جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :29 شعبان 1439
تاریخ میلادی : سه شنبه، 15 می 2018م

شماره صدور:۲۱/ ۱۴۳۹ AH

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

اردوغان با پشت پازدن به مسئلۀ فلسطین، به خاطر کسب حمایت در انتخابات پیش‌رو به لندن سفر نمود

(ترجمه)

اردوغان رئیس جمهور ترکیه-در هفتۀ جاری برای جمع‌آوری حمایت در کمپاین انتخاباتی آینده‌اش- به لندن سفر نمود. همان‌طوری‌که انتظار می‌رفت، او در لندن تمثیل خوبی را از اعتبار اسلامی خود به نمایش گذاشت؛ در نتیجه، این کار او منتج به این گردید که او جز یک سیکولر و فردگرای بیش نیست. اردوغان بعداً خواست تا منحیث یک زمامدار بزرگ-در خصوص این‌که مسلمانان از امپراطوری‌های حریص و ظالم رنج می‌برند و این‌‌که کشور‌های اروپایی به دلیل بیگانه‌هراسی و حمایت انتخابی برای حقوق‌بشر، واقعاً دموکرات نیستند- خود را جلوه دهد. او به‌ طور گستاخانه از تباهی شهر‌های سوریه که دلیلش منفعت اقتصادی امپریالیستی بود، شکایت نمود، در حالی‌که وی یگانه کسی بود که امریکا را برای هر آن‌چه که منجر به ویرانی در سوریه گردید، کمک نمود. سپس او اظهار نمود که برنامۀ امریکا برای انتقال سفارتش به قدس از حمایت گسترده‌ای برخوردار نیست و مسلمانان همیشه آن را‌ به عنوان پایتخت فلسطین می‌دانند. 

این است سخنان میان‌تهی و پوچ رهبر دولت سیکولر ترکیه و این رهبری است که در واقع از دید نظامی و اقتصادی با اشغال‌گران یهود کمک و همکاری می‌نماید. او برنامۀ انتقال سفارت امریکا را به قدس ماه‌ها قبل می‌دانست؛ ولی با این حال، طوری صحبت می‌کند که گویا همه چیز درست سر جایش قرار دارد و هیچ چیزی رخ نداده است. به هرحال، جز این(تسلیم شدن به امریکا) دیگر کاری از دست اردوغان ساخته نیست. حال آن‌که ما نسبت به این امر خشن و بدبین هستیم.

بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از قربانیان فلسطینی از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند که با شهید شدن بیش از ۶۰ تن و زخمی شدن ۲۷۰۰ تن توسط نیروهای اشغال‌گر یهود، مفهوم واقعی روند صلح کاملاً واضح گردیده است. از این‌که مردم سرزمین مقدس فلسطین بخاطر پایان یافتن هفتادومین سالگرد قیمومیت انگلیس در فلسطین و واگذاری آن در ماه می ۱۹۴۸م به اشغال‌گران یهودی اعتراضاتی را به راه انداختند، خشونت‌ها علیه آن‌ها در هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده است.

از این‌که مسلمانان در مورد این بی‌عدالتی‌های بس عظیم رنج می‌برند، ما باید این را بدانیم که آغاز این فاجعه مصادف با سال ۱۹۴۸م نبوده، بلکه به قبل از آن برمی‌گردد. در واقع، این انگلیس بود که سرزمین مقدس فلسطین را اشغال و بالای آن حاکمیت نمود و سرانجام دولت یهودی را در آن خاک تأسیس نمود. این انگلیس بود که بقای این اشغال ضعیف را با تضمین این‌که رژیم‌های عربی-که در همسا‌یگی این سرزمین مقدس قرار داشتند و تحت نفوذ انگلیس به سر می‌بردند- در خصوص این امر ذلت‌بار به خاموشی نشسته و هیچ تصمیمی بخاطر پایان دادن به این بی‌عدالتی بزرگ اتخاذ نکردند.

اکنون با مداخلۀ امریکا در منطقه، حکام مفسد عرب و دیگر رهبران مسلمانان برای خاتمه این اشغال در منطقه، سنت شوم خاموشی را اختیار کرده و هیچ کاری از خود نشان نمی‌دهند، بلکه صرف در خصوص به رسمیت شناختن آن سرزمین با حمایت از "پروسه‌ای بنام نهاد صلح"، که هدف آن تأسیس یک دولت ضعیف فلسطینی در کنار یک دولت یهودی متجاوز و اشغالگر است، اقدام کرده اند. لذا چقدر این دولت پیشنهاد شدۀ فلسطینی ضعیف و ناتوان خواهد بود؟ شایسته نیست که تحت نام یک کشور یاد شود؛ در حالی‌که امنیت، اقتصاد و دوام سیاسی آن کاملاً تحت تسلط همسایۀ اشغال‌گر آن خواهد بود. بنابر این، با این چنین حکام نه فلسطین مستقل شمرده می‌شود و نه هم صلحی به میان می‌آید.

نماینده‌گان امریکایی بر موفقیت خود-که قدس را به عنوان پایتخت دولت یهود اشغالگر به رسمیت شناختند- اظهار فخر می‌کنند، در حالی‌که دولت انگلیس به قاطعیت تمام اظهار می‌دارد که: «ما متعهد به راه‌حل دو دولت-که بیت‌المقدس پایتخت هردو کشور باشد- هستیم.» در حقیقت هردو، بجز از بدبختی و ادامۀ اشغال چیزی دیگری پیشنهاد نمی‌کنند.

تمام اعضای ۵۷ نفری "سازمان همکاری اسلامی(OIC)" تنها این را ارائه کردند که: «بی‌گمان این یک حمله‌ای است که بر حقوق ملی، فطری و قانونی مردمان فلسطین صورت می‌گیرد، که حاکمیت قوانین جهانی و حمایت سازمان ملل متحد را ضربه زده است.» اما هیچ یک از اعضای این سازمان جرئت آن را نکردند که این مسئله را به حاکمیت شریعت الهی ارتباط دهند.

بر مسلمانانی‌که از هم‌چو تسلیمی ذلت‌بار و حکامی مانند اردوغان و دیگر حاکمانی‌که با پوشیدن لباس اسلامی مردم را در این مسئله فریب داده اند، حمایت و پشتیبانی می‌کنند، گناهی‌ست بس عظیم. متأسفانه حکام طوری وانمود می‌کنند که گویا از این قضیه حمایت می‌کنند، درحالی‌که تلاش می‌ورزند تا مردم را قانع ‌سازند که جز تسلیمی گزینه‌ای وجود ندارد.

﴿وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ﴾

[بقره: ۲۰۴]

ترجمه: ‏‏و در میان مردم، کسانی هستند که گفتار آنان، در زندگی دنیا مایۀ اعجاب تو می‌شود(در ظاهر، اظهار محبّت شدید می‌کنند) و الله(سبحانه‌‌و‌تعالی) را بر آن‌چه در دل دارند، گواه می‌گیرند(این در حالی است که) آنان، سرسخت‌ترین دشمنانند.

دین مقدس اسلام به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد که حتی یک توته‌ای از سرزمین‌ مسلمانان اشغال شود، خواه این سرزمین در قدس و چهار اطرافش باشد و یا هم در کشمیر و... هر آن‌چه پیشنهاداتی‌که برای مذاکرات صلح و یا دولت مستقل ‌می‌شود، ما باید تمام آن‌ها را رد نماییم، زیرا جز فریب چیزی دیگری نیست، که ذاتاً هدفش به رسمیت شناختن اشغال است و بس. فلهذا بر تمام مسلمانان لازم است تا بخاطر راه‌حل حقیقی برای آزادسازی این سرزمین مقدس فلسطین، که تنها و تنها از طریق تأسیس خلافت راشدۀ واقعی اسلامی برمنهج نبوذت میسر است، شبانه‌روزی تلاش نمایند.

یحیی نسبت

 نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر-بریتانیا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه