم نسبت به دولت‌های‌شان برای رسیدن به هرنوع عدالت و امنیت می‌باشد. ۵۰درصد از زنان می‌گویند که شوهران‌شان آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده و هم‌چنان کسانی دیگری را که مورد خشونت قرار می‌گیرند، می‌شناسند. ۱ تن از هر ۵ زن حداقل توسط یک مرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و باعث شده است که این زنان نتوانند آزادانه گشت و گذار نمایند.

از این حقایق می‌توانیم رنج‌های گسترده‌ای روزمره‌ی این زنان را درک کنیم. سن، شغل، وضع مالی و تحصیلات آن‌ها هیچ‌گونه حفاظت از آن‌ها نتوانسته، زیرا این ارزش‌های لیبرال سرمایه‌داری است که زنان را به کالاهای بی‌ارزش تبدیل کرده و آزادی شخصی را در برابر حقوق افراد برای زنده‌گی کردن با کرامت ترجیع داده است. این آشفتگی و بی‌نظمی اجتماعی هرگز با ایجاد هرگونه قوانین یا سرمایه‌گذاری پروژه‌ها حل نمی‌شود؛ زیرا علت اصلی منازعه، قوانین متناقض ساخته شده‌ی بشر می‌باشد. به همین دلیل، ما هیچ‌گاهی پایان یافتن سوء استفاده از حقوق زنان را نخواهیم دید؛ ولو هرقدر گفتمان‌ها را به راه اندازیم و کوشش نماییم تا حقایق را پیدا کنیم.

دولت اسلامی که توسط قوانین الله سبحانه‌و‌تعالی اداره می‌گردد، درک یکنواخت و متمرکز از حقوق‌بشر را فراهم می‌سازد که باعث هیچ‌گونه تضادی با منافع دیگر افراد نمی‌گردد. توازن و امنیت برای همه شهروندان موجود بوده و مجازات شدید برای کسانی‌که به رفاه دیگران لطمه می‌زنند، وجود دارد. این نظام از نظام تحصیلی تا زنده‌گی اجتماعی خانواده(شخصی و عامه) و هم‌چنان نظام‌های قضایی و اجرایی چنان جامع و مؤثر بود که موارد بسیار کمی از جرایم و مجازات در آن ثبت گردیده است و تمام سطوح جامعه یک دید کُلی از آن‌چه که قابل قبول بود، داشتند.

واقعیتی را که گزارش اتحادیه‌ی اروپا توضیح می‌دهد، مبنی بر این‌که حتی اکثر مردم در حالت وقوع بدرفتاری با زنان مداخله نمی‌کنند، نشان می‌دهد که ارزش‌های اخلاقی در این فضای "آزادی و دموکراسی" چقدر بی‌ارزش گردیده است. واقعیت قانون جنگل این است که ضعیف آسیب پذیر بوده و توسط قدرتمند مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. حالت زنان در تجارت، محیط کاری و هربخش از تعاملات شخصی و اجتماعی همین طور می‌باشد.

قرآن کریم دستور داده است که زنان جزء حیاتی در جامعه هستند و باید مصون باشند و به آن‌ها فرصت داده شوند تا به عنوان زنان زنده‌گی کنند و از همه آسیب‌ها و سوء استفاده‌ها محافظت شوند؛ طوری‌که در سوره‌ی توبه، آیه ۷۱ توضیح گردیده است.

﴿وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ

[توبه: ۷۱]

ترجمه: ‏مردان و زنان مؤمن برخی دوستان و ياوران برخی ديگرند؛ همديگر را به كار نيك می‌خوانند و از كار بد باز می‌دارند، و نماز را چنان‌كه بايد باشد، می‌گذارند، زكات را می‌پردازند و از الله(سبحانه‌و‌تعالی) و پيامبرش(ﷺ) فرمانبرداری می‌كنند. ايشان كسانی اند كه الله(سبحانه‌و‌تعالی) به زودی ايشان را مشمول رحمت خود می‌گرداند. بی‌گمان الله(سبحانه‌و‌تعالی) توانا و حكيم است.‏

با بازگشت دولت خلافت، همه‌ای مردم این موضوع را درک خواهند کرد؛ حتی زنان غیرمسلمان مزایای واقعی آن را که بدون ترس از توهین و تحقیر، قادر به رشد و پرورش خود خواهند بود، درک خواهند کرد، و تنها با بازگشت ارزش‌های والای اسلام است که زنان می‌توانند به جای استفاده از حیوانات برای حفاظت از خود، به راه‌حل‌های واقعی برای مشکلات‌شان تکیه کنند.

نویسنده: عمرانه محمد

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه