پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :22 شوال 1441
تاریخ میلادی : شنبه، 13 جون 2020م

شماره صدور:۰۹/۱۴۴۱

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

مذاکرات عراق – امریکا؛ مذاکرۀ ارباب با غلام!

(ترجمه)

رسانه‌های سیاسی درپی آن اند که بر نخستین دور گفتگوها، با هاله‌ای از سربلندی و ایجاد پیروزی‌ها و مفادهای دروغین سرپوش بگذارند. زیرا آن‌چه که اتفاق می‌افتد، چیزی بیش از دستوراتی نیست که توسط یک حزب پیشرو بر یک حزب شکست خورده‌ای که هیچ قدرتی جز تسلیم شدن ندارد، تحمیل شده باشد؛ ولی کاظمی، نخست وزیر عراق، در تلاش است تا آن را هم‌چون برگ برنده‌ای قوی برای حفظ حاکمیت خود معامله کند، صرف‌نظر از این‌که این اقدام عملاً بی‌حرمتی به عراق اشغالی محسوب می‌شود! دروغ‌های گستردۀ این دشمن کافر، کشور را به فنا داده و مردم را در همۀ سطوح؛ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و به شیوه‌های مختلفی تحقیر و نقصانی کرده‌است، از جمله: حفظ تمامیت ارضی، عدم ایجاد پایگاه‌های دائمی، نویدهای حل بحران‌های اقتصادی، حمایت‌های مالی بی‌فایده و بازگرداندن بی‌جاشده‌گانی‌كه خانه‌های‌شان توسط این شیطان صفتان ویران شده‌است. امریکا با پذیرش خروج ارتش اشغال‌گرش در ابتدای سال جاری با قتل مزدورش، قاسم سلیمانی به دستان خودش و تهدید عراق به وضع تحریم‌های سختی‌که این کشور قادر به تحمل آن نیست، می‌خواهد عراق را وادارد تا به‌منظور خروج نیروهای اشغال‌گرش پافشاری کند.

مطمئناً امریکا می‌داند که احزاب عراقی در پارلمان ثابت نموده‌اند که نمی‌توانند نیروهای امریکایی را برای خروج از عراق مجبور کنند، زیرا قانوناً برای ماندن آن‌ها به آرای نمایندگان سنی و کرد نیز ضرورت است؛ دسته‌هایی‌که ماندن امریکایی‌ها را ضروری می‌دانند. ولی اگر نیروهای مسلح‌شان دست به تقابل نظامی با نیروهای امریکایی بزنند، راهی غیر از راه‌اندازی جنگ چریکی ندارند؛ که این حالت نیز آنان را در برابر داعش ضعیف می‌کند، اگر این گروه در نبود نیروهای ائتلاف بین‌المللی دوباره برای تصاحب بعضی از نقاط کشور بازگردد، نتیجتاً ضعف نیروهای عراق و گروه‌های مخالف مسلح را فاش می‌کند و سپس بغداد را وادار می کند که دوباره به دنبال کمک و پشتیبانی بین‌المللی بازگردد.

باید اشاره کرد که این بیانیه شامل "تصمیم امریکا برای کاهش تعداد نیروهایش از عراق طی ماه‌های آینده" و سپس شروع "گفتگوها در مورد وضعیت نیروهای باقی‌ماندۀ امریکا در عراق" است. نخست وزیر کاظمی ادعا کرد که در مورد قرار دادن این نیروها در مسیر عقب‌نشینی کامل، تخلیه کشور از هر پایگاه نظامی دائمی و دست‌یابی به تشخیص تصمیم قبلی پارلمان عراق در همین راستا، دست‌آوردهای چشم‌گیری حاصل شده‌است. این‌ها همه دروغ‌ها و افسانه‌های خودساخته‌ای بیش نیست! همان‌طوری‌که دیوید شکنر، معاون وزیر امور خارجه امریكا، پس از جلسه توضیح داد، دانسته می‌شود كه جدول زمانی خروج سربازان امریكایی مورد بحث قرار نگرفته و یا حتی برای مذاکرات آینده هم گذاشته نشده‌است. این بدان معنی است كه حل این مسئله در جلسه اول خیلی زود است، به‌خصوص که توافق قبلی بین کاخ سفید و پنتاگون روی کاهش تعداد سربازان امریکایی از تعداد فعلی ۵۲۰۰ به ۲۵۰۰ نیز وجود دارد. (منبع: نیویورک تایمز)

بدین ترتیب، هنوز حاکمان مسلمان به فریب مردم خود ادامه می‌دهند و برای تطبیق احکام کفار، گردن می‌نهند. بنابرین، عشق به کرسی‌های قدرت و موقف‌های دنیوی، آن‌ها را حقیر و ذلیل کرده‌است. باشد الله سبحانه وتعالی پیروزی‌اش را به سر رساند و حاکمی را روی کار آورد که از منافع امت دفاع کند و دست متجاوزین را از خلافت راشده به طریقۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم کوتاه کند.

﴿وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ﴾ [شعراء: ۲۷۷]

ترجمه: و آنان که ظلم وستم کردند، به زودی خواهند دانست که به کدام بازگشتگاه (و دوزخی) بازآیند.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر – ولایه عراق

مترجم: امیر حسام

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه