سه شنبه, ۱۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
قانون اساسی جدید تحت عنوان: دولت-ملت یهود ‌که توسط یهودیان تصویب شده است، بیانگر کسب قدرت بیشتر برای اعمال خشونت علیه مردم مظلوم فلسطین می‌باشد
بسم الله الرحمن الرحيم

قانون اساسی جدید تحت عنوان: دولت-ملت یهود ‌که توسط یهودیان تصویب شده است، بیانگر کسب قدرت بیشتر برای اعمال خشونت علیه مردم مظلوم فلسطین می‌باشد

(ترجمه)

خبر:

اعضای کنست یا پارلمان دولت یهود روز پنج شنبه قانون جنجالی و بحث‌برانگیزی‌که بطور رسمی اسرائیل را به عنوان دولت یهود معرفی کرد، تصویب نمودند. تصویب این لایحه در دور دوم و سوم جلسۀ اعضای عمومی مجلس با 62 رأی موافق در مقابل 55 رأی مخالف و دو رأی ممتنع به همراه بود. این قانون برای اولین بار اسرائیل را "وطن ملی یهودیان" نامید. این قانون جزء قوانین اساسی شده که مانند  قوانین اساسی، هدایت‌گر نظام حقوقی اسرائیل بوده که تغییر آن دشوارتر از قوانین معمول می‌باشد. (منبع: تایمز اسرائیل)

بنیامین نتانیاهو برای دفاع از تصویب این قانون گفت: «تصویب این قانون نقطۀ عطفی در تاریخ صهونیزم و تاریخ دولت اسرائیل می‌باشد.» هم‌چنان وی بعد از تصویب این لایحه اعلام نمود: «اسرائیل دولت ملی یهودیان بوده و تنها یهودیان حق تعیین سرنوشت اسرائیل را دارند.» هم‌چنان این قانون اساسی جدید، توسعۀ جوامع یهودی را ترویج می‌دهد و احتمالاً از کسانی‌که به دنبال غصب اراضی فلسطینیان هستند، حمایت می‌کند. (منبع: nytimes)

تبصره:

تصویب قانون اساسی جدید توسط یهودیان غارتگر و جنایتکار، قدرت بیشتری را برای سیاست‌های جنایی علیه مردم مظلوم فلسطین و سرزمین آن‌ها می‌دهد. از طرفی حکام سرزمین‌های اسلامی همجوار در صدد پیشی‌گرفتن از یک دیگر برای عادی جلوه دادن روابط خویش با یهودیان جنایتکار و ترویج به اصطلاح "طرح‌های صلح" همراه با نهادهای غارتگرانۀشان، مانند کنست، که در رأس آن  نتانیاهو قرار داشته و وی با بسیار پر رویی و بی‌شرمی حمایت و حفاظت خویش را از تمام یهودیان در سرزمین مقدس فلسطین اعلام کرده است. این قطعاً بر مردم فلسطین ساکن اراضی اشغالی سال‌های 1948 و 1967م تأثیر منفی خواهد داشت و باعث پایمال شدن حق‌شان می‌شود؛ چون این قانون اساسی جدید برپایۀ نژادپرستی و قوانین آپارتاید استوار می‌باشد و آن عده فلسطینی‌های مظلوم را که در زمان غصب سرزمین‌شان آن جا را رها نکرده بودند و در مقابل یهودیان از خود مقاومت نشان داده بودند، امروزه آن‌ها رابه زور از خانه‌های‌شان بیرون می‌کنند. اکنون نهادهای یهودی روش‌ها و ایده‌های نژادپرستانه و خشونت‌آمیز خویش را با زیر پا کردن ادعای دروغین‌شان، که عبارت از عدالت‌خواهی و بشردوستی بود، رسماً آشکار نموده و خود را نژاد برتر دانسته و به مردم فلسطین و مقدسات‌شان با بسیار بی‌رحمی حمله می‌کنند.

هم‌چنان این قانون اساسی جدید به گسترش غیرقانونی شهرک‌های یهودی در کرانۀ باختری اجازه می‌دهد که همانند گذشته به غصب زمین‌های مردم فلسطین بپردازند. بناءً مردم مظلوم فلسطین بدون عدالت و حفاظت می‌باشند؛ چون حکام دست‌نشاندۀ سرزمین‌های اسلامی ارتش پرقدرت خویش را برای آزادی فلسطین از چنگال اشغالگران آماده نمی‌سازند و با حیرت از حکومت بی‌شرمانۀ فلسطین، که در مقابل عمل قبیح یهودیان به نشانۀ اعتراض صدای خویش را نکشید، خاموشانه منتظر پیامدهای ناگوار بر مردم مظلوم فلسطین نشستند.

با اجازه دادن نتانیاهو به ارتکاب و تشدید جرایم یهودیان علیه مردم فلسطین تحت نام "دولت-ملت قوم یهود" که باعث مشروعیت جرایم آن‌ها می‌شود، گمان می‌رفت که این حالت زنگ خطری برای ارتش سرزمین‌های اسلامی باشد که از خواب غفلت بیدار شوند؛ اما متأسفانه نبود! چگونه آن‌ها می‌توانند در مقابل این همه تشدید ظلم و بی‌عدالتی علیه این مردم ستم دیده، آرام بمانند؛ از حملات و تحریم‌ها علیه غزه گرفته تا تیراندازی بسوی مردم بی‌گناه؟ به آتش کشیدن درختان زیتون و خانه‌های‌شان و دستگیری و شکنجه‌های غیرقانونی کودکان و زنان! آیا این همه ظلم و بی‌عدالتی علیه مردم مظلوم فلسطین بس نیست تا ارتش سرزمین‌های اسلامی بپا خیزند؟!

نویسنده: مانال بدر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه