پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :14 جمادی الاول 1443
تاریخ میلادی : شنبه، 18 دسامبر 2021م

شماره صدور: 07/1443هـ.ق.

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

شما ناتوان نیستید! اسلام؛ یگانه راه‌حل تمام بحران‌ها‌ست

در طول دو ماه گذشته،‌ترکیه وارد بحران بزرگ اقتصادی گردید. هر روز لیره‌ترکی ارزش خود را از دست می‌دهد. با وجودی‌که حالت وخیم فردا از امروز قابل حس و درک است، اما هنوز سیاست‌های نابکار که در جریان سال‌های متمادی تطبیق می‌گردید، دولت را به سمت عمق بحران سوق می‌دهد. گرچه نرخ اسعار نیز در حال افزایش است، اما مقامات تنها نظاره‌گر این تحولات می‌باشند، حتی حد‌اقل دستمزدی‌که به حیث خبرخوش در سال 2022 توسط رئیس جمهور اردوغان اعلام گردید، پائین‌تر از میزان افزایش تورم‌پولی ‌ترکیه است. در گذشته حد‌اقل دستمزد 4253.4 لیره معادل 274 دالر می‌گردید، اما حالا ارزش آن به 258 دالر کاهش یافته است. تنها همین موضوع برای نشان دادن وضعیت وخیم این کشور کافی‌ست، خصوصاً با افزایش قیمت‌ها در سال جدید، همین مقدار دستمزد حتی نمی‌تواند که نیاز‌های اولیه برادران کارگر ما را برآورده سازد.

شعار‌ها و وعده‌های دروغین بر علاوۀ هراس سیاسی در برابر بحران، سبب شده تا کسر یا کمبود بودجه بیش‌تر از قبل افزایش یابد. برای جلوگیری از کسر بودجه تلاش می‌ورزند تا توسط سرمایه گذاری پول خارجی یا گرفتن قرضه با پرداخت سود هنگفت و یا چاپ پول کاغذی بدون پشتوانه این مشکل را حل نمایند. در حالی‌که ‌ترکیه از سال 1970 تا اکنون با کسر بودجه مواجه است و به مرور زمان خطر آن دو برابر می‌گردد. در واقع؛ دولت AKP با مصارف غیر ضروری خطر کسر بودجه را دو برابر می‌سازد. با اعمار شاهراه‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، تونل‌ها و مصارف هنگفت بالای میدان‌های هوائی و شفاخانه‌ها؛ جلوگیری از خطر کسر بودجه ناممکن گردیده است. بدون شک که سرک‌ها، پل‌ها و شفاخانه‌های مورد نیاز مردم اعمار گردد، اما باید با درنظر داشت ظرفیت و امکانات موجود صورت گیرد. هم‌چنان، چاپ پول بدون پشتوانه و تطبیق پروژه‌ها از طریق قرضه با پرداخت سود هنگفت، در واقع دولت را به سمت فاجعه و تباهی نزدیک‌تر می‌سازد. برعلاوۀ سرمایه گذاری‌های غیر ضروری؛ فساد، رشوت، مزایده‌های تصادفی و قیمت‌های عصبانی کننده، تماماً نتیجه بحران اقتصادی را اجتناب ناپذیر و غیر قابل انکار ساخته است. لذا؛ فساد و مصارف بیهوده از جملۀ عوامل و اما کسر بودجه و بحران اقتصادی نتایج آن می‌باشد.

درین روز‌ها که تورم‌پولی از 70 درصد تجاوز نموده، لیرۀ‌ترکی ارزش خود را هر روز از دست می‌دهد و مردم به خاطر بلند بودن مصارف زنده‌گی پریشان و نگران اند، حزب التحریر به منظور ادای مسؤلیت خویش راه حل درست و اساسی را پیشنهاد می‌کند. برخلاف احزاب سیاسیِ دیگر، حزب التحریر از اقیانوس افکار اسلامی آب می‌خورد نه سرمایه داری که در واقع مؤلد تمام مشکلات روی زمین می‌باشد.

لهذا؛ حزب التحریر-ولایه‌ترکیه با جزئیات تشریح خواهد نمود که چگونه تورم‌پولی را کاهش دهیم، چگونه از افزایش نرخ اسعار غیر عادی جلوگیری نمائیم، چگونه بدون سرمایه‌گذاران خارجی تجارت خود را زنده و رونق دهیم، چگونه موانع عدم رشد زراعتی را که تقریباً معدوم است را از بین ببریم، چگونه عدم اشتغال یا بی وظیفه گی را محو نمائیم، چگونه سازمان‌های سودی و بازار های سهامی کارکنان را استثمار می‌نمایند، چگونه اقتصاد بدون مالیات را حاکم سازیم و این‌که منابع اساسی اقتصاد از چی چیزی تشکیل یافته است. به زودی نتایج کاری خود را تحت عنوان "راه‌حل‌های اسلامی برای بحران‌های اقتصادی" در ده مقاله در خدمت عام مردم قرار خواهیم داد.

در این تحقیق که بر اساس نظام اقتصادی اسلام صورت گرفته، هنگام دریافت راه‌حل‌های به بحران‌های اقتصادی و اخلاقی، به جز از مبدأ اسلام به هیچ مبدأ دیگر مراجعه نگردیده است؛ زیرا اسلام یگانه مبدأ است که دارای راه‌حل واقعی برای مشکلات اقتصادی، سیاسی و اخلاقی می‌باشد. اسلام دینِ نیست که تنها مردم را در مساجد محدود نماید! اسلام دینِ نیست که تنها رابطه انسان را با خالق تنظیم نماید! اسلام دینِ نیست که تنها در مراسم مذهبی از آن یاد آوری گردد! بلکه اسلام، نظامی است که مشکلات تمام بخش‌های زنده‌گی را به شکل واقعی حل می‌نماید. این اسلام بود که در گذشته مسلمانان را عزیز و شایستۀ حاکمیت جهان گردانید. اسلام هنوز نیز دارای همان عزت و قدرت است! زیرا نظام اقتصادی اسلام یگانه راه‌حل برای نجات از این بحران است، نه تنها برای مسلمانان؛ بلکه ضامن نجات تمام بشریت از چنگال نظام کثیف سرمایه‌داری‌ست که اصلاً ‌ترحم و رحم را نمی‌شناسد. شما ناتوان نیستید! زیرا اسلام تنها راه‌حل تمام بحران‌ها‌ست.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه‌ترکیه

مترجم: عبدالله صالحی

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه