پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حزب التحریر-امریکا، کنفرانسِ سالانۀ خلافت را موفقانه برگزار کرد! تحکیمِ خانواده، آیندۀ مصون!
بسم الله الرحمن الرحيم

حزب التحریر-امریکا، کنفرانسِ سالانۀ خلافت را موفقانه برگزار کرد! تحکیمِ خانواده، آیندۀ مصون!

(ترجمه)

به‌تاریخ ۱۴ اپریل حزب التحریر-امریکا من‌حیث بخشی از کمپاین جهانی به‌مناسبت سالگرد انهدام خلافت در سال ۱۹۲۴م کنفرانس سالانه‌اش را در شهر شیکاگو برگزار نمود. این فراخوان جهانی برای تمام مسلمانان در سرتاسر جهان است تا از خواب برخاسته و وجیبۀ خویش را به‌منظور شروع دوبارۀ زندگی اسلامی به‌دستور الله سبحانه‌وتعالی در راستای تأسیس دوبارۀ خلافت بر منهج نبوت انجام دهند. این کنفرانس تحت عنوان "تقویت و تحکیم خانواده، آیندۀ مصون‌تر" تدویر گردید. این کنفرانس موضوع از هم‌پاشی نظام خانوادگی را توسط افکار سیکولری و این‌که جامعۀ مسلمانان به‌کدام راه‌حل نیاز دارد، مورد تمرکز قرار داد. تأثیر جنگ فکری بالای مسلمانان سبب می‌شود تا یک مسلمان با شخصیت سیکولر تربیه گردیده و در جست‌وجوی راه‌حل‌های سیکولری در تمام بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد. این همان شخصیت مسلمان سیکولری است ‌که غرب می‌خواهد یک تعداد را با ارزش‌های لیبرال به‌جای این‌که مسلمانان جزء از امت مسلمه بوده و با ارزش‌های ناب اسلام تربیه شوند، الگو بسازد.

این کنفرانس متشکل از سه سخنرانی بود. در اولین سخنرانی داکتر عبدالرافی دربارۀ "سازگاری و یا ایستادگی" و هم‌چنان دلایل اصلی حالت اسف‌باری‌که دامن‌گیر مسلمانان در غرب شده است، صحبت نمود. وی خاطرنشان کرد که آیا آن‌ها با وضع و شرایط موجوده که ارزش‌های سیکولر کاملاً آن‌ها را احاطه نموده است، سازش کنند و یا این‌که به‌عوض فشارهای زندگی تحت شرایط سیکولری اسلام ناب را قبول نمایند. اما حقیقت این است که آن‌ها با بی‌شرمی کوشش می‌نمایند تا ارزش‌های اسلامی را با ارزش‌های سیکولریستی وفق دهند تا در غرب مجوز تابعیت اخذ کنند؛ در ضمن قوانین واضح اسلام را در بارۀ سقط جنین، رابطۀ جنسی و ساختار خانواده مبهم دانسته و ترک می‌کنند. وی با سوز و گداز علاوه نمود که مسلمانان به‌جای همکاری و سازگاری با تلاش و پالیسی‌های غربی، که برای ریشه‌کن‌سازی اسلام و مسلمانان طرح شده است، باید از خواب غفلت برخیزند و با عزم جازم تلاش نمایند تا برای اولادهای خویش بهترین الگو و رهبران واقعی باشند و مانند پیامبران گذشته که مردم جامعه را رهبری می‌کردند، از این حالت نجات دهند.

این حقیقت بیان می‌دارد که ما باید ارزش‌های فکری جوانان و خانواده‌های خود را بر اساس دین الله سبحانه‌وتعالی(اسلام) مانند صحابه تربیت نماییم. داکتر عبدالرافی خاطرنشان نمود که هرگز فراموش نکنیم، ما تنها کسانی هستیم که نگران حقیقی و راه‌حل واقعی وضعیت اسف‌بار جامعه و نجات آن‌ها از این مشکل در این جهان هستیم و هم‌چنان ما کسانی هستیم که نور اسلام در قلب‌های ما تابیده است. این وجیبه و مسئولیتی است که الله سبحانه وتعالی ما را بدان مکلف نموده است و باید مبارزه نموده و این مسئولیت را إن‌شاالله موفقانه در این دنیا حمل نماییم.

موضوع بعدی تحت عنوان "توان‌مندسازی جوانان برای رهبری جهان" توسط دو خواهر ما، محترمه صفیه و ساره بحث گردید. این موضوع شامل دو دیدگاه بود که یکی آن مربوط والدین و دومی آن به‌جوانان ارتباط می‌گرفت.

در بخش اول که مربوط به‌والدین می‌شود، محترمه صفیه بیان نمود که والدین ترس و تشویش از آیندۀ اولادشان دارند؛ مخصوصاً از ارزش‌های حاکم سیکولریزم-سرمایه‌داری و صدها مسایلی‌که باعث از هم‌پاشی جامعه می‌گردد. برعلاوه، فشار موجوده بالای جوانان برای توافق‌پذیری با جامعۀ سیکولر همیشه بالا بوده و از طریق حکومت، رسانه‌ها، مراجع تحصیلی، سازمان‌های تحقیقی گسترش و حمایت می‌شود؛ حتی توسط دسته‌های زورمندان این موارد تقویت می‌گردد. وی خطاب به‌والدین نموده گفت: مهم است تا تمام تلاش‌های خود را بالای این چهار بخش معطوف بداریم.

1. ما نیاز داریم تا شکر نعمت "قرآن و سنت" را که الله سبحانه وتعالی برای ما اعطاء نموده است، اداء کنیم تا اعتبار و اطمینان خویش را بالا برده و مطمین شویم که حلال و حرام تنها معیار اعمال ما است.

2. ما نیاز داریم تا اضرار افکار سیکولریزم نظام فعلی را درک کرده و بر ضد آن حصارهای فکری خویش را توسط افکار اسلامی مشتق شده از قرآن و سنت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم بسازیم.

3. والدین، مراقب، پرورش‌دهنده و راهنمای مااند؛ لذا بالای ما فرض است تا هر لحظۀ زندگی خود را بر اساس اسلام سپری نماییم تا این‌که الگوهای واقعی برای اطفال خویش باشیم.

4. ما باید طریقۀ زندگی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم را در زندگی خود عملی نماییم و باید مطمین گردیم که تمام خانواده، بزرگان و اطفال، مسلمانان و غیرمسلمانان هم‌جوار، ما را به‌دین اسلام دعوت نمایند و برای احیای دولت خلافت اسلامی کار کنند تا احکام اسلام را به‌شکل همه‌جانبه تطبیق نماید.

در بخش دوم که به‌جوانان ارتباط می‌گرفت، محترمه ساره فرموده‌ای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم را نقل نمود تا جوانان قبل از پیری از نیروی جوانی خویش استفادۀ اعظمی نمایند؛ مخصوصاً در زمانی‌که اسلام تحت حملات فکری و ایدیولوژیکی قرار دارد. نکات ذیل از جمله موارد مهم‌اند که وی برای جوانان امت مسلمه اظهار نمود و نیاز مبرم است که جوانان این موارد را باید همیشه به‌یاد داشته باشند:

1. ما نیاز داریم تا با عقیدۀ عقلی و راسخ اسلام، به‌اسلام و الله سبحانه وتعالی نزدیک شویم.

2. جوانان ما رهبران آیندۀ این امت‌اند؛ بنابر این، آن‌ها باید به‌جدیت تلاش کنند تا تحت رهبری یک خلیفه و یک دولت این امت را وحدت بخشد. این کار نیازمند این است که جوانان زحمت زیاد بکشند تا خود را با ایدیولوژی سیاسی و معنوی اسلام به‌شکل کامل آن آشناتر سازند؛ هم‌چنان برای آگاه ساختن مسلمانان و غیرمسلمانان تلاش کنند تا بفهمند که اسلام با عقیدۀ ناب‌اش تمام مشکلاتی‌ را که دامن‌گیر بشریت شده است، چگونه حل می‌سازد.

3. ما نیاز داریم که همیشه رضایت الله سبحانه وتعالی را به‌یاد داشته باشیم و این را بدانیم که جنت تنها با مشکلات و کامیاب شدن در امتحانات زندگی بدست می‌آید. ما نیاز داریم تا به‌یاد داشته باشیم که کامیابی تنها در دست الله سبحانه وتعالی است و تنها به‌تعداد تعلق نمی‌گیرد.

محترمه ساره در نتیجه‌گیری سخنرانی‌اش گفت که نسل جوان امروز رهبرانی‌اند که مسئول احیای دوبارۀ حاکمیت اسلام از طریق دولت خلافت اسلامی به اذن الله سبحانه وتعالی می‌باشند.

در اخیر برادر هیثم در بارۀ موارد کلیدی تحت عنوان "قیام به‌خاطر چالش نظم فعلی" سخنرانی نموده گفت که والدین نقش مهم را در ساختار شخصیت اطفال خویش دارند. گرچه زمان تشویش والدین از جنگ اطفال‌شان بعد از مکتب گذشته است؛ ولی حالا مشکلات خطرناک‌تر؛ مانند: اعتیاد به‌موادمخدر، زنا، خودکشی، صفحات مجازی فحاشی، ترس از بیگانه‌ها و ترس از اسلام و مسلمانان، دامن‌گیر جوانان شده است. وی علاوه نمود که افکار غلط بالای طرز تفکر، اخلاق و شخصیت اطفال تأثیر گذاشته و دیگر این‌که آن‌ها با مراقبت بسیار اندک همه‌چیز را واگذار می‌کنند. حالا در غیاب دولت خلافت، مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین خط دفاعی علیه حملات افکار غلط حاکم بر جامعه، خانواده می‌باشد. فلهذا ما باید به‌جدیت کار کنیم تا خانۀ خود را؛ مانند: دارِ ارقم در زمان صحابه نماییم؛ همان جایی‌که مانند صحابه تنها اضرار افکار را که جهان را به‌چالش کشیده است. هم‌چنان ریشۀ آن‌ها را در نظم سرمایه‌داری بدانیم و اطفال خود را برای تغییر آینده، رهبران شجاع تربیه نماییم.

ما با ید به‌اطفال خویش بیاموزانیم تا متوجه دیگر انسان‌ها در محیط خویش باشند. ما باید اضرار شیوۀ زندگی سیکولریستی را برای آن‌ها بفهمانیم؛ قسمی‌که تحت همین نظام فقر و بدبختی دامن‌گیر مردم خود امریکا شده است. آن‌ها باید فقر گسترده و ابزار عملی نظام سرمایه‌داری را که چگونه تشنۀ آرامش مردم است و این‌که از اطفال و زنان چگونه به‌نفع خویش بهره‌برداری می‌کنند، درک کنند. آن‌ها باید به‌شکل درست تحصیل کنند تا نظم حاکم سیکولری را با راه‌حل‌های واقعی اسلامی به‌چالش بکشند. همیشه بحث‌های ما در جامعه، مساجد و پوهنتون‌ها باید این باشند که کدام یک از این دو نظام: "نظام سیکولریزم-سرمایه‌داری و یا اسلام" برای خانواده، جامعه و بشریت بهترین است. آن‌ها باید بیان کنند که دید اسلام از فقر، بی‌عدالتی، صنعت چیست و این‌که نظام اقتصادی اسلام چگونه بشریت را به‌سوی سعادت سوق می‌دهد و هم‌چنان این‌که نظام قضایی اسلام چگونه عدالت را برای همه اجراء می‌کند.

قابل یادآوری است: اگر اطفال ما نفهمند که آن‌ها تنها کسانی‌اند که راه‌حل واقعی را برای مشکلات بشریت توسط اسلام می‌دانند، این فاجعۀ بزرگ ادامه خواهد داشت. هم‌چنان برادر هیثم متذکر شد که والدین باید نقش فعال را در تربیۀ اطفال خویش بازی نمایند و ما باید در مبارزۀ فکری علیه حملات ایدیولوژیکی نظام سیکولریزم در خط مقدم باشیم. ما نیاز داریم تا ارزش‌های اسلامی را در زندگی خود عملی نمایم تا اطفال ما تصویر عملی ارزش‌های اسلامی را ببینند و الگوگیری نمایند. وی تذکر داد که ما مسلمانان یگانه افرادی هستیم که می‌توانیم در مقابل نظم جهانی ایستادگی نماییم.

ایستادگی در برابر نظم جهانی به‌این معنی است که باید برای تأسیس دوبارۀ دولت خلافت مقتدر تلاش خسته‌گی ناپذیر نمود؛ دولتی‌که بشریت را از اضرار و فساد حملات نظام سیکولریزم و بدبختی آن نجات خواهد داد. برعلاوه، باید همیشه به‌یاد داشته باشیم که الله سبحانه وتعالی همرای ما است و کامیابی تنها نصیب حق خواهد شد. حزب التحریر یک حزب سیاسی اسلامی است که در سطح جهان برای ازسرگیری زندگی اسلامی توسط احیای خلافت راشده مطابق بر منهج نبوت در جهان اسلام فعالیت می‌کند. حزب در تلاش احیای دولت خلافت در کشورهای غربی به‌شمول امریکا نیست و در ضمن حزب از وسایل مادی برای رسیدن به‌اهداف‌اش استفاده نمی‌کند.

حزب‌التحریر-امریکا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه