شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :1 ربیع الثانی 1439
تاریخ میلادی : سه شنبه، 19 دسامبر 2017م

شماره صدور: ۱۴۳۹/۰۲۱

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

نظام قضائی ترکیه به ظلم‎شان علیه مسلمانان ادامه می‎دهد

(ترجمه)

محاکم استقلال-یک نوعی از محاکمی است که توسط نماینده‌گان پارلمان ترکیه که وابسته به مصطفی کمال اتاترک اند، سال‌های قبل تأسیس گردیده و در ساختار حاکم دولت ترکیه نقش دارد- به بازجوئی پرونده‌های بی‎اساس و اعمال غیرقانونی‎شان علیه مسلمانان، ‌که به ایدیولوژی آنان سرخم نمی‎کنند، دموکراسی و سیکولریزم را نمی‎پذیرند و جز به حاکمیت اسلام به چیزی دیگری راضی نمی‌شوند، ادامه داده و مجازات تعیین شده علیه این مسلمانان را اجراء می‌نمایند.

سیکولریزم کمالیستی مدعی بر این است که "قانون تابع سیاست است" و اهل قدرت را ملزم به وفاداری نسبت به مسئولیت‌های‎شان در بخش‎های مختلف؛ مانند: محاکم قضائی، محاکم امنیتی دولتی، محاکم مخصوص مقامات بلندپایۀ دولتی  و یا محکمۀ عالی می‌کند. اگرچه در این مدت زمان طولانی، ده‌ها حکومت تغییر نمود و برخی از پیشرفت‎ها چنان‎چه آنان ادعاء می‎کنند، صورت گرفت؛ ولی آن‎چه که تغییر نکرد، همانا مجازات غیرقانونی است که بر مسلمانان اجراء می‎گردد.

روی این ملحوظ، این‎گونه اعمال غیرقانونی پیوسته ادامه یافته و به ویژه در زمان حاکمیت "حزب عدالت و توسعه " چند برابر گردیده است. با این حال، محکمۀ عالی قضائی شانزدهم، پس از عملیات ۱۵ جولای با پیروی از محکمۀ مشهور قضائی نهم، اعضای آن به تصویب احکام ظالمانه علیه مسلمانانی‎که با نظام حاکم‎شان مخالف‎اند، می‎پردازند. در این روزها احکام علیه گروه‎های اسلامی به ویژه حزب التحریر صادر می‎شود و علی‌رغم تمام پرونده‌های تبعیضی مطرح شده، محکمۀ قضائی شانزدهم به صورت غیرقانونی ۵۸ تن از اعضای حزب التحریر را در چهار پروندۀ مختلف که مجموع آن به ۲۸۵ سال می‎رسد، به زندان محکوم کرد.

محکمۀ عالی قضائی شانزدهم، حزب التحریر را در این محاکم غیرشرعی در چوکات "سازمان تروریستی" قرار داده و در عین حال، با سازمان‎های تروریستی‎که عامل خشونت و ناامنی اند، در یک صف قرار داده است؛ در حالی‎که فعالیت‎های این حزب فکری و سیاسی بوده و اصلاً رابطه‎ای با سازمان‎های تروریستی ندارد؛ اما در گزارش‎های امنیتی در پرونده‌هایی‎که به اساس آن محاکمه می‌نمایند، با وضاحت بیان شده است که حزب التحریر از زمان تأسیس‎اش(۱۹۵۳) تا به امروز خشونت و اجبار را در سیاست‎هایش به حیث طریقه هرگز تبنی ننموده است. بدین لحاظ باید گفت که: طبق گزارش‌های امنیتی، حزب التحریر تا امروز هیچ‎نوع فعالیت تروریستی را نه در ترکیه و نه هم در جای دیگری مرتکب شده است. از جانب دیگر، قضات و سارنوالان محاکمات خصمانه و ظالمانه را علیه اعضای حزب التحریر در سال ۲۰۰۹م برگزار نمودند و آنان را به اتهامات بی‎اساس متهم نموده و توسط کارمندان امنیتی و پولیس تحت پیگرد قضایی قرار دادند.

فلهذا قضات و سارنوالان دولت سیکولر ترکیه اعضای حزب التحریر را بنابر اتهامات بی‌اساس شان مبنی بر دست داشتن آنان در فعالیت‎های تروریستی، و هم‌چنان مخالف بودن آنان علیه نظام‎های سیکولریستی، تحت پیگرد قرار داده و بازداشت می‎کنند، غافل از این‎که چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمی‎سوزد؛ ولی این امر باید توسط قضات و سارنوالان فعلی که از ظلم‎شان بالای شباب حزب التحریر دریغ نمی‎کنند، مورد بررسی قرار گیرد. اکنون پس از این همه فیصله‎های غیرقانونی، سؤال ما از محکمۀ عالی قضایی شانزدهم این است که کدام عملِ حزب التحریر شامل اعمال تروریستی می‎شود؟

آیا برگزار نمودن کنفرانس‌ها، انتشار کتب، مجلات و صدور اعلامیه‌های مطبوعاتی یک اقدام تروریستی است؟! اگر چنین است، پس چرا به مردم اطلاع نمی‎دهید که انتشار کتب یک عمل تروریستی به شمار می‎رود؟ و یا این‎که این ادعای‎تان باطل و شرم‎آور است که از گفتن آن خجل می‎شوید؟ آیا از کار این حزب که همانا فراخوانی برای از سرگیری زندگی اسلامی و تطبیق شریعت اسلامی از طریق احیای خلافت است، بی‎خبرید؟ آیا به حاکمیت دموکراسی کفری اجازه می‎دهید؟ آیا به فراخوانی برای محقق ساختن وعدۀ الله سبحانه وتعالی، بشارت پیامبر صلی الله علیه وسلم و نجات امت اسلامی از این حالت انحطاط اجازه نمی‎دهید؟ بدانید که ما هرگز از اصل خود، که همانا اسلام است، بر نمی‎گردیم، از دعوت به سوی آن باز نمی‎ایستیم و از ظلم و بی‎عدالتی‎های حکام هم نمی‎هراسیم.

﴿الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ﴾

[آل عمران: ۱۷۳]

ترجمه:  آن كسانی‎كه مردمان بديشان گفتند: مردمان بر ضدّ شما گِرد يكديگر فراهم آمده اند، پس از ايشان بترسيد؛ ولی(چنين تهديد و بيمی آنان را به هراس نينداخت؛ بلكه برعكس) بر ايمان ايشان افزود و گفتند: الله(سبحانه وتعالی) ما را بس و او بهترين حامی و سرپرست است.

دفتر مطبوعاتى حزب التحرير-ولايه تركيه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه