شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا امت مسلمه به یاد دارد که در نود و ششمین سال روز نابودی دولت خلافت، چی رویدادی رخ داد؟
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا امت مسلمه به یاد دارد که در نود و ششمین سال روز نابودی دولت خلافت، چی رویدادی رخ داد؟

(ترجمه)

به تاریخ ۲۸ رجب ۱۳۴۲هـ.ق مطابق به سوم مارچ ۱۹۲۴م، کفار استعمارگر به رهبری انگلیس و با حمایت عرب ها و ترک های خاین موفق به منهدم ساختن دولت خلافت اسلامی گردیدند. استعمار و مصطفی کمال فرزند خوانده کفار اعلام نمود که امت مسلمه کاملاً از نابودی دولت خلافت اسلامی بی اطلاع بود؛ و امت مسلمه از عدم دولت خلافت از فجایع بی شمار رنج می بردند وبزرگ ترین فجایع که امت را رنج می داد عدم حاکمیت قانون الله سبحانه وتعالی در روی زمین بود که عوض نظام الهی، نظام دموکراسی(کفری) جایگزین گردید. استعمار در ابتدا آن را در کشور ما تحمیل نموده و سپس با استفاده از فرزندان امت مسلمه، حامیان و نگهبانان را بخاطری تامین و حفظ منافع خود تربیت نمودند و حتی آن هایی که برای حاکمیت نظام الله سبحانه وتعالی دعوت می کنند برای آن ها دعا می کردند و می جنگیدند.

دومین فجایع این بود که کفار استعمارگر در سرزمین های اسلامی مقیم شدند و منابع امت را غارت نموده و نیز کشورهای شان را پارچه پارچه ساختند. استعمار نماینده های شان را بخاطری تامین منافع شان در آن جا گماشته بودند و هرنوع ظلم و شکنجه را بالای فرزندان امت مسلمه تمرین می نمودند، و در عوض یک پرچم اسلامی، پرچم های متعدد را ایجاد نمودند. استعمار یک برادر را از برادران اش بیگانه ساخته و سرحدات و نیز پرچم ها و شعارهای متفاوت را ایجاد نمودند، در حالی که امت مسلمه در مقابل همه موانع متحد و یک پارچه بودند!

این همه برای کفار کافی نبود و آن ها توسط ضربات خنجر زهرآلودشان پیکر واحد امت مسلمه را جریحه دار نمودند. آن ها  پس از فروپاشی دولت خلافت اسلامی در سرزمین اسرا و معراج، فرصت را برای یهود مساعد ساختند و آن ها را حمایت، حفاظت و با نماینده هایی که از سرحدات شان حفاظت می نمود(کسانی که علاقه مندی خود را برای شان نشان داد) محاصره نمودند، آن ها حتی امت را در شکست های پی در پی و جنگ های فکری رهبری نمودند. در انتهای خیانت شان، آن ها از یهودیان که پست ترین مخلوق روی زمین بودند، یک نیروی شکست ناپذیر ساخت که این یک تحقیر پس از تحقیر است! سپس مصیبت ها و فجایع دامن گیر امت مسلمه بود و آن ها محل نزاع و هیزم جنگ در میان کشورهای استعمارگران شدند، لذا نه تنها خون شان ریخته شد و نه تنها آبروی شان نقض شد، بلکه ثروت شان نیز سرقت گردید.

امت مسلمه در هرگوشه و کنار کشورهای شان شاهد یک فلسطین دیگر بودند و این  یک زخم و خون ریزی کمتر از فلسطین، کشمیر، برما، بوسنیا، هرزگوین، کوزوو، افغانستان، پاتانی(تایلند)، عراق، چچین، کریمیه، قفقاز، شرق ترکستان، سودان، سومالیا و سایر کشورهای اسلامی آغشته به خون نبود. فروپاشی خلافت اسلامی توسط بهترین همدم برجسته(حنظله رحمه الله) شرح گردیده و نوشته شده است. وی می نویسد: «آیا من با اشتیاق برای تاسیس خلافت اسلامی توسط آن ها برگشته ام؟ اگر اشتیاق آن ها برای اسلام کاهش پیدا کند، آیا خوبی نصیب آن ها خواهد شد؟ و آن ها هیچ چیزی جز حقارت، نصیب نخواهند شد.»

ای مسلمانان! وضعیت شما پس از نابودی خلافت اسلامی رسوایی، تحقیر، کشتار و ویرانی بوده است. جایی که امت مسلمه در آن زنده گی می کنند. آن ها پست و حقیر شمرده می شوند و یگانه چیزی که امروز ارزش ندارد، ریختاندن خون و آبروی امت مسلمه است. حالا امریکا می تواند سرزمین های اسلامی را محل برای آزمایش سلاح های شان دریابند. امت مسلمه در سراسر جهان به دلیل نبود سپر که از آن ها دفاع می نماید، روزانه خون شان ریختانده می شود.

پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«الإمام جُنة يقاتل من ورائه ويُتقى به»

ترجمه: امام سپری است که از عقب او جنگ کرده می شود و درحالت سختی توسط آن محافظت می شوید.

این وضعیت شما پس از نابودی خلافت اسلامی است. وضعیت شما در حاکمیت دولت خلافت اسلامی چگونه بود؟

شما فرمانروا و مردم باشکوه روی زمین بودید، بخاطری که شما پیروان رسول الله صلی الله علیه وسلم، اولاده خلفای صالح و فاتحانی که شرق و غرب را فتح نمودند، هستید. عرب و عجم دین شان را در آغوش گرفته و با دستان شان تخت های شاهی ظالمان و ستم گران را به دستور خلیفه(جانشین پیامبر صلی الله علیه وسلم) سرنگون ساختند. چنان که رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«لا تخونوا ولا تَغُلُّوا، ولا تَغدِروا ولا تُمَثِّلوا، ولا تقتلوا طفلاً صغيرًا، ولا شيخًا كبيرًا، ولا امرأة، ولا تَعقِروا نخلاً ولا تحرقوه، ولا تقطعوا شجرة مُثمِرة، ولا تذبحوا شاةً ولا بقرة ولا بعيرًا إلا لمأكلة، وسوف تمرون بأقوام قد فرَّغوا أنفسَهم في الصوامع، فدَعُوهم وما فرَّغوا أنفسهم له.»

ترجمه: خیانت نمی کنند و از حدود تجاوز نمی کنند، اجساد مردگان را پارچه پارچه نمی کنند، اطفال، افراد بزرگ سال و زنان را نمی کشند، درختان خرما و میوه جات را قطع نمی کنند، گوسفندان، گاو و شترها را ذبح نمی کنند، مگر این که شما ضرورت داشید تا از آن بخورید. شما با افرادی که خود را وقف صومعه کردند و از همه چیز دست بریدند روبرو می شوید، اجازه دهید تا آن ها خود را به آن وقف نماید.

آن ها خوبی و عدالت را به محض ورود اسلام به آن جا، گسترش می دادند. هنگامی که شما خلیفه داشتید، مجلل ترین مردم بودید و در جهان مسلط بودید و خلیفه مقابل امت مسلمه پاسخگو بود. زمانی که امپراطوری روم پیمان خود را با امت مسلمه از بین برد، هارون رشید گفت:

«من هارون أمير المؤمنين إلى نكفور كلب الروم، الجواب ما تراه دون ما تسمعه.»

ترجمه: از هارون امیر المومنین به نیکیفاروس سگ رومیان، پاسخ چیزی است که آن را خواهید دید نه این که آن را می شنوید.

زمانی دولت خلافت اسلامی ابرقدرت و حاکم روی زمین بود، شما نیز مردم با جلال و شکوه مند روی زمین بودید، و در زمان حاکمیت این دولت فریاد یک زن سبب می شد تا یک ارتش قوی-در زمان معتصم، خلیفه عباسی- در حمایت از وی بسیج شوند. زمانی که شما دولت خلافت اسلامی داشتید، یکی از ابرقدرت جهان و مردم با جلال روی زمین بودید و نیز شما سپر چون محمد فاتح داشتید؛ کسی که مورد ستایش پیامبر صلی الله علیه وسلم و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وسلم در فتح قسطنطنیه، قرار گرفته بود.

«نعم الأمير أميرها ونعم الجيش جيشها.»

ترجمه: بهترین امیر(فرمانده) آن است و بهترین ارتش آن است.

شما ابرقدرت جهان و مردم مقتدر روی زمین بودید، زمانی که صفحات تاریخ توسط خلفا نوشته می شد؛ خلفا به دستور الله سبحانه وتعالی حکم می نمودند و شما را بر اساس کتاب الله سبحانه وتعالی در فتح میدان نبرد و جهاد رهبری می کردند. آن ها تاریخ شما را با صفحات پر شده از دست آوردهای مختلف در رهبری و امور، علم و تمدن روشن نمودند و سرزمین های اسلامی را یک سرزمین علما، رهبران و یک سرزمین عدالت و نیکی تحت دولت خلافت اسلامی، مبدل گردانیدند.

زمانی که اروپا در قرون تاریک به سر می برد، مردم اروپا که فرزندان یک دین بودند، یکدیگر شان را می کشتند. آن ها هیچ راه فرار، پناه گاه، امنیت و رفاه را سراغ ننمودند تا امرار حیات نمایند، مگر در بین مسلمانان و تحت حاکمیت نظام اسلامی!  

ای امت مسلمه! این هم گذشته شما است که دیری نمی گذرد و اسلام توسط نیاکان شما حمل می گردید و آن ها به واسطه چنگ زدن به اسلام پیروز گردیدند و از شما انتظار دارند تا شما هم صادقانه آن را حمل نمایید. الله سبحانه وتعالی وعده پیروزی را برای شما داده است، در صورتی که شما به اسلام چنگ بزنید.

الله سبحانه وتعالی میفرماید:

(إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ)

]غافر: ۵۱[

ما قطعاً پيامبران خود را و مؤمنان را در زنده گی دنيا و در آن روزی كه گواهان بپا می خيزند ياری می دهيم و دستگيری می كنيم.‏

بنابراین، بیایید برای ازسرگیری راه زنده گی اسلامی  و تاسیس خلافت اسلامی به طریقه رسول الله صلی الله علیه وسلم با حزب التحریر کار کنید و دولت راستین را که امت را به حقیقت هدایت نموده که در آن هیچ حاکمیت بجز قانون الله سبحانه وتعالی وجود ندارد، تاسیس نمایید. اقتدار امت مسلمه در آن است که با رضایت خویش با خلیفه که توسط کتاب الله سبحانه وتعالی وسنت پیامبر صلی الله علیه و سلم   و فادار باشد نه با ظلم و ستم گر.

الله سبحانه وتعالی میفرماید:

(هَـذَا بَيَانٌ لِّلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِّلْمُتَّقِينَ)

[آلعمران: ۱۳۸]

ترجمه: اين روشنگری است برای مردمان، و مايه رهنمود و پندپذيری برای پرهيزگاران است.‏

حزب التحریر-ولایه اردن

Last modified onچهارشنبه, 02 آگوست 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه