پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :4 جمادی الثانی 1439
تاریخ میلادی : سه شنبه، 20 فوریه 2018م

شماره صدور:۰۰۲_MB_۲۰۱۸ـTR_BA

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

امریکا تا زمانی‌که از پا در نیاید، به دشمنی‌اش علیه ما ادامه خواهد داد

(ترجمه)

با آغاز عملیات اِفرین به تاریخ ۲۰ جنوری ۲۰۱۸م که به نام "عملیات شاخۀ زیتون" مسمی گردیده است،‌ منازعات مصنوعی که از مدت‌ها بدین‌سو میان ترکیه و هم‌پیمانان امریکا بود، بعد از بازدید‌های مشتاقانۀ متقابل بین مقامات دو طرف به یک "هم‌پیمانی استراتژیک دیرینۀ واقعی" مبدل گردیده است. در آغاز در ۱۱ فبروری "ابراهیم کالن" سخنگو ریاست جمهوری ترکیه با مک ماستر مشاور امنیت ملی امریکا تحت رهبری ترامپ تماس تلیفونی داشته است. در ۱۴ فبروری نورالدین جناکلی وزیر دفاع ملی ترکیه با جیمس‌متیس وزیر دفاع امریکا در بروکسل دیدار کرد. دو روز بعدتر از آن، در ۱۶ فبروری رئیس جمهور اردوغان از ریکس تیلرسن وزیر خارجۀ امریکا پذیرایی کرد. بلآخره وزیران امور خارجۀ دو کشور چاوش اوغلو و تیلرسون به تاریخ ۱۷ فبروری باهم ملاقات کردند. به دنبال این دیدار‌ها یک بیانیۀ مشترک توسط هر دو کشور انتشار یافت که بر همکاری استراتژیک بین دو طرف، دفاع مشترک امنیت دو کشور و تصمیم مشترک در مبارزه با تروریزم تأکید داشت. افزون بر این، تأکید بر وحدت قلمرو سوریه و تعهد به وحدت ملی آن  کشور نمودند و این‌که راه‌حل سیاسی تنها راه‌حل بیرون رفت بحران سوریه بوده و در تشدید عملیات ژینو باهم همکاری نمایند.

ما در حزب التحریر-ولایه ترکیه در حاشیۀ این همه جلسات و اظهارات فعلی، مسئولیت شرعی و سیاسی خود می‌دانیم تا بعضی از موضوعات مربوط ترکیه، خاور میانه و جهان اسلام را به مسلمانان بازگو نماییم. این واضح است که امریکا، روسیه، انگلیس نهاد‌های یهودی و بعضی از کشور‌های اروپایی در عقب سازمان‌های حزب کارگران کرد(PKK)، حزب اتحاد دموکراتیک، واحدهای حفاظت از مردم و سازمان‌های مشابه که تركیه را تهدید می‌كنند، هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند. این امریکا بود که ۵ هزار بار کامیون، ۲هزار هواپیما محمولۀ هوایی، مهمات و تجهیزات نظامی را به این سازمان‌ها تحویل داد. در صورتی‌که قضیه چنین است، کدام یکی از این اقدامات درست می‌باشد؛ اداره‌ای که بخواهد این روابط خدمت‌گذار تروریزم را با امریکا قطع نماید و یا این‌که همکاری دراز مدت استراتژیک را با آن تائید نماید؟!

آیا برای مقامات ترکی کافی است تا امریکا را فقط در سخنرانی‌ها، که مخاطب آن افکار عامه می‌باشد، دشمن و یا دوست اعلام نمایند، بلکه آن‌ها باید چنین موقف را از آدرس دولت ترکیه در ملاقات‌های‌شان با‌ این مقامات و بیانیه‌های رسمی‌شان نیز اعلام کنند. ما از طرف مردم مسلمان ترکیه بیان می‌داریم که: امریکا تا زمانی‌که به زانو در نیاید پیوسته به دشمنی‌هایش علیه ما ادامه خواهد داد.

مقامات ترکی که در سراسر انقلاب سوریه در کشتی امریکا سوار اند و نمی‌بینند؛ طوری‌که مردم سوریه و انقلاب سوریه را فراموش کرده‌اند و خودشان را نیز به فراموشی می‌سپارند. کسانی‌که قبلاً با حلب خیانت کرده‌اند و آن را از طریق عملیات سپر فرات به رژیم وحشی سوریه تسلیم کرده‌اند، آن‌ها امروز در جنایت تسلیم‌دهی ادلب به رژیم مزدور سوریه منحیث آخرین سنگر انقلاب شام نیز اشتراک دارند. این همه از واکنش‌های مشروط ترکیه و داخل شدن رژیم به شهر اِفرین کاملاً واضح می‌گردد. چگونه ممکن است که بدترین رژیم بر حزب اتحاد دموکراتیک و واحدهای حفاظت از مردم ترجیح داده شود؟!

ای حُکام! رژیم جنایتکار سوریه یک وسیلۀ تهدیدی است که توسط امریکا استفاده می‌گردد و کاملاً همانند حزب اتحاد دموکراتیک و شاخۀ نظامی آن در ترکیه است؛ زیرا رژیم اسد یک نهاد تروریستی است که هیچ حد و مرزی را در کشتار نمی‌شناسد. امریکا خط مقدم این رژیم جنایتکار بوده و این سازمان‌های تروریستی را حمایت و تجهیز می‌کند. اگر شما واقعاً صادق هستید، پس در روابط‌تان با امریکا تجدید نظر کرده، پایگاه نظامی انجیرلیک و تمام پایگاه‌های دیگر را ببندید و از دروغ و فریب در برای مسلمانان خودداری کنید.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه