جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات دولت مستبد چین علیه اقلیت‌های مسلمان این کشور
بسم الله الرحمن الرحيم

سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات دولت مستبد چین علیه اقلیت‌های مسلمان این کشور

(ترجمه)

 

خبر:

روز شنبه 5 جنوری سال روان، روزنامۀ انگلیسی چینی Global Times گزارش داد که دولت چین قانونی را بخاطر تطابق اسلام با سوسیالیزم تصویب نموده است. هم‌چنان در این گزارش آمده است که طی پنج سال آینده مقامات دولتی این کشور موافقت کردند که اسلام را با سوسیالیزم سازگار سازند و اقدامات لازم را برای تطابق اسلام با رسم و رسوم چینی روی دست گیرند. سپس در اوایل ماه جاری، نیروهای امنیتی چین سه مسجد واقع در ایالات یون نان این کشور که توسط اقلیت قومی مسلمان "هوی" ساخته شده بود، بستند.

تبصره:

حرکات اخیر دولت مستبد چین ادامۀ رفتارهای وحشیانۀ این کشور بخاطر از بین بردن اسلام از اذهان جمیعت مسلمانان این کشور می‌باشد؛ زیرا با ایجاد ترس و ارعاب آن‌ها را مجبور به پذیرش اعتقادات کمونیستی و ترک اعتقادات اسلامی شان نموده است. این رژیم در برخی از ایالات خود انجام اعمال اسلامی را از قبیل: روزه گرفتن، پوشیدن حجاب، گذاشتن ریش و ورود نوجوانان زیر 18 سال به مساجد بخاطر گوش دادن به خطابه‌های اسلامی، ممنوع و غیرقانونی اعلان نموده است. هم‌چنین این دولت مانع والدین از گذاشتن نام‌های اسلامی بالای فرزندان شان، مانع تهیۀ تعلیمات دینی و سایر فعالیت‌های اسلامی برای فرزندان شان می‌شود. علاوه بر این، زنان مسلمان اویغور را مجبور به ازدواج با افراد غیرمسلمان چینی می‌نماید.

همین‌طور دولت چین در سال 2016م بخاطر سرکوب نمودن اسلام، کمپاین را تحت نام "تبدیل شدن به خانواده" را ه‌اندازی نمود؛ طوری‌که مقامات و یا مردم چینی به طور موقت در بین خانواده‌های مسلمان در سینکیانگ جابجا شده تا نشانه‌هایی از  وابستگی آن‌ها به اسلام "افراطی" از جمله امتناع ورزیدن از نوشیدن الکول، اشتراک در نماز جمعه، روزه گرفتن ماه مبارک رمضان و یا حتی داشتن تصاویر با متون اسلامی در دیوار خانه‌های شان را گزارش دهند. سپس در ماه دسمبر 2017م مقامات سینکیانگ بیش از یک میلیون تن را برای یک هفته در خانه‌های مسلمان اویغور به منظور تفتیش آن‌ها‌ استخدام نموده اند. هم‌چنان دیگر اعمال اسلامی از قبیل  خوردن غذای حلال و حتی سلام دادن را برچسپ  فعالیت‌های‌افراطی می‌زنند.

بناءً رهبران حزب کمونیست در ارومچی، پایتخت ایالت سینکیانگ، یک حرکت ضد محصولات حلال را آغاز نموده طبق آن احزاب مسئول سوگند داده شده اند تا مبارزه قاطع در برابر محصولات حلال داشته باشند. بلی، نفرت این رژیم نسبت به اسلام به حدی رسیده  که حتی مسلمانان را مجبور نموده تا مراسم خاک‌سپاری اسلامی خویش را ترک کرده و از عرف و سنت مرده‌سوزی چینی که اکنون در ایالت سینکیانگ در حال گسترش است، پیروی نمایند.

به گزارش سازمان ملل، بیش از یک میلیون مسلمان اویغوری در سینکیانگ به طور نامعلوم در کمپ‌ها بازداشت می‌شوند، طوری‌که آن‌ها را مجبور به ترک عقیده، نوشیدن الکول، خوردن گوشت خوک و هم‌چنین وفادار به حزب کمونیزم می‌نمایند. علاوه بر آن، تعداد زیادی‌که در این مراکز زندانی بودند، شکنجه و یا حتی کشته شده اند. از سوی دیگر، دست‌کم 2 میلیون مسلمان اویغوری در "مراکز بازآموزی" قرار دارند که در آن‌جا تحت فشارهای سیاسی و فرهنگی مجبور به حفظ عقاید کمونیستی و ترک دین و عقیدۀ خویش می‌باشند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یک سری اوراق دولتی مربوط به کسانی‌که در "مراکز بازآموزی" هستند، ذکر شده است که برای داشتن شهروندان بهتر چینی، این مراکز باید ابتداء اصل و نصب، ریشه، ارتباطات و عقاید این افراد را از بین ببرند. دولت چین هم‌چنین یتیم‌خانه‌های را برای کودکان اویغوری که والدین شان در بازداشت یا در تبعید قرار دارند، ساخته  و اداره می‌کند. در این یتیم‌خانه‌ها، کودکان را به گونه‌ای تعلیم می‌دهند تا هویت اسلامی خود را فراموش نموده و از عقیدۀ اسلامی خویش جدا شوند. هدف رژیم این است که نسل‌ آیندۀ مسلمانان اویغوری را تبدیل به افراد ملحد، وفادار به حزب کمونیزم و پایبند عرف و عادات چینی نموده و طبق دیدگاه پینگ جمیعت مسلمان را از این دیار نابود سازد.

با وجود این‌که جنگ آشکارا علیه اسلام و مبارزه بخاطر ازبین بردن اقلیت‌های مسلمانان ایغور جریان دارد، اما حکام  سرزمین‌های اسلامی با بی‌شرمی تمام در مقابل این همه ظلم علیه مسلمانان مهر سکوت بر لب نهاده اند. حتی دولت چین اسلام را به عنوان "بیماری فکری ایدیولوژیک و ویروس مغز" اعلام نموده است. متأسفانه این همه جنایات علیه اسلام و مسلمانان برای بیدار شدن احساسات حکام سرزمین‌های اسلامی کافی نمی‌باشد؛ چون به حرمت اسلام و عزت مسلمانان هیچ ارزشی قایل نیستند. این رژیم‌ها و حکام سرزمین‌های اسلامی، منتظر فرصت برای جنگ و کشتار مسلمانان در سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان وغیره می‌باشند. در عین حال این‌ها بخاطر اسلام و مسلمین، کوچک‌ترین کمک اقتصادی و نظامی انجام نداده اند. طور مثال: دولت پاکستان 15هزار سرباز را برای تأمین امنیت کار دهلیز اقتصادی پاکستان-چین و تأمین امنیت اتباع چینی که در پروژه‌های زیربنای این کشور فعالیت دارند، اعزام نموده است؛ اما برای نجات و افتخار اسلام و امت اسلامی حتی یک سرباز خویش را بسیج ننموده است. بدون شک، این طرح چند میلیارد دالری این پروژه که هدف آن تسهیل تجارت جهانی بوده از جمله با آسیا و شرق میانه با پینگ، از طریق راه‌های تجاری که عمدتاً از طریق سین کیانگ عبور می‌کند، سکوت حکام سرزمین‌های اسلامی را در مقابل جنگ صلیبی دولت مستبد چین علیه اسلام خریده است.

همین‌طور در حالی‌که وضعیت غم‌انگیز کنونی جریان داشته و هیچ رهبری واقعی اسلامی برای دفاع از عزت اسلام و مسلمانان وجود ندارد؛ دولت ملحد چین نیز هم‌چنان به ظلم و ستم و سرکوبی مسلمانان بدون هیچ نوع استادگی در مقابل خود، ادامه می‌دهد. بناءً از کسانی‌که در ارتش سرزمین‌های اسلامی اند، سوال می‌کنیم که چی باعث وفاداری و ارتباط شما با این حکام بزدل و خائن شده؛ در حالی‌که شما و سایر امت مسلمه را به دشمنان دین تان می‌فروشند؟ چطور می‌توانید در زیر سایۀ حکومت این حکام خائن زندگی نموده و نقشه‌های شوم شان را تحقق بخشید؟ بناءً پشتیبانی خود را بخاطر نیاز شدید برای تأسیس خلافت اسلامی به طریقۀ نبوت که شما را بخاطر دفاع از امت مسلمه و کامیابی دین اسلام بسیج خواهد کرد، اعلام نمایید. چنانچه الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿إِنَّ ٱلَّذِينَ يَشْتَرُونَ بِعَهْدِ ٱللَّهِ وَأَيْمَـٰنِهِمْ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَـٰئِكَ لَا خَلَـٰقَ لَهُمْ فِى ٱلْءَاخِرَةِ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ ٱللَّهُ وَلَا يَنظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ ٱلْقِيَـٰمَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ﴾

                                                                                                                       [آل عمران: 77]            

ترجمه: کسانی‌که پیمان الهی و سوگندهای خود را(به نام مقدس او) به بهای ناچیزی می‌فروشند، آن‌ها بهره‌ای در آخرت نخواهند داشت و الله(سبحانه وتعالی) با آن‌ها سخن نمی‌گوید و به آنان در قیامت نمی‌نگرد و آن‌ها را(از گناه) پاک نمی‌سازد و عذاب دردناکی برای آن‌هاست.

نویسنده: نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onچهارشنبه, 30 ژانویه 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه