پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ، شاگرد نو آموز
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ، شاگرد نو آموز

ممنوعیت ترامپ بالای مسلمانان هفت کشور اسلامی به خاطر مهاجرت به امریکا، مسلمانان امریکا را نیز آشفته ساخت. اگرچه انگیزۀ چنین ممانعت ها جز ادامۀ "جنگ با تروریزم" چیزی دیگری نیست، اما او با این کار یک بار دیگر احساسات ضد اسلامی اش را آشکار ساخت.

 تمرکز ما منحیث مسلمانان این است که واقعیت جاری را درک کرده و مسئولیت خود را در روشنی احکام شرعی قرار شرح ذیل انجام دهیم:

  1. این واضح است که سیاست "کش مکش" توسط جمهوری خواهان به حمایت دموکرات ها علیه مسلمانان روی دست گرفته شده است و هیچ یک از این دو جناح منافع واقعی مسلمانان را در نظر ندارند، چرا که هردو در زیر سایه نظام سرمایه داری سخت کار می کنند که این خود در تضاد با اسلام است. در عصر پیامبر صلی الله علیه وسلم، پیشنهاد مشابهی از طرف قریش به وی صلی الله علیه وسلم داده شد تا معیارهای اسلامی را ترک کند و آنگاه مورد قبول کفار قرار خواهد گرفت. ما می دانیم که رسول صلی الله علیه وسلم برای ما بهترین الگو است و پاسخ صریح پیامبر صلی الله علیه وسلم چنین بود:

﴿ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ[کافرون: ۶]

شما را دین تان و من را دینم.

  1. وقتی انسان ها با هراس روبرو شوند، غریزۀ بقای انسانی امر می کند تا سریعاً اشباع شود. هرچند الله سبحانه وتعالی می فرماید که امتحان حتمی است و با توکل با الله سبحانه وتعالی و پیشه کردن صبر، ما به الله سبحانه وتعالی نزدیک تر می شویم. پس ای مسلمانان! بدون شک ما ذایقۀ امتحان را خواهیم چشید:

﴿ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ[بقره: ۲۱۴]

(آیا گمان دارید که بدون مواجه شدن با امتحان داخل جنت خواهید شد؟ مثال کسانی که قبل از شما با مشکلات زیادی روبرو شدند با سختی و اذیت مبتلا شدند و متزلزل گردیدند، پیامبر و کسانی که به وی ایمان آورده بودند، گفتند چه وقت نصرت الله خواهد آمد؟ ( بعداً آن ها توسط پیامبر صلی الله علیه وسلم آرامش یافتند هنگامی که برای شان گفت) آگاه باشید که نصرت الله نزدیک است).

ما نمی گذاریم تا ترس و هراس بالای تصامیم و اعمال ما حاکم شود. در غیر آن این بدین معنی است که ما از معیارهای حلال و حرام خود گذشته ایم و برکسانی که بطور خسته گی ناپذیر برای دور کردن ما از اسلام و امت اسلامی کار می کنند،   موفقیت بخشدیم. این از خصوصیت مسلمان نیست. فراتر از این ما باید جرئت ثبات در راه اسلام را داشته باشیم، تا ارزش ها و هویت اسلامی خود را حفظ کرده و اسلام را به جوامع وسیع تر حمل کنیم، تا مثالی برای اطفال و نسل آیندۀ ما کسانی که مسئولیت شان بدوش ماست، بوده باشیم. الله سبحانه وتعالی ما را وعید داده می فرماید:

﴿فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ [مائده: ۴۴]

پس از مردم نترسید، ازمن بترسید و به آیات من ارزش کم  قایل مشوید.

  1. تعهد به ویرانی و ایجاد وحشت یکی از معیارهای نظام سرمایه داری است. چه جمهوری خواه باشد و یا دموکرات، سیاست محکومیت علیه اسلام و مسلمانان به حالت خود باقی خواهد ماند. چه حملات طیارات بدون سرنشین اوباما باشد و یا حماقت های ترامپ، طرح های از قبل ساخته شدۀ نظام سرمایه داری بدون استثناء اجرا خواهد شد.

تبعید بیشتر از دو میلیون انسان، کاری بود که توسط اوباما انجام شد وهمین سیاست های به جا ماندۀ اوباما کار را برای ترامپ آسان تر می سازد تا به سطح جهانی فامیل ها را از هم بپاشاند.

بحران مهاجرات نتیجۀ مستقیم نظام سرمیایه داری است که توسط بمباردمان ها و استعمار از میان هفت کشور ممنوع الورود که ترامپ از دادن ویزه و دخول به امریکا را ممنوع کرده، در شش کشور آن بوجود آمده است. این کار در بی توجهی برکسانی که اطفال شان  در بمباردمان های امریکا کشته شده اند، می افزاید.

﴿وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ[بقره: ۱۲۰]

(یهود و نصاری هیچ گاه از تو راضی نخواهد شد تا این که از دین شان پیروی نکنی.

ای مسلمانان! اموری است که ما را به اسلام نزدیک می سازد، قوت بخشیدن تعهد ما با همدیگر منحیث مسلمان، پیدا کردن اعتماد در نفس های خود مان است تا به اسلام ثابت بمانیم، در جوامع وسیع تر به خاطر تغییر تصویر منفی از اسلام، کار کنیم و قباحت و فساد در سیاست های خارجی غربی را افشا نماییم. هم چنان برتری ارزش ها و قوانین اسلامی را ظاهر سازیم، اسلام را منحیث راه حل تشریح کنیم و از کار به خاطر اقامۀ دوبارۀ اسلام در سرزمین های اسلامی توسط خلافت برمنهج نبوت نیز حمایت نماییم.

ای مسلمانان! تنها راهی که ما فایده های دنیوی و آخروی خود را تضمین کرده می توانیم، توصل به احکام شریعت الهی است، قسمی که در روز آخرت معیار خواهد بود. هیچ چیز و هیچ کس ما را صدمۀ زده نمی تواند مگر به خواست و قضاء الله سبحانه وتعالی، و ما شما را به چیزی دعوت می کنیم که الله همۀ ما را به آن دعوت می کند.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ[انفال: ۲۴]

ای کسانی که ایمان آورده اید! از الله و رسولش به اطاعت اجابت کنید، وقتی که شما را به چیزی دعوت می کند که برای تان زنده گی اعطاء می کند.

حزب التحریر-امریکا

Last modified onشنبه, 25 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه