چهارشنبه, ۲۱ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :2 محرم 1441
تاریخ میلادی : یکشنبه، 01 سبتامبر 2019م

شماره صدور: H.T.L1441

دفتر مطبوعاتی
ولایه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

﴿وَقُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ﴾

ترجمه: بگو این حق از جانب پروردگار شماست! [کهف: 29]

ای‌ رئیس جمهور لبنان، اندکی انصاف نشان دِه!

"چون موضوع برای مردم روشن است"

(ترجمه)

روز شنبه به 31 اوت 2019م، رئیس جمهور لبنان با عنوان کردن خلافت عثمانی به عنوان یک دولت تروریستی، به جعل تاریخ پرداخته و از دوران اشغال فرانسه به عنوان مرحله نفوذ فرانسه یاد کرد؛ به گونه‌ای‌که باطل را -یعنی اشغال باطل را به حقیقت و حقیقت یعنی دولت خلافت و عدالت آن را- به عنوان باطل تغییر داد.

هنگامی‌که پیامبر ما حضرت محمد ﷺ دولت اسلامی را در مدینه تأسیس کرد؛ خلفای راشدین و هم‌چنان خلافت اموی‌ها، عباسی‌ها و سپس عثمانی‌ها ادامه آن بودند.

مردم همه مذاهب و فرقه‌ها بیش از سیزده قرن (1300 سال) تحت حاکمیت اسلام زندگی می‌کردند. دولت خلافت، دولت شماره یک در جهان بود و در طول این مدت طبق شریعت الله ﷻ بالای مردم حکومت کرد.  سپس غرب استعمارگر کافر توانست آن را از بین ببرد و یک سرزمین اسلامی را به بیش از پنجاه کشور کوچک تقسیم کرد و هرکدام را به عنوان یک دولت نامگذاری کرد که  یکی از آن لبنان است. بعداً با استفاده از موقع ایجاد شده، غرب مرتکب قتل‌عام های علیه مسلمانان شد که جان میلیون‌ها تن را گرفت.           

پیش از سال 1920م، لبنان فقط بخشی از لوانت (شام) بود و قلمرو آن بین استان‌های/ولایات دولت اسلامی تقسیم شده بود. هنگامی‌که توافقنامه سایکس پیکو سرزمین‌های خلافت را تقسیم کرد، لبنان بخشی از شام بود که به فرانسه تسلیم داده شده بود و فرانسه نیز آن را استعمار کرد. در اول سپتامبر 0192، ژنرال گورود اعلامیه دولت لبنان بزرگ را جشن گرفت که در آن زمان بیشتر مردم، این دولت ترکیبی را به شمول جمعی از مسیحیان رد کردند و آن را به عنوان یک توطئه استعماری می‌نگرستند که به آن‌ها با زور آهن و آتش تحمیل شد بود. بناءً فرانسوی‌ها؛ کسانی‌که اعلامیه این دولت را نپذیرفتند مورد تجاوز، بازداشت، قتل، زندانی و تبعید قرار دادند.

ای رئیس جمهور! برای تو این بهتر بود که کشورهای غربی را تروریست و جنایت‌کار توصیف می‌کردی؛ چون آن‌ها هستند که سرزمین‌ها را اشغال و مردم آن را آواره می‌کنند، به‌ویژه انگلیس و فرانسه و نه دولتی‌که از مسلمانان و غیرمسلمانان -از جمله مسیحیان مارونی- محافظت می‌کرد وگرنه آن‌ها نه تنها در لبنان بلکه در روی زمین نیز وجود نداشتند...

در واقع، سران كلیسای مارونیت مانند سایر رؤسای فرقه‌ها با تصمیم سلطان عثمانی تعیین شده بودند و آن‌ها وفاداری خود را به دولت خلافت اعلام کرده بودند و دولت از آن‌ها حفاظت نموده و به آن‌ها حقوق مناسب می‌داد.

ای رئیس جمهور! ما به تو از سفر الیاس آل هوویک به نزد سلطان عبدالحمید دوم و اعلام وفاداری به وی یادآوری می‌کنیم.  وی برای حمایت از کلیسای مارونیت ده هزار لیره طلا از سلطان دریافت کرد. پس آیا الیاس آل هوویک هنگام اعلام وفاداری خود دروغگو بود یا منافق؟

در مورد کسانی‌که ادعا می‌کنند خلافت عثمانی در جنگ جهانی اول به مسیحیان کوه لبنان ظلم نموده و با آن‌ها بدرفتاری کرده است، می‌گوییم: «کشورهای متفقین، جنگ را علیه سلطان اعلام نموده و محاصره دریایی را بر آن تحمیل کردند. کشتی‌های جنگی متفقین در سواحل آن‌ها، از جمله ساحل کوه لبنان و سواحل دیگر لوانت مستقر شده بودند. سلطان به روابط برخی چهره‌های این کشور از جمله مسلمانان و مسیحیان با استعمار فرانسه و توطئه‌های آن‌ها علیه خود پی برده بود؛ بنابراین سلطان دستور محاکمه و مجازات افراد مذکور را صادر کرد.

این یک بی‌عدالتی بزرگ و دروغ آشکار است که دولت عثمانی را در هنگام دفاع از اقتدار و حاکمیت‌اش به عنوان دولت تروریست قلمداد کرد. در واقع، این غرب بود که محاصره را بر سرزمین‌های خلافت تحمیل کرده بود. علی‌رغم تلاش سلطان برای تأمین غذا و دارو برای آن‌ها، مردم بازهم از گرسنگی جان دادند. بنابر این چه کسی شایسته است که تروریست خوانده شود؟!

ای رئیس جمهور! ما به تو در خصوص تلاش‌ات برای تحریف تاریخ اسلام، جعل تاریخ و تغییر واقعیت‌ها هشدار می‌دهیم. این کاملاً غیرقابل قبول است و نتایج مثبت در قبال نخواهد داشت؛ چو، واقعیت‌ها هم‌چو خورشید روشن هستند. حقیقت به عنوان حقیقت باقی می‌ماند حتی اگر صدای پیروان آن نرم باشد. کذب به عنوان کذب باقی خواهد ماند و مهم نیست که صدای  پیروان آن چقدر بلند است.

بعضی‌ها از ضعف امت اسلامی وسوسه شده اند و حقیقت این است که امت باز خواهد گشت و در حال آماده‌سازی برای انجام این کار است و قطعاً قوی‌تر از گذشته باز خواهد گشت. سرزمین‌های اسلامی تحت قیادت یک دولت  یعنی دولت خلافت راشده به منهج نبوت باز خواهند گشت. عدالت بر روی زمین گسترش خواهد یافت و سعادت تسلط خواهد یافت. این وعده پروردگار ما الله ﷻ  و بشارت  پیامبر ﷺ است.

خلافت بعدی، خلافت راستین به منهج نبوت خواهد بود، ان‌شاء الله و ما مشتاقانه منتظر آن هستیم و تلاش می‌کنیم آن را بازگردانیم تا دوباره بتوانیم شیوۀ زندگی اسلامی را از سر بگیریم؛ بی‌گمان لبنان بخش مهم این دولت موعود خواهد بود.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه لبنان

مترجم: کریم احمدی

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه