پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :24 شعبان 1445
تاریخ میلادی : سه شنبه، 05 مارس 2024م

شماره صدور:شمارۀ صدور 08/1445

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

آیا زمان آن فرا نرسیده است تا امت اسلامی از ذلت و خواری یک قرنی خود را رهایی بخشد؟!

(ترجمه)

امت اسلامی فاجعه‌ای بزرگ‌تر از سقوط خلافت در سوم مارچ 1924 را تجربه نکرده است. حتی غیر مسلمانان زیر سایۀ آن در صلح و رفاه زندگی می‌نمودند، اعلامیه شوم لغو خلافت توسط مصطفی کمال جنایت‌کار صادر گردید. این اعلامیه تعجب آور نبود، زیرا قبل از آن اقداماتی انجام شده بود، از جمله اقدامات مربوط به مسلمانان که به شدت در درک و فهم خویش ضعیف شده بودند، تا جایی که آن‌ها از استنباط راه‌حل‌های شرعی برای مشکلات نوظهور در اواخر خلافت عثمانی ناتوان شده بودند. همچنان، این اقدامات دشمنانش را نیز در بر می‌گرفت، چرا که سگ‌ها و گرگ‌های غرب در داخل با پخش زهر نشنلیزم که تار و پود خلافت را پاره کرده و در خارج با ایجاد اتحادیه‌ها علیه آن به آن حمله کردند تا این‌که آن را نابود کردند.

از آن زمان، امت اسلامی امام و سرپرست خود را دست داد، امامی‌که مراقب امنیت و محافظ خون، آبرو و مال آن‌ها باشد و بترسد از آن که اگر قاطر بیابان‌گردی در راه مخروبۀ راه برود و به زمین بخورد، مبادا مورد بازپرس الله سبحانه و تعالی قرار گیرد! در عوض، حکام رویبضۀ خائن جایگزین وی شده‌اند و خود را برای غرب کافر، به نظام، عقاید و فرهنگ آن پل ساخته‌اند. سرزمین‌های امت را از یک دولت واحد به پنجاه و شش ایالت از هم متفرق گردانیده، ملت‌های کفر را به کشتن، آواره کردن، هتک حرمت به قرآن‌کریم و مسخره کردن حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وسلم دعوت می‌کند.

آن‌چه امروز از جنایات و وحشی‌گری علیه مسلمانان در غزۀ مقاوم، کشتار مردم بی‌گناه، تخریب شفاخانه‌ها و ساختمان‌ها توسط یهود اشغالگر با حمایت اعلام شدۀ غرب و تسلیمی از سوی حکام خائن مسلمان شاهد هستیم، بزرگ‌ترین گواه بر این امر است. امت اسلامی به دلیل نبود خلافت به این وضعیت اسفناکی رسیده است.

ای مسلمانان: آیا زمان آن نرسیده است که گرد و غبار یک قرن ذلت را از خود پاک کنید؟! آیا زمان آن نرسیده است که به دین و هدایت پیامبر تان باز گردید و از فرمان پروردگارتان برای بازگرداندن خلافت راشده اطاعت کنید؟! آیا زمان آن نرسیده است که به این فریضۀ بزرگ که بالای سر تان معلق است و یک قرن است که مورد غفلت قرار گرفته است، عمل کنید؟!

ای مسلمانان: بدانید که الله سبحانه‌و‌تعالی از هر قطرۀ خونی‌که به نا حق ریخته شود و از تجاوز از هر حدی  و از هر کوتاهی در حمل دعوت از شما سؤال خواهد کرد. ما خون مسلمانان را می‌بینیم که توسط غرب کافر، یهودیان، مجوسان و بودایی‌ها ریخته شده و فریاد کودکان و التماس زنان و آسیب پذیران مسلمانان فلسطین، اویغورها در ترکستان و روهینگیاها در برما را می‌شنویم. پس هر مسلمانی باید حجت خود را در محضر الله متعال که چیزی برای او پوشیده نیست، پیشکش نماید.

به خاطر تمام این مصیبت‌ها، حزب‌التحریر از شما می‌خواهد که برای تأسیس خلافت، آزادسازی سرزمین‌های اسلامی، و وحدت بخشیدن آن‌ها در یک دولت تحت رهبر عادل، مجدانه تلاش نمایید.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ[انفال – 24]

ترجمه: (ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید هرگاه الله و پیامبرش شمارا به چیزی فراخواند که به شما زندگی می‌بخشد، از {فرمان} آن‌ها اطاعت نمایید و بدانید که الله میان انسان و قلبش حایل می‌شود {از اسرار او آگاه است} و اینکه "در قیامت، همگی} نزد وی جمع خواهید گردید.)

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر – ولایه عراق

24 شعبان 1445 هـ ق

سه‌شنبه 5 مارچ 2024

 مترجم: عبدالرحمن "قاطع"

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه