چهارشنبه, ۱۴ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۴م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :2 ذولقعده 1440
تاریخ میلادی : جمعه، 05 جولای 2019م

شماره صدور:۱۱ / ۱۴۴۰

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

چنگ زدن به شریعت و پیروی از طریقه و سنت رسول الله برای تغییر بحران مصر کافی‌ست!

(ترجمه)

اخوان‌المسلین با انتشار اعلامیه‌ای در تارنما/وب‌سایت رسمی‌اش به‌تاریخ ۲۹ جون ۲۰۱۹ م، از مرگ محمد مرسی هم‌چون نمونه‌ای از یک تجربۀ دیموکراتیک عنوان کرد و نوشت که مرگ مرسی حقیقت تازه‌ای از چهرۀ این درگیری‌ها را رونما می‌کند، این‌که برنامۀ انقلابی در مصر باید بر محور فکر و جنبش، ساختاربندی مجدد شود. در این اعلامیه از سه مطلب یاد شده‌است که پس از اشاره به معنی این اعلامیه و این‌که چه چیز تازه‌ای با مرگ دکتر مرسی اتفاق افتاده‌است؟، به بیان‌اش خواهیم پرداخت. این‌ها موضوعاتی است که هنگام بحث در مورد این اعلامیه نباید از نظر انداخته شود.

واقعیت مصر با مرگ دکتر مرسی رحمه الله تغییر نکرده‌است؛ هنوز همان حکومت غاصب و حکام مزدور و خائنی سرکار اند که از دساتیر غرب کافر پیروی می‌کنند، و وظیفۀ امت است که آنان را از صحنه بیرون کنند و خلیفۀ عادلی را که به اسلام حکم می‌کند و تمام سرزمین‌های اسلامی را یکجا می‌کند، جایگزین‌اش کنند. این کار طریقۀ شرعی دارد که در سیرت رسول الله صلی الله علیه و سلم نشان داده شده‌است؛ چنان‌که او صلی الله علیه وسلم با کار در مکه افکار کفری را از بین برد و برای به دست آوردن نصرت از اهل قدرت و حمایت فعالیت کردند؛ تا آن‌که الله سبحانه و تعالی به وسیلۀ انصار برای‌شان نصرت داد؛ بنابراین او صلی الله علیه و سلم دولت‌اش را در مدینه تأسیس و اسلام را بدون کاستی و تطبیق تدریجی، کاملاً تطبیق کرد.

رسول الله صلی الله علیه و سلم پیش از این پیشنهادهای زیادی را دریافت کرده‌بود؛ مثلاً نصرت ناکامل، همانند آنانی‌که گفتند ما تو را در برابر اعراب حمایت می‌کنیم نه در مقابل عجم؛ یا نصرت مشروط، مانند کسانی‌که گفتند: «ما از تو به این شرط حمایت می‌کنیم که بعد از تو ادارۀ حکومت را خودمان به‌دست گیریم»، یا کسانی‌که به دنبال امتیاز بودند و گفتند: «یک سال ما خدای تو را عبادت می‌کنیم و سال دیگر تو خدایان‌مان را عبادت کن.» رسول الله صلی الله علیه و سلم همۀ این پیشنهادها را رد کردند و چیزی را جز حمایت بی‌قید و شرط و خاص به‌خاطر رضایت الله سبحانه و تعالی نپذیرفتند. از آن روز به بعد، سرزمین‌مان دارالاسلام و یک دولت اسلامی شد؛ تا آن‌که غرب کافر آن را ازبین برد، اقتدارش را گرفت، آن را سقوط داد و در عوض‌اش اشخاص بی‌کفایاتی را بالای مسلمانان حاکم کرد.

وظیفۀ امت مسلمه نسبت به رژیم‌های دست‌ساخت غرب، خواه رژیم‌های نظامی یا مردمی، این است که آنان را ریشه‌کن کنند؛ امت باید اقتدارشان را باز پس گیرند و آن را به کسانی دهند که اسلام را به‌گونۀ کامل و بدون کمی و کاستی از طریق دولت خلافت راشده به‌طریقۀ رسول الله صلی الله علیه و سلم حاکم می‌کنند. این تنها نیازمند آن است که ارتش‌های مسلمانان برای حمایت کامل و بی‌قید و شرط از ایدیولوژی امت و حمایت‌شان از کسانی‌که خالصانه برای تأسیس خلافت راشده و تطبیق اسلام کار می‌کنند تنظیم و آماده شوند.

در حقیقت، این درگیری بین اردوگاه انقلابیون و نیروهای ارتش مصر نیست؛ بلکه درگیری بین مردم مصر و مزدوران امریکا است، و کسی‌که غیر از این فکر می‌کند یا در مقابل امریکا خاموش است و او را بخشی از راه‌حل می‌پندارد، خام است و از گذشته درس نگرفته‌است، او از غرب و مزدوران‌اش فریب می‌خورد تا آنان به اهداف‌شان برسند و او را سلاخی کنند. آن‌چه را که پیش از این عبدالناصر و سپس سیسی انجام دادند، دیدیم؛ پس نگذارید بار دیگر فریب‌تان دهند!

ازجمله سه موضوعی که در اعلامیۀ اخوان‌المسلمین  آمده است: اول، مرگ داکتر مرسی رحمه الله است که با مرگ همۀ مظلومانی که توسط این رژیم کشته شده، یا در زندان‌ها مرده، ویا به دار کشیده شده‌اند، هیچ فرقی ندارد. این‌ها همه جنایاتی است که به پیشینۀ این رژیم اضافه شده‌است، و هرگز توسط سازمان‌های بین‌المللی یا دولت‌های بزرگ محاسبه نشده و نخواهد شد. همۀ آنان در جنایات‌شان در مقابل امت سهیم بوده و قاتلان امت‌اند و دستان‌شان در هر نقطۀ روی زمین به خون‌مان آلوده است، و آنانی‌که در مقابل‌شان خاموش‌اند و به سخنان دروغ‌شان اعتماد می‌کنند از هیچ چیزی در سیاست آگاه نیستند!

دوم، تا چه زمانی دیدگاه‌تان دربارۀ حکومت نظامی توسط کفار و یک حکومت ملی مردمی که باز هم به کفر حکم می‌کند – حتی اگر حاکم‌اش یک مسلمان ریش‌دار و حافظ قرآن باشد – ولی بر نظریات غرب استوار باشد باقی خواهد ماند؟! چرا، به مانند اردوغان، خودتان و افکارتان را به غرب می‌فروشید تا ادارۀ انقلاب‌ها را به‌دست گیرند و از منافع‌شان در سرزمین‌تان مراقبت کنند؟! چرا برای رسیدن به منافع امت و ایدیولوژی‌اش، که از عقیدۀ اسلامی سرچشمه می‌گیرد، فعالیت نمی‌کنید؟ چرا خودتان را به دستان غرب می‌اندازید و افکارش را در آغوش می‌گیرید، حال آن‌که باید فکر اسلام را که از آن شعار می‌دهید حمل کنید و امتی را در آغوش بگیرید که شما را به روی شانه‌های‌شان بلند کرده‌اند و بدون اعتماد به دین‌تان و به فکر این‌که به اسلام حکم می‌کنید شما را به حاکمیت‌شان گماشته اند؟! اگر واقعاً این‌ها را رعایت کردید، دیگر هیچ مخلوقی در روی زمین قادر به گرفتن حکومت و قدرت از شما نخواهد بود.

برای بیرون رفتن از این بحران نیاز است یک برنامۀ واقعی اتخاذ شود که جزئیات چگونگی تطبیق‌اش در حکومت، از یک فکر قوی و یک رهبر سیاسی آگاه حاصل می‌شود. در واقع، تنها برنامۀ مناسب برنامۀ اسلام، یعنی خلافت راشده بر منهج نبوت است و حزب‌التحریر آن را با جزئیات به شما و تمام امت حمل می‌کند و توانایی و آمادگی تطبیق فوری‌اش را نیز دارد. بناءً، برای حمل این برنامه با حزب‌التحریر یکجا شوید، محتوایش را بگیرید و تطبیق فوری‌اش را با رسیدن به حاکمیت به امت تعهد کنید. این تنها راه بیرون رفت برای کسانی است که می‌خواهند از این بحران سر بیرون کنند، نه آنانی‌که برای خارج شدن از بحران‌شان از غرب طلب استعانت می‌کنند.

سوم، حرکت در مسیر راه‌حل‌های غرب برای آوردن تغییر و حتی وحدت، دور از راه‌حل‌های شریعت به‌طریقۀ رسول الله صلی الله علیه و سلم، نه تنها باعث وحدت نمی‌شود؛ بلکه به ترک اصول اسلام تا سرحد جدایی کامل از آن نیز منجر می‌شود، و حرکات‌مان را به نهضت‌های ملی بدل می‌کند که هیچ تفاوتی با نهضت‌های سیکولر اصیل ندارد؛ چون آنان نیز همان چیزی را می‌گویند که شما می‌گویید؛ طرح‌ها و اقدامات فاسد و ناکامی که سرمایه‌داری را حفظ می‌کند و ملت‌های انقلابی را در زنده ماندن یاری می‌دهد.

تکرار و شناسایی این اشتباهات بی‌فایده است اگر که انگیزه‌ای برای تکرار نکردن موجود نباشد. تکرار اشتباهات و ادامۀ اعتماد به غرب و نظریات‌اش یک خودکشی و ضیاع خون‌هایی است که به‌خاطر دیموکراسی ریخته شده‌است! ما چندین بار به شما نصیحت کردیم و به نصیحت کردن ادامه می‌دهیم؛ اما نصیحت‌مان به گوش‌های شنوا، قلب‌های آگاه، چشمان بینا، و اذهان ژرف‌نگر خواهد رسید.

یگانه راه برای تغییر اتخاذ یک اقدام سیاسی در مطابقت با دساتیر شریعت، افشاسازی حکام و توطئه‌های‌شان علیه امت، و نابودسازی افکار غربی و وطن‌پرستی که در قلب‌های امت جای گرفته است می‌باشد؛ اقدامی‌که به مرزهایی؛ مانند سایکس پیکو اعتقاد ندارد، و برای ریشه‌کن کردن آن‌ها و وحدت سرزمین‌های اسلامی تحت خلافت راشده به‌طریقۀ رسول الله صلی الله علیه و سلم می‌کوشد. اقدام سیاسی که ارتش‌ها را با ندای راستین خطاب قرار می‌دهد و با آنان ستیزه نمی‌کند، چون آن‌ها جزئی از امت بوده و سلاح‌شان استند که امروز در مالکیت دشمنان‌شان قرار دارند؛ ندایی که آن‌ها را به کنار زدن مزدوران فاسد غرب از رهبری‌شان و قطع تمام ریسمان‌هایی وابسته به غرب و مزدوران‌اش تحریک می‌کند؛ ندایی که ارتباط‌ شان را با الله سبحانه و تعالی برقرار می‌کند، اعتمادشان را قوی می‌کند، و از آنان حمایت اسلام و تأسیس مجدد دولت‌اش، خلافت راشده به‌طریقۀ رسول الله صلی الله علیه و سلم، را مطالبه می‌کند؛ حمایت کامل و بی‌قید و شرطی که محض برای کسب رضایت الله سبحانه و تعالی و بهشتی باشد که او سبحانه و تعالی برای کسانی‌که شمشیر و بیرق اسلام را حمل می‌کنند و خالصانه از آن حمایت می‌کنند در نظر گرفته است.

این تنها راه تغییر و برنامه‌ای است که تمام امت و به‌خصوص آنانی‌که درفش اسلام را بلند می‌کنند باید برگیرند، و شما مناسب‌ترین اشخاص برای حمل این بیرق و یکجا کردن مردم در زیر آن استید. این همان چیزی است که مردم به خاطرش شما را روی شانه‌های‌شان گذاشته‌اند. پس آنان را ناامید نکنید و همان‌طوری باشید که الله سبحانه و تعالی از شما می‌طلبد، نه آن‌گونه که غرب می‌خواهد! به امید این‌که الله سبحانه و تعالی ما و شما را حفظ کند و از شر فتنه‌های شیطان نگه دارد. و آن‌چه را که اکنون برای‌تان می‌گوییم به‌خاطر خواهید آورد. ما امورمان را به الله سبحانه و تعالی واگذار می‌کنیم، و الله سبحانه و تعالی بر بندگان‌اش بصیر است.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾

[الأنفال: ۲۴]

ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! دعوت الله (سبحانه و تعالی) و رسول الله (صلی الله علیه و سلم) را اجابت کنید هنگامی‌که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد، و بدانید الله (سبحانه و تعالی) میان انسان و قلب‌اش حایل می‌شود، و همۀ شما (در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر – ولایه مصر

مترجم: محمد حارث پویا

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه