چهارشنبه, ۱۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :21 جمادی الثانی 1439
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 07 فوریه 2018م

شماره صدور:MB۲۰۱۸TR_BA_

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

پاسخی به گزارش‌های گوناگون روزنامه‌ها

(ترجمه)

به تاریخ ۶ فبروری ۲۰۱۸م بعضی از روزنامه‌ها گزارش دادند که چهار تن به شمولی یک زن در شهر ایسکندیروم، مرکز هیتی در ترکیه زمانی بازداشت شدند که می‌خواستند در صفوف داعش برای جنگ مسلحانه در سوریه بپیوندند. آن‌ها بعد از تحقیق برای استماعیه‌ای جرمی‌شان به نزد قاضی حضوریاب شدند. از جمله‌‌ای افراد بازداشت شده ۳ تن آن‌ها حبس شدند و یکی از آن‌ها رها گردید. روزنامه‌ها این افرادی بازداشت شده را به حزب التحریر ارتباط دادند؛ در حالی‌که بدیهی است که اعضای حزب التحریر برای قصد مبارزه مسلحانه به سوریه بروند.

 دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه به صراحت اعلام می‌دارد که اشخاص بازداشت شده با حزب التحریر هیچ‌گونه ارتباطی ندارند. حقیقت اینست که یکی از اشخاص بازداشت شده، بنام رفعت حسن در گذشته‌ها با حزب التحریر ارتباط داشت، ولی ۸ سال می‌شود که حزب التحریر را ترک کرده و هیچ ارتباطی با حزب ندارد.

یک بار دیگر به صراحت اعلام می‌کنیم که: حزب التحریر در هیچ یکی از فعالیت‌های مسلحانه نه در سوریه و نه هم در جای دیگری دخالت دارد. حزب التحریر هیچ‌کسی را به مبارزۀ مسلحانه روان نکرده و در آیند هم به جنگ روان نخواهد کرد. ما می‌خواهیم که این حقیقت را به هرکسی یادآورد شویم که حزب التحریر یک حزب سیاسی اسلامی است که محدود به فعالیت‌های فکری و سیاسی می‌باشد. این حزب مبارزۀ مسلحانه را رد می‌کند؛ زیرا مبارزۀ مسلحانه در منهج نبوت برای تأسیس خلافت  شامل نیست. در نهایت، ما می‌خواهیم که این مسئله را به صورت عام به همۀ مردم دنیا، خصوصاً به تمام مسلمانان اشاره نماییم که رسانه‌ها قصداً می‌خواهند با پخش چنین گزارشاتی، حزب التحریر را در انظار مردم غلط جلوه دهند.

دفتر  مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه