پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :6 رمضان 1444
تاریخ میلادی : سه شنبه، 28 مارس 2023م

شماره صدور: 1444 / 13

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

هیچ عزتی جز دین الله سبحانه و تعالی وجود ندارد!

عصر روز یکشنبه 26 مارچ 2023، شورای نمایندگان عراق جلسۀ خود را جهت رأی‌گیری در مورد بقیۀ بندهای اصلاحی قانون انتخابات برگزار کرد و به دلیل اصرار چارچوب هماهنگی بر تصویب اصلاحیه قانون انتخابات، جلسه شاهد هرج‌و‌مرج کامل بود. قانون "سانت لگو" که تصویب معیاری انتخاباتی 1.7 به جای 1.4 است، شانس توده‌های کوچک را برای به دست آوردن کرسی در مجلس بسیار ضعیف می‌کند، که بر اثر آن جنجال فعالان و نمایندگان مستقل برانگیخته شد. آن‌ها این قانون را یک قانون متناسب با اندازه قدرت‌های پر نفوذ در عراق می‌دانند؛ زیرا این امر سیستم یک دایره‌ای را احیا می‎کند. هورا کشیدن نمایندگان مستقل و جناح‌های نوظهور در جلسه باعث هرج‌و‌مرج گردید که در نتیجه آن جلسه متوقف شد و به درگیری لفظی بین مستقلین و نمایندگان چارچوب هماهنگی منجر شد. در ادامه این شوروماشور رئیس مجلس را بر آن وا داشت تا برخی از نمایندگان مستقل را به کمیسیون رفتار مجلس معرفی کند. بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، این جلسه شاهد درگیری لفظی و ضرب و شتم نمایندگان مستقل بود.

با ادامه اعتراضات، رئیس مجلس از محافظان مجلس نیروهای "پیشمرگه" خواست برای اخراج مستقلین وارد عمل شوند. بنابراین، به وضوح می‌بینیم که انتخابات اگرچه یک روش عمومی است، اما در سیستم پوسیدۀ دموکراتیک به نفع قدرت‌های تأثیرگذار در عراق سوء استفاده و تحریف می‌گردد. بنابراین، دموکرات‌های صلح‌جو، همان‌طور که آن‌ها ادعا می‌کنند، زمانی‌که نقاب خود را برمی‌دارند، به دیکتاتوری تبدیل می‌گردند که یک‌دیگر را تهدید می‌کنند. ما بی‌اعتنایی حاکمان این حکومت در خصوص گرسنگی، محرومیت، فقر و  بهای سنگینی را که بر دوش‌ مردم عراق است، می‎بینیم. ما شاهد ملاقات‌ها و تصامیم‌شان در نشست‌های متعددی بودیم که جز منافع‌ خود دیگر در موردی هیچ چیزی فکر نمی‌کنند. تصویب بودجه بین تنش ‌و‌کشش از زمان تشکیل دولت تا کنون جریان دارد، اما برای تصویب آن‌چه که منافع‌شان را حفظ می‌کند، کار می‌کنند، رقابت می‌کنند و مثل الاغ می‌جنگند.

ای مسلمانان عراق! این همان سیستمی ا‌ست که آمریکا با آن آمده است؛ رژیم پوسیده‌ای که از دزدان و جنایت‌کاران محافظت می‌کند و بی‌عدالتی و هرج‌و‌مرج را گسترش می‌دهد. این همان عراق جدیدی‌ است که حاکمان کنونی وعده داده بود، امروز شاهد عراق بدون حاکمیت، صنعت و کشاورزی هستیم، که ثروت‌اش غارت گردیده و مردم‌اش زیر خط فقر زندگی می‌کنند؛ جایی‌که باندها، مواد مخدر و بیماری‌ها در آن بدون امنیت و حفاظت پخش گردیده و آن‌ها را آوردند و بر گردن شما گذاشتند. این‌ها پلیدهای ناشناخته‌ای هستند كه عراق را برای آن‌ها و خانواده‌های‌شان غنيمت كردند و برای‌شان مهم نيست كه در كدام وادی هلاك می‌گردید.

آیا این حالت شما مورد رضایت الله سبحانه ‌وتعالی و رسول وی صلی‌الله‌علیه ‌و سلم است؟! پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم می‌فرماید:

«وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَتَأْمُرُنَّ بالْمَعْرُوفِ، ولَتَنْهَوُنَّ عَنِ المُنْكَرِ، أَوْ لَيُوشِكَنَّ الله أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عِقَاباً مِنْهُ، ثُمَّ تَدْعُونَهُ فَلا يُسْتَجابُ لَكُمْ»

ترجمه: سوگند به ذاتی‌که جانم در دست اوست، یا امر به معروف و نهی از منکر می‌کنيد، یا بيم آن می‌رود که به زودی الله سبحانه‌و‌تعالی عذابی از سوی خود بر شما فرود آورد و آن‌گاه او را به فرياد می‌خوانيد اما دعای تان قبول نمی‌شود.

بر این اساس، بر شما جایز نیست که در برابر بدی‌ها سکوت کنید. آیا شری بزرگ‌تر از این است که شریعت الله سبحانه‌وتعالی را ترک کرده و حاکمیت او را به چالش بکشید و آن را در دستان ناتوان و ناقص و نیازمند قرار دهید؟! آیا ذلتی بزرگ‌تر از این است که زندگی شما با دین شما در تضاد باشد؟! حق شما و حق الله سبحانه‌وتعالی از سوی دشمنان شما هدیه داده نمی‌شود؛ بلکه از آن‌ها گرفته می‌شود.

پس برای احیای دوبارۀ دولت اسلامی و حاکمیت شریعت الله سبحانه‌و‌تعالی تلاش نمایید! ای مسلمانان از شما دعوت می‌کنیم که حقوق خود را بخواهید تا زندگی با عزت که یک قرن پیش از دست داده اید، بازگردید و با بیعت با امامی‌که احکام الله سبحانه وتعالی را بالای شما تطبیق‌کند، تکلیف خود را ادا سازید! رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم می‌فرماید:

«وَمَن مَاتَ وَليسَ في عُنُقِهِ بَيْعَةٌ، مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً»

ترجمه:  کسی‌که درحالتی بمیرد که در گردنش حلقه بیعت وجود نداشته باشد، وی به مرگ جاهلیت مرده است.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه عراق

مترجم: ارسلان مبارز

 

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه