جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
غزه در حالی اطفال‌اش را دفن می‌کند که دیگران سال جدید تعلیمی‌شان را آغاز می‌کنند!
بسم الله الرحمن الرحيم

غزه در حالی اطفال‌اش را دفن می‌کند که دیگران سال جدید تعلیمی‌شان را آغاز می‌کنند!

(ترجمه)

خبر:

آژانس خبری "نیو عرب" در شانزدهم سپتمبر، گزارشی را از مرگ و مراسم تدفین صهیب الاسلم کاشف، جوان ۱۶ساله که توسط سربازان دولت یهود در سوم اگست در غرب خان یونس مورد شلیک قرار گرفته بود، منتشر کرد. او بعد از هفته‌ها رنج و جراحتی‌که برداشته بود، جانش را از دست داد. مرگ او زمانی واقع شده که فقط چند روز از کشته‌کشتن دو نوجوان فلسطینی، یکی در غرب جبلیه‌ای غزۀ‌ جنوبی و دیگری در خان یونس به دست سربازان دولت یهود می‌گذرد.

تبصره:

میلیون‌ها طفل در جهان سال جدید تعلیمی شان را با آرزوی موفقیت و پیشرفت آغاز می‌کنند،‌ در حالی‌که مادران و پدران فلسطینی به مراسم جنازه‌ی اطقال‌شان که هرروزه زنده‌گیِ وحشت‌ناکی را تحت ظلم و تبعیض دولت صهیونیستی تجربه می‌کنند، اشتراک دارند. تمام قوانین بین‌المللی حقوق بشری،‌ مرتبط با حق تعلیم برای اطفال و حق زنده‌گی آزاد، عاری از  خشونت و ظلم،‌ هیچ‌یک از این قواعد بالای جوانان مسلمان در کمپ‌های مهاجرین و وضعیت‌ زندان‌های فلسطین، که آن‌ها را در تسلط خود درآورده است، تطبیق نمی‌گردد.

در بیمارستان، جایی‌که صهیب درمان می‌شد، داکتران شکایت دارند که کمبود موادسوختی به معنای ختم کامل کار شفاخانه است. وضع تحریم بر ورود منابع به غزه، به این معناست که اگر کسی به کمک‌های پزشکی ضرورت داشته باشد، اطمینانی نخواهد بود که بهترین خدمات ممکن برای تداوی واقعاً در سترسش قرار ‌گیرد. این یک اختلاف بزرگ است که بلندترین سطح تخصص و امکانات در منطقه، همیشه در دسترس باشنده‌های یهود قرار دارد، فارغ از جنایاتی‌که در حق مسلمانان انجام می‌دهند.

اسوشیتد پریس گزارش داده است که صدها عضو خانواده‌ها و دوستان در جنازۀ مصطفی عابد رابوی ۱٥ساله بعد از این‌که یک گاز اشک‌آور توسط سرباز دولت یهود بالایش پرتاب شده و به شکل مهلکی او را زخمی ساخته بود، شرکت کردند.

محمد، دوست دوازده ساله‌ی مصطفی هم‌چنان از کمپ مهاجرین جبلیه گفته است که وقتی مصطفی مورد اصابت قرار گرفت، او همراهش بود. این نشان می‌دهد که چگونه جوان‌ترین‌های ما در خط مقدم مبارزه علیه دولت جنایت‌کار قرار دارند. مطمئناً رهبران جهان اسلام باید به‌خاطر ممانعت نیروهای‌که باید در حال حمایت از مؤمنین باشند، مورد محاسبه قرار گیرند؛ در حالی‌که آن‌ها جز ایمان و سنگ‌های زیر پای‌شان توانائی دیگری برای دفاع از خود ندارند. سال به سال ما شاهد تغییراتی در رهبری هستیم که برای حفاظت حکومت غیراسلامی در منطقه، با کشورهای غربی پیمان بسته و خون زنان و کودکان ما را در مقابل قدرت و ثروت می‌فروشند. اجتماع بین‌المللی مسلمانان، که توانایی صحبت و اتخاذ عمل برای افشای این خیانت بزرگ را دارد‌، هرگز نباید خاموشی را بپذیرد، قسمی‌که سوءاستفاده از خوهران و برادران ما بطور عادی ادامه دارد، نباید نادیده گرفته شود.

فارغ از معیارهای دوبرابر برای اصلاحات سیاسی، هنگامی‌که رسانه‌ها هرنظر در خصوص موجودیت یهود را تقبیح می‌کنند، ما باید فقط به الله سبحانه‌و‌تعالی برای بیان حقیقت، اخلاص داشته باشیم که ثواب بزرگی در این کار نهفته است و هرگز نمی‌توانیم جزء کسانی باشیم که علیه بی‌گناهان جنایت می‌کنند. الله سبحانه‌و‌تعالی می‌فرماید:

﴿يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا ٱتَّقُوا ٱللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدا

[احزاب: ٧۰]

ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده اید، از الله(سبحانه‌و‌تعالی) بترسید و سخن درست بگویید!

تمام مسلمانان در حمایت از جوانان ما، که توسط این رژیم مورد ظلم قرار می‌گیرند، باید باهم متحد شوند؛ رژیمی‌که در تلاش نگهداشتن سیاست اسلامی در داخل کتاب‌ها و در حد نظریه است. همه‌گی باید برای ساختن آینده‌ی امن و درخشان برای جوانان ما تحت حفاظت و رهنمایی نظام جامع خلافت تلاش ورزیم؛ نظامی‌که دفن گروهی هزاران جوان ما را تحمل نخواهد کرد، بل زمینه را برای‌شان برای رسیدن به موفقیت و عزت واقعی مساعد خواهد کرد. تحت نظامی‌که برای یک قدرت خارجی کار نکرده، بلکه برای تحکیم عدالت و حقیقت توأم با ارزش‌های اسلامی قسمی‌که الله سبحانه‌و‌تعالی فرموده تلاش خواهد کرد.

نویسنده: عمرانه محمد

عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onیکشنبه, 30 سبتامبر 2018

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه