شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :17 جمادی الثانی 1440
تاریخ میلادی : جمعه، 22 فوریه 2019م

شماره صدور:1440 / 08

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

با نزدیک شدن به 28 فبروری، بی‌عدالتی عجیب؛ دستگاه قضایی هیچ مرزی را نمی‌شناسد

(ترجمه)

عثمان یلدز، یک عضو حزب‌التحریر، حامل دعوت اسلام و عضو دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه ترکیه در هنگام ترک خانه‌اش در استانبول به‌تاریخ چهارشنبه 20 فبروری2019م دستگیر گردید. او بعد از دستگیری زندانی شد و دوسیه‌اش  روز پنج‌شنبه 21 فبروری 2019م بعد از تأییدیه ادارۀ شانزدهم جزایی محکمۀ عالی تکمیل و در آخر برادر عثمان یلدز مجموعاً به ده‌سال زندان در دو قضیه به‌طور قطعی  محکوم شد و در صورت عدم توقف "قتل عام قضایی" او برای پنج سال دیگر نیز در زندان خواهد ماند.

ما پیش‌ازین نیز مکرراً بیان کرده‌ایم که بی‌عدالتی بالای اعضای صادق و مخلص حزب‌التحریر برای سال‌های متوالی ضربه زده و تبدیل به یک "قتل‌عام قضایی" شده است. ادارۀ شانزدهم جزایی، که در ارتباط به یک تشکیلات تروریستی در محکمۀ عالی می‌باشد، به‌شدت برای شامل کردن حزب‌التحریر در چارچوب تشکیلات تروریستی کار کرده است. بر اساس این تصمیم شوم، بسیاری از اعضای حزب‌التحریر برای سال‌های زیادی زندانی شده اند. بعد از بسته شدن ادارۀ نهم، چیزی‌که از ادارۀ شانزدهم جزایی انتظار می‌رفت، اینست که بالای این بی‌عدالتی نقطۀ پایان بگذارد؛ در حالی‌که این اداره هم، ‌قدم درراه سلف‌اش گذاشت و محکومیت زندان مجموعی 660 سال زندان برای 105 تن از اعضای حزب‌التحریر را تأییدکرد. این تصمیم خودسرانه که بر هیچ شواهدی استوار نیست، از دید مسلمانان به‌حیث یک رسوایی دیده می‌شود.

محکمۀ قانون اساسی واضح بیان کرده که تصمیم هردو محکمه و تصامیم محکمه عالی، نه قانونی اند و نه بالای شواهد استوار اند و حزب‌التحریر یک تشکیلات تروریستی نیست. در زمانی‌که باید تصامیم محکمۀ قانون اساسی برای همه افراد و قضایا مقدم بوده و نیاز به دوباره گشودن دوسیه‌ها دارد، پافشاری محاکم محلی برای نادیده گرفتن تصمیم محکمۀ قانون اساسی و پیشبرد پروسه‌ها جهت اجرای محکومیت‌ها در این قضایا چیزی بیشتر از بی‌عدالتی بوده و یک قتل عام توسط محاکم شمرده می‌شود.

ما به‌همۀ کسانی‌که در این "قتل عام قضایی" دست دارند، می‌گوییم: حزب‌التحریر و اعضایش هیچ‌ امتیازی از دعوتی‌که حمل می‌کنند، نمی‌گیرند و بدون کدام درنگ و مزاحمتی حمل آن ‌را، همان‌گونه که تاکنون بوده، در آینده نیز ادامه خواهند داد و این مجازات‌ها برادران مخلص و متقی ما را متوقف نخواهد کرد. از این مجازات‌ها، به‌گناهان و اعمال بد شما و ثواب به مردان قهرمان با اراده اضافه خواهد شد. فراموش نکنید که وعدۀ الله سبحانه‌وتعالی برای برخورد با بی‌عدالتی تحقق خواهد یافت. الله سبحانه‌وتعالی می‌فرماید:

﴿وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الأَبْصَارُ

 [ابراهیم: 42]

ترجمه: و الله(سبحانه‌وتعالی) را از آن‌چه ستم‌کاران می‌کنند، غافل مپندار جز این نیست که ‌آنان‌را برای روزی‌که چشم‌ها در آن خیره می‌شود، به‌تأخیر می‌اندازد.

دفتر مطبوعات حزب‌التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه