پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :12 محرم 1444
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 10 آگوست 2022م

شماره صدور:۰۱/۱۴۴۴

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

محکوم کردن اشغال یهود بیهوده‌گویی بیش نیست

در نتیجۀ حملات یهود غاصب در روز جمعه 5 آگوست سال 2022م به نوار غزهِ فلسطین که مدت سه روزه به طول انجامید، 46 مسلمان به شهادت رسیده و در حمله دیگری‌که توسط نیروهای یهودی در شهر نابلس در کرانه باختری صورت گرفت، سه مسلمان دیگر نیز به شهادت رسیدند.  در همین حال، ایتامارگویر نماینده مجلس پارلمان و همراه با گروه‌های افراطی یهودی تحت حمایت پلیس یهود بر مسجدالاقصی یورش بردند. با این حال، حاکمان سرزمین‌های اسلامی طبق معمول در برابر این حملات که طی آن اطفال و نوزدان جان‌های‌شان را ازدست داده و صدها مسلمان دیگر از پیر و جوان مجروح گردیدند، مهر سکوت برلب زده اند. مسجدالاقصی توسط یهود‌ی‌ها هتک حرمت می‌شود و حاکمان دست روی دست گذاشته و تماشا می‌کنند. از سوی دیگر، سازمان همکاری‌های اسلامی با صدور بیانیه‌ای این حملات و یورش‌ها را محکوم نموده و ازعان می‌کند که کیان یهود به طور جدی تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. به همین ترتیب، ایران که خود را سال‌هاست تکه‌دار  حمایت از مقاومت فلسطین عنوان می‌کند، تا این دَم حتی یک سنگ را هم به سوی کیان یهود پرتاب نکرده است، بلکه بیانیه مشابهی (هم‌چون سازمان همکاری‌های اسلامی) صادر نموده دروغ حمایت از مقاومت را تکرار کرد. متشابهاً دولت‌های اتحادیه عربی و عربستان سعودی نیز به بیانیه‌های تقبیحی شان محدود شدند، و اما ترکیه به بیانیه تقبیحی قانع نشد! بلکه به اهمیت عادی‌سازی روابط جهت انتقال حساسیت در خصوص فلسطین به کیان یهود تأکید کرد. چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه طی سخنرانیی در سیزدهمین نشست سفیران، پس از محکومیت کیان یهود گفت: «گفتگوی ما با اسرائیل به ما این اجازه را می‌‌دهد که حساسیت خویش را در مورد مسئله فلسطین ابراز کنیم». با توجه بر این، رئیس جمهور اردوغان، طی نشست شام‌گاهی که برای سفیران برگزار کرد، گفت: «ما هم‌چنان با استفاده از روابط خود با اسرائیل که به شکل عادی و مسیر درست آن برگشته است، از حقوق برادران فلسطینی خود دفاع می‌کنیم». چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در ۱۳همین کنفرانس سفیران گفت: «گفتگوی ما با اسرايل اجازه می دهد که ما حساسیت خود را در مورد مسله فلسطین ابراز کنیم.» با توجه سخنان اردغان که در جلسه مهمانی شبانه با سفیران گفت: «ما هم‌چنان روابط خود را با اسرائیل دوام داده و به حالت عادی برگشته تا آنکه از حقوق برادران فلسطینی مان دفاع کنیم».                                                      

مقامات ترکیه و کشورهای عربی تحت رهبری حاکمان بزدل و وفادار (به غرب) کاری جز خدمت به امنیت کیان یهود که مسجد الاقصی و قدس را غصب کرده است، انجام نمی‌دهند. چون این‌ها چیزی جز مجریان سیاست‌های امریکا برای تأمین امنیت کیان یهود نیستند. این حاکمان تنها وظیفه دارند که پس از هر کشتار و حملاتی‌که توسط کیان یهود علیه مسلمانان صورت می‌گیرد، بیانیه صادر کنند. برای این‌ها هیچ اشکالی ندارد که ماموریت‌شان افشا شود. از سوی دیگر، این حاکمان وظیفه دارند تا خشم مسلمانان علیه یهودیان غاصب را مهار نموده و مردمان خود را سرکوب نمایند. این کلان‌ترین دلیل بر عادی‌سازی کشورهای عربی و ترکیه با کیان یهود است.

ای مسلمانان! ما شما را خطاب قرار میدهیم؛ چون این حاکمان در موقعیتی نیستند که نصیحت را بشنوند! عشق قدرت آنان را مست کرده است! به همین خاطر چشمان شان در برابر حق و گوش‌های شان از شنیدن پند و اندرز کر شده است! چشمان آن‌ها به سوی آمریکا نگاه می‌کند و گوش‌های شان انتظار تماس تلفنی از واشنگتن را می‌کشد. با توجه به ماموریتی‌که دارند، ایشان باید محافظ تل آویو باشند، نه قدس! فلهذا، این‌ نگهبانان مردم فلسطین نیستند، بلکه محافظین یهودیان غاصب اند؛ ولی شما این گونه نیستید!

ای مسلمانان! می‌دانیم که درد و رنج‌های مسلمانان در قدس، نوار غزه و کرانه باختری درد و رنج شماست! غم آن‌ها غم شما و اشک‌های آن‌ها اشک‌های شماست! پس چرا احساسات خود را عملی نمی‌کنید و برای تغییر دست‌ بکار نمی‌شوید و با ما همکاری نمی‌کنید تا دولت خلافت راشده بر منهج نبوت را حاکم بسازیم که فلسطین را با رهبرانی هم‌چون صلاح‌الدین ایوبی که مسجدالاقصی و قدس را از نجاست صلیبی‌ها پاک‌سازی کرد، پاک نماید! چرا طعم بیعت به خلیفه‌ی راشد را چنان‌که اصحاب رضوان الله تعالی علیهم اجمعین چشیدند، نمی‌چشید؛ خلیفه‌ای که محافظ این سرزمین‌ها بوده و الله سبحانه وتعالی وی را در برابر کفار خیر و برکت داده است؟ فراموش نکنید که این امر دور نیست و فردا برای کسانی‌که منتظر این امر اند، نزدیک است و انشاء الله بشارت رسول گرامی صلی الله علیه و سلم محقق خواهد شد! خلافت بر منهج نبوت محافظ این سرزمین مبارک است، و به واسطه آن الله سبحانه و تعالی این سرزمین مبارک را از کفر آزاد و طعم عزت را مثل یاران قبلی بچشید! و این را فراموش نکنید که آن بسیا‌ر دور نیست و نزدیک به آن‌هایی است که منتظر هستند، الله سبحانه وتعالی مژده آن را توسط پیامبرش داده و وعده‌ی حق است. الله سبحانه و تعالی می‌فر ماید.

﴿وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ [ص: 88]

ترجمه: و بی‌تردید پس از مدتی خبر [صدق حقّانیّت و ظهور عینی آیات ‌‌‌‌‌‌و وعده‌‌‌‌‌های] آن را خواهید دانست.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

مترجم: ابوزید

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه