شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :28 شعبان 1439
تاریخ میلادی : دوشنبه، 14 می 2018م

شماره صدور:۲۰۱۸ -۰۰۶

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

ای‌مسلمانان، از قرآن‌کریم، مدینۀمنوره، بیت‌المقدس و دیگر مقدسات خویش دفاع کنید!

(ترجمه)

این هفته، حزب التحریر-ولایه ترکیه راه‌پیمایی‌ها و کنفرانس‌های مطبوعاتی را در ۱۲ شهر مختلف ترکیه تحت عنوان "ای‌مسلمانان، از قرآن‌کریم، مدینۀمنوره، بیت‌المقدس و دیگر مقدسات خویش دفاع کنید!" براه انداخت. این کنفرانس‌ها به‌تاریخ یازدهم می، بعد از نماز جمعه در شهرهای انقره، وان، بوتلیس، میرسین، کرامان ماراش و آیدین برگذار شد. نیروهای امنیتی از برگذاری کنفرانس‌های مطبوعاتی برنامه‌ریزی شده را در همان روز در شهرهای گازیانتیپ و هاتیا بالتجا بدون کدام دلیلی جلوگیری نمودند. حزب التحریر هم‌چنین راه‌پیمایی‌ها و کنفرانس‌های مطبوعاتی را بعد از نماز ظهر در روز یک‌شنبه ۱۳ می در شهرهای استانبول، بورسا، یالووا و شانلی اورفا ترتیب داد. در عین حال، نیروهای امنیتی در شانلی اورفا کوشش کردند تا از شرکت مسلمانان با محاصره نمودن محل کنفرانس با موانع آهنی جلوگیری نمایند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، ترامپ رئیس جمهور متکبر امریکا، بیت‌المقدس را به‌حیث پایتخت دولت یهود اعلان کرد. وی هم‌چنان به‌تاریخ ۱۵جولای، انتقال سفارت امریکا را از "تل آویو" به پایتخت خود خواندۀ یهود(قدس) اعلان نمود. علاوه بر این، ۳۰۰تن از دشمنان اسلام به شمول رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم‌های کشورهای دیگر بیانیه‌ای را که مبنی بر حذف آیاتی از قرآنکریم، که در آن یهودیان ذکر شده اند، امضاء کردند، و در آخر، حکام مزدور عربستان سعودی با واتیکان بر سر اعمار یک کلیسای بزرگ در مدینۀمنوره به توافق رسیدند.

حزب التحریر-ولایه ترکیه سکوت‌اش را با در خواست از مسلمانان برای آمدن به میادین علیه تمام این حملات، شکستانده و از حکام خواست تا به‌جای بیانیه دادن عمل نمایند. هزاران مسلمان در میادین شهرها تظاهرات کرده و حملات بالای سرزمین مقدس فلسطین، قدس، مدینه و قرآن‌کریم را محکوم نمودند. در این راه‌پیمایی‌ها بالای آن عده از حکام مسلمان، که چشم و گوش خود را در مقابل این حملات بسته، در موقف خنثی قرار داشته، با کفار همکاری می‌نمایند و فقط به محکومیت بسنده می‌کنند، نیز صدا زده شد. هم‌چنین علیه آن عده از علمای مسلمان، که هنوز درمقابل ناکامی‌های حکام و ظلم کفار ساکت اند، نیز صدا زده شد.

در این بیانیه آمده است: «ای الله سبحانه‌ وتعالی، خالق بهشت‌ها و زمین! شاهد باش که ما از همۀ این بی‌عدالتی‌ها برائت می‌جوییم و شاهد باش که ما جزئی از این‌همه جنایات نیستیم؛ ولی متأسفانه دیگر این ‌همۀ فریادهای ما، کفار را نمی‌ترسانند و فریادهای ما منحیث مسلمان‌های انفرادی ظلم ظالمان، مقدسات و مساجدهای ما را از حملات ظالمان مانع نمی‌شود؛ به‌خاطری‌که حکام مسلمان حتی از محکوم کردن، که وظیفۀ فردی مسلمانان می‌باشد، نیز عاجز اند. درحالی‌که بعضی ازین حکام در جنایات‌ کفار همکاراند، و بعضی دیگر از  آن‌ها به‌خاطر این‌که مزدوران کفار بالای اسلام، مسلمانان و مقدسات‌شان اند، با عکس‌العمل‌های خرافاتی و بیهوده راضی اند. این به‌خاطری است که اسلام و مسلمانان هیچ‌کس را ندارند و  هیچ خلیفۀای نیست که از اسلام و مسلمین دفاع نماید. چنان‌چه رسول‌الله صلی‌الله وعلیه وسلم می‌فرماید:

«إِنَّمَا الْإِمَامُ جُنَّةٌ، يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ، وَيُتَّقَى بِهِ»

ترجمه: امام سپر است، که در عقب‌اش جهاد می‌کنید و با آن خود را محافظت می‌کنید.»

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه