جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :1 ربیع الثانی 1440
تاریخ میلادی : شنبه، 08 دسامبر 2018م

شماره صدور:H.T.L ۱۴۴۰/ ۰۶

دفتر مطبوعاتی
ولایه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

سازمان‌های مشکوک از سوی مقامات دولتی حمایت می‌شوند تا شمشیرهای‌شان را علیه اسلام از نیام برکشند

(ترجمه)

سازمان کفری "نهاد حقوق زنان" که در واقع از سوی مقامات دولتی و فعالین سیکولر در حکومت لبنان حمایت می‌شود، از یک مقطع زمانی به دیگر مقطع زمانی با اقدامات‌ و شعارهای‌شان در میان عموم فراخوانی می‌کنند، که حقیقت امر تهاجم بر احکام شرعی متعلق به وضعیت شخصی افراد است تا باشد که افکار عامه را به منظور الغای احکام باقی ماندۀ اسلام آماده بسازند. این سازمان عمداً توهماتی را در افکار عامه ایجاد می‌کند که دلیل اصلی در عقب پدیدۀ خشونت علیه زنان قوانین اسلامی می‌باشد و از قوانین غربی می‌خواهد تا میان زن و مرد مساوات و برابری را تأمین کند.

این سازمان فراموش کرده است که اسلام یگانه دینی است که به زنان کرامت بخشیده و مقام خاصی را بر آنان در نظر گرفته است، حال آن‌که قوانین غرب کرامت آنان را به پست‌ترین مقام پاین آورده و باعث گردیده تا قربانی شهوت‌رانی مردان شوند، یا به مقصد اعلانات تجارتی مورد استفاده قرار گیرند و روزبه‌روز با ترویج مودوفیشن لباس‌های‌شان کوتاه می‌شود، برهنه می‌شوند، مورد سرزنش قرار می‌گیرند و سرانجام بار سنگینی بیشتر از حد توان‌شان بر شانه‌های‌شان گذاشته می‌شود. کشورهای غربی، به خصوص انگلیس و دنمارک مقام اول را در فهرست ارقام احصایوی خشونت علیه زنان گرفته اند و هم‌چنان آمار طلاق، تجاوز و فروپاشی خانوادگی نیز در آن کشور‌ها به بالاترین حد خود رسیده است. 

نگرانی مقامات دولتی‌که در عقب این سازمان‌ها مخفیانه فعالیت می‌کنند، اینست که قوانین وضعیت شخصی اسلامی را در لبنان تغییر داده و به عوض آن قوانین حقوق فردی غرب را اجراء کنند. در حال‌حاضر، در اکثریت کشورهای اسلامی به شمول لبنان احکام اسلامی تطبیق نمی‌شوند، به جز احکام مربوط به وضعیت شخصی.... در یک زمانی‌که مسلمانان وحدت  سرزمین‌های اسلامی، تأسیس خلافت راشدۀ ثانی برمنهج نبوت و تطبیق تمام احکام نظام اسلام را از آرزو دارند و به آنان این مسئله مفهوم شده است که به‌جز قانون الله سبحانه‌و‌تعالی هیچ پیشرفت و ترقی فکری و مادی میسر نخواهد شد، این انجمن‌ها با اجازه نامۀ حکومت و مقامات دولتی با تبلیغات گستردۀ خود در جمع حاضر می‌شوند و فریاد می‌زنند که احکام شریعت باید یا بازنگری شوند و یاهم از صحنۀ عملی نابود شوند. به همین‌‌ملحوظ، ما به آنانی‌که از این تذکر عبرتی می‌گیرند، یادآوری می‌کنیم:

- ‏نظام اسلام مناسب حال و احوال تمام انسان‌ها به شمول زن و مرد می‌باشد، زیرا این نظام از سوی خالق انسان، کائنات و حیات نازل شده است. 

﴿أَلَا يَعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ﴾

[ملک: ۱۴]

ترجمه: ‏‏مگر كسی‌كه(مردمان را) می‌آفريند(حال و وضع ايشان را) نمی‌داند و حال اين‌كه او دقيق و باریک‌بين بس آگاهی است‌؟!‏

- ‏انسجام خانواده‌ها در بلاد اسلامی در مقایسه با جامعۀ غربی، بخاطر تمسک به قوانین اسلامی است که کرامت، شخصیت و مقام زن را در جایگاه اصلی‌اش نگهداشته، که زن می‌تواند مادر یا همسر یا خواهر و یاهم دختر باشد، زیرا در هر دورۀ زنده‌گی، اسلام به زن جایگاه خاصی قایل شده است.

- ‏فریب دادن مردم و ادعایی‌که می‌گویند خشونت علیه زنان ناشی از احکام شرعی است، دیگر از نظر مردم پهنان نیست و این فریب تبلیغاتی در جنگ علیه اسلام و تنفیذ دستورات کشورهای غربی-همان‌گونه‌ که اخیراً در تونس تحت جلوگیری از بازگشت اجرای تمام احکام اسلامی در صحنۀ عملی موفق شدند- منجر به ناکامی شده است.

- برماست که از حمله بالای واجبات اسلامی‌مان جلوگیری کنیم و تمام آن کسانی‌که بر قوانین الله سبحانه‌و‌‌تعالی تاخت‌وتاز می‌کنند، مجازات کنیم و در مقابل آنان سخت و خشن باشیم؛ زیرا آنان مردم را به گمراهی دعوت نموده و انسان را از عبادت الله سبحانه‌و‌تعالی به عبادت بنده سوق می‌دهند. 

به همین‌ملحوظ، ما به مقاماتی‌که به این چنین ادعاهای خبیثانه گوش می‌دهند و خواسته‌های‌شان را اجراء و آنان را حمایت می‌کنند، هشدار می‌دهیم. ‏هیچ چیز ما را بهتر از اجرای شرعیت اسلامی نهضت داده نمی‌تواند و اگر این چنین نباشد، نفس‌های‌مان بی‌ارزش خواهد شد.

فلهذا ما همراه با تذکر شدیداً اشاره می‌کنیم که برضد هرآن کسانی هستیم که زنان را ناراحت یا علیه زنان جرایم و دیگر اعمال زشت را روا می‌دارند، رسول الله ﷺ در مورد زنان چنین می‌فرماید:

«لَا يُكْرِمُهَا إِلَّا كَرِيمٌ...»

ترجمه: تنها مردی با شخصیت نجیب به زن کرامت خواهد بخشید و فردی با ریشه‌ای نیت بد‌ به آنان بی‌حرمتی خواهد کرد.

و حضرت محمد ﷺ فرمودند:

«رِفْقاً بِالْقَوَارِيرِ»

ترجمه: ‏با ظروف شیشه‌ی(زنان) ملایم باشید!

شیخ دوکتور محمد ابراهیم

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه لبنان

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه