جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :26 ربیع الاول 1439
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 14 دسامبر 2017م

شماره صدور:020\1439هـ

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

«قدس را به دو بخش تقسیم کنید»

این است راه حل آنانی که بجز محکوم نمودن و تقبیح کردن کار دیگری بلد نیستند

(ترجمه)

پس از بیانیۀ مطبوعاتی که ترامپ رئیس جمهور کافر و متکبر امریکا برگزار نمود و در آن، قدس را پایتخت رژیم یهود اشغالگر خواند؛ اردغان رئیس جمهور ترکیه خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در استانبول جهت بررسی تحولات اخیر گردید. در بیانیۀ پایانی این نشست چنین گفته شد: «تصمیم یک جانبه، غیر قانونی و غیر مسؤولانۀ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت خود خواندۀ اسرائیل را، که یک حکومت اشغالی می‌باشد، با شدید ترین الفاظ تقبیح نموده و آن را مردود می‌شماریم. ما این فیصله را ملغی و باطل اعلان نموده و آن را تجاوز به حقوق تاریخی، قانونی، طبیعی و ملی مردم فلسطین دانسته و به این باور استیم که این تصمیم تمام تلاش‌های صلح را با شکست مواجه نموده و "بنیادگرایی" و "ترورزم" را دامن زده و صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد».

یک بار دیگر گلۀ حکامی که کاری بجز محکوم کردن بلد نیستند، کنار هم جمع شده و غریدند، بدون این‌که حتی یک قطره باران از آنان سرازیر شود و مانند همیشه، چیزی بجز تقبیح و محکوم کردن در اذهان شان گذر نکرد. اما، ما مسلمانان، یک هفتۀ کامل در سراسر سرزمین‌های اسلامی، به خصوص شهرهای ترکیه، به صحنه آمده و از رهبران و حکام خواستیم لشکرهای مسلمانان را به سوی قدس حرکت دهند تا رژیم یهود اشغال‌گر را از سرزمین مبارک مان بیرون برانند.

اما این حکام به فریاد مردم مسلمان گوش نداده و طبق معمول تنها به بارادان شان گوش دادند، حتی با کمال بی شرمی؛ تمرکز شان بالای این بود که فیصلۀ ترامپ، "بنیادگرایی" و "ترورزم" را تقویت خواهد نمود و در نتیجه منافع امریکا به خطر خواهد افتاد. سپس با توجه به تجارب فراوانی که دارند، نشست مزخرف شان را با به درازا کشانیدن سخن از صلح و قانون بین‌المللی، به پایان بردند. این دقیقاً همان چیزی است که ترامپ رئیس جمهور امریکا در پی آن بود، زیرا امریکا قصد داشت با به راه انداختن این بازی مکارانه؛ قضیۀ فلسطین را مجدداً بر سر زبان‌ها انداخته و راه حل مبتنی بر ایجاد دو دولت را که راه حل دولت‌های استعماری است، یک گام دیگر نزدیک‌تر کند.

در بیانیۀ مذکور هم‌چنین گفته شد: «ما هم‌چنان به صلح عادلانه و فراگیر مبتنی بر راه حل برپایی دو دولت پای‌بند بوده و تأکید می‌کنیم که قدس شرقی باید پایتخت دولت فلسطین باشد، چنان‌چه این مسأله در مراجع بین‌المللی معتبر پذیرفته شده و پیشنهاد صلح کشورهای عربی در سال 2002 که نشست فوق العادۀ اسلامی نیز در سال 2005م آن را تأیید نمود، نیز مطابق آن می‌باشد و ما آن را به عنوان یک انتخاب اضطراری می‌پذیریم».

ای حکام مسؤول! پرسش ما از شما این است: آیا راه حلی را که پس از آن تصمیم متکبرانۀ ترامپ به فکر شما رسید همین بود؟ و آیا راه حل را در این دیدید که مناطقی را که یهود تا سال 1967م اشغال نموده به رسمیت بشناسید؟! مگر نمی‌توانستید تصمیم غدۀ سرطانی رژیم یهود را از ریشه برکنده و آن را از خاک فلسطین بیرون برانید؟! مگر 57 دولت را در اختیار ندارید و شمار لشکریان این دولت‌ها به میلیون‌ها تن نمی‌رسد؟! مگر اردوی عظیم اسلامی را که در اختیار دارید نمی‌تواند برای دفاع از خط سرخ تان دست به مانور نظامی بزرگی زده و یهود را به وحشت اندازد؟!

بدون شک این فیصله‌هایی را که سازمان همکاری به اصطلاح اسلامی نموده، دلیل واضح و روشنی است که به خوبی بیان‌گر ارتباط این سازمان با راه حل امریکا مبتنی بر تقسیم فلسطین به دو دولت می‌باشد. بنابر این شما به هیچ وجه حامیان مسجد اقصی نبوده و هرگز توان آزادسازی قدس از تسلط رژیم یهود را به این شکل ندارید، زیرا شما حتی توان قطع ارتباط با امریکا و رژیم یهود را ندارید، چه رسد به آزاد سازی آن!

ای مسلمانان جهان! هیچ خیر و تحرکی از این گروهی که چیزی بجز محکومیت و تقبیح بلد نیستند، انتظار نمی‌رود، زیرا همت آنان فراتر از پاسبانی از منافع باداران شان نمی‌رود، چه رسد به این‌که اقدام به آزاد سازی فلسطین از چنگال اشغال‌گران نمایند. دیدید که چگونه غرب قدس را با تمام بی شرمی به عنوان ملکیت یهود به رسمیت شناختند. تمام این حکام خائن با یک فردی مانند سلطان عبدالحمید برابری نمی‌کنند! اینک یک بار دیگر واضح گردید که هرگز ممکن نیست قدس و فلسطین را آزاد نمود، مگر در سایۀ دولت خلافت راشده بر منهج نبوت. پس اگر این واقعیت برای شما ثابت گردیده و مسأله چنین است که تذکر داده شد، به پیش به سوی کار برای تأسیس این دولت بزرگ و این قضیۀ سرنوشت ساز امت عظیم.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه