جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امریکا پانزده‌صد کودکِ مهاجر را گم و در عین حال مسئولیت قانونی آنان را رد می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

امریکا پانزده‌صد کودکِ مهاجر را گم و در عین حال مسئولیت قانونی آنان را رد می‌کند

(ترجمه)

خبر:

دولت فدرال امریکا هزاران کودک مهاجرِ بدون سرپرست را در منزل حامیان مالی قرار داده، در حالی‌که سال گذشته از ۱۵۰۰ تن آنان بی‌خبر بوده است. استیون واگنر، یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت و خدمات انسانی، در ماه گذشته در مورد پروندۀ ادارۀ اسکان مجدد پناهندگان (ORR) که به مراقبت از کودکان مهاجر غیرقانونی نظارت می‌کند، این آمار را به یک کمیتۀ فرعی مجلس سنا اعلان کرد. (منبع: شبکۀ سی ان ان، ۲۷می ۲۰۱۸م)

تبصره:

این جملات مشهور کجا پیدا می‌شود: «حجم آرزوهای انباشته شدۀ خستۀ فقیر خود را برای نفس‌کشیدن، آزادانه به من بده»؟ به طرز شگفت‌انگیزی این خطوط زیر مجسمۀ آزادی، نماد آزادی همراه با استقبال مهاجران به امریکا، حک شده است. آخرین مرحله از گمراه کردن حقوق بشر، درجایی‌که مهاجران به دنبال پناهگاه یا زندگی بهتر با فرار از وضعیت ناگوار کشور خود از فقر شدید، جنگ داخلی، قبیله‌یی یا سیاسی هستند، زنان و کودکان از ورود به کشور ممانعت شده و توسط نیرو‌های مرزی امریکا دور می‌شوند و حتی کسانی‌که پس از مراحل قانونی وارد بندر می‌شوند نیز ممانعت می‌شوند.

حوادث غم‌انگیز و ‌آزار‌دهندۀ روزانه، جدا کردن اطفال و حتی کودکان نوزاد از مادران شان برای ماه‌ها در مکان‌های نامعلوم از والدین و فامیل‌های شان می‌باشد. کودکان در برخی از پناهگاه‌های موقت با برخی از فعالان حقوق بشر قرار می‌گیرند و آن‌ها را به عنوان شرایط غیرانسانی، که ارتباطی بین کودکان و والدین شان نیست، توصیف می‌کنند. همۀ این‌ها ناشی از پروسۀ کنترول شدید مهاجرت است که بعد از درخواست ترامپ برای قوانین مهاجرت به وجود آمده است.

پس از دریافت این خبر ناگوار توسط والدینی‌که دولت دیگر مسؤولیت ناپدید شدن ۱۵۰۰کودک را نمی‌پذیرد، بدترین خبر برای والدین است؛ به خصوص پس از گذراندن مسافرت‌های طولانی و پر هزینه برای رسیدن به امریکا به امید شروع یک زندگی بهتر و جدید برای خود و فرزندان‌شان. سن رابرت پورتمن، ری-اوهایو، گفت: «این سیستم دارای شکاف‌های بسیار زیادی است، امکان زیادی وجود دارد که کودکان در بین این شکاف‌ها بیفتند که ما فقط نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و به چه میزان قاچاق یا سوء استفاده یا به سادگی نقض قوانین مهاجرت رخ می‌دهد.»

دولت امریکا به سرعت در حال افتادن در باطلاق اختلافات است، به ویژه در زمان ادارۀ ترامپ که وی به طوری دوامدار با گفته‌های محرک و اعمال سؤال‌برانگیز خود را در معرض دید قرار می‌دهد. امریکا با وجود ادعاهای شگفت‌انگیز آن در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر ثابت کرده است که بزرگترین منافقت را در ادعای پناهندگی و احترام به کرامت انسانی کرده‌است، که این غم‌انگیزتر از جستجوی مهاجران برای شروع یک زندگی بهتر در یک سرزمین خارجی است؛ مگر این‌که مهاجرانی‌که به دنبال زندگی بهتر در سرزمین‌های خارجی هستند، به احتمال زیاد به دلیل مداخلۀ کشورهای غربی در سرزمین‌های‌شان از طریق تحریم‌های مختلف، ایجاد منازعات و بدبختی‌ها اقدام به این کار کرده‌اند. به این ترتیب مردم و کودکان بی‌گناه را مجبور به فرار از سرزمین خود و پناه‌بردن به سرزمین مادر تمام جنجال‌ها، می‌کند.

نویسنده: منال بدر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه