سه شنبه, ۱۳ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۳م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
محصولات حلال بر مسلمانان "اویغور" ممنوع شد!
بسم الله الرحمن الرحيم

محصولات حلال بر مسلمانان "اویغور" ممنوع شد!

(ترجمه)

خبر:

مقامات چینی به تازگی اقدامات شدیدی را به بهانۀ مبارزه علیه افراط‌گرائی برای ممنوع ساختن محصولات حلال در منطقۀ "شینگیانگ" چین آغاز کردند؛ منطقه‌ای که ده میلیون اویغوری زندگی می‌کند. طوری‌که از طریق رسانه‌های جمعی و محلی در شهر "ارومچی" مرکز این منقطقه به نشر رسیده، گفته شده که اعضای حزب حاکم در این منطقه وفاداری شان را از مارکسیستی لیلینی اعلان نموده و تعهد سپردند که جنگ خود را به صورت آشکار بر ضد محصولات حلال تا آخرین لحظه به پیش می‌برند.

تبصره:

میلیون‌ها مسلمان "اویغوری" در چین فراموش شده و شکنجه می‌شوند. این مسلمانان از چندین دهه است که مورد شکنجه‌، آزار و اذیت‌های طاقت‌فرسا و غیرانسانی که از طرف حکومت چین بالای شان تحمیل می‌گردد، قرار می‌گیرند؛ حکومتی‌که انواع و اقسام آزار و اذیت‌های جنایت‌کارانه، جزاهای سنگین در زندان، اعدام، تبعید، اخراج، منع پوشیدن حجاب، منع تلاوت قرآن و جلوگیری از روزۀ ماه مبارک رمضان را بر مسلمانان روا می‌دارد. تمام این جنایات به هدف فشار وارد کردن بالای مسلمانان "شینگیانگ" است، مسلمانانی‌که به اثر فشارهای نابود کنندۀ نظامی و سکوت بین‌المللی که فیصدی شان از 90 به 60 درصد تقلیل یافته صورت می‌گیرد.

مسلمانان ترکستان شرقی به عین واقعیت به سر می‌برند؛ تفاوت‌شان  این است که حکومت چین این واقعیت را انکار می‌کند؛ به ویژه بعد از آن‌که حکومت چین در سال 1933م بالای‌شان تسلط پیدا کرده و این منطقه را به صورت رسمی در سال 1949م به خود ملحق ساخت. از همان زمان تا اکنون مسلمانان "اویغور" هرگونه عذاب و دردها را تحمل می‌کنند، به ویژه وقتی‌که این مسلمانان خود را به اسلام منسوب می‌سازند؛ زیرا حکومت چین اسلام را نشانۀ افراط‌گرائی و تروریزم می‌بیند و اسلام را تهدید جدی برای سیکولریزم و مارکسیستی لیلینی می‌داند؛ چیزی‌که اکثر سیاسیون معروف در چین آن را اختیار کردند؛ سیاسیونی‌که این شکنجه‌های ظالمانه را بالای برادران و خواهران مسلمان ما در این منطقه رهبری می‌نمایند. چنانچه این بار فقط به دلیل این‌که کلمۀ "حلال" وقتی بالای شیر، پنیر و خمیردندان و دیگر مطعومات نوشته می‌شود، مشترکات دین و سیکولریزم را از بین برده، علیه احساسا مردم و ایدیولوژیی‌که دولت آن را حمل می‌کند و اثرات تحریک‌آمیز و منفی دارد، جنگ خصمانۀشان را  بر ضدمحصولات حلال شروع کردند.

حکومت چین شمشیر را به دست گرفته و بر این منطقه فشار وارد می‌کند؛ منطقه‌ای که 15 درصد در آمد نفت و 22 درصد گاز و بخشی از زراد خانه‌های هسته‌ای این کشور را با خود دارد. ترکستان شرقی پنج برابر چین و سه برابر کشور فرانسه مساحت داشته و در این منطقه علاوه بر معادن متعددی چون معدن طلا، شش معدن دیگر موجود است که بهترین یورانیم را با خود دارد. هم‌چنان عین ثروت‌های وافر طبعی موجود در مناطق استراتیژی مرزهای افغانستان و پاکستان حکومت چین را به وحشت و ترس انداخته است.

حکومت چین که ارتباط مسلمانان ترکستان شرقی را به عقیدۀ امت اسلامی، فرهنگ، احساسات  و زبان شان عامل خرابی تهدید داخلی چین می‌داند؛ به همین دلیل با تمام قوت علیه مظاهر اسلام اعم از شعائر، احکام و احساسات و حتی احکام فردی اسلام جنگ و مبارزه می‌کند و انواع و اقسام فشارها، محرومیت‌ها، ظلم و اعمال غیرانسانی را بالای برادران مسلمانان ما در این منطقه روا می‌دارد؛ به ویژه این‌که هیچ اعتنا و عکس العملی خارجی را از طرف حکام سرزمین‌های اسلامی به حمایت مسلمانان "اویغور"نمی بینند؛ حکام اجیری‌که نظام‌های شکست خوردۀ سیاسی، نظامی و اقتصادی را بالای مسلمانان حمل می‌کنند.

جالب اینست: هر چندی‌که شکنجه‌ها و مجازات مسلمانان در منطقۀ ترکستان شرقی بالا رفته در عوض آن میزان تبادل تجاری بین چین و کشورهای عربی به میزان11.9 درصد افزایش یافته است-که این میزان معادل به 191 میلیارد دالر امریکائی در اخیر سال 2017م می‌باشد- میزانی‌که درسال 2016م به 171 میلیارد دالر امریکائی می‌رسید.

شکی نیست که فاجعۀ مسلمانان "اویغور" رو به رشد بوده و مرحلۀ خطیری را می‌پیماید که این مصیبت مشابه به فاجعۀ "روهینگیا"می‌باشد و حکومت چین می‌خواهد مسلمانان این منطقه را اقلیتی قرار دهد که از لحاظ فکری و احساسی از هم‌جدا ساخته و این حکومت ظالم در تلاش است تا این قضیه را طوری جمع کند که به طاق فراموشی بسپارد.

بدون شک مسلمانان ترکستان بخشی از امت مسلمه بوده و بر ما لازم است تا این مسلمانان را یاری کرده و با حمایت مان ظلم را از سرشان  برداریم؛ زیرا خون، عقیده و دین مایکی‎ست.

یقیناً هیچ قدرتی نمی‌تواند جلو قلدوری‌ها، ظلم و استبداد چین را جز دولت خلافت راشده برمنهج نبوت بگیرد؛ دولت خلافتی‌که امت مسلمه را به جایگاه اصلی‌اش برگردانده از جان، مال و داشته‌های امت مسلمه دفاع می‌کند و برای مسلمان بی‌سپر، سپری مستحکم می‌سازد.

نویسنده: نسرین "بوظافری"

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onشنبه, 23 فوریه 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه