پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :23 ربیع الاول 1445
تاریخ میلادی : یکشنبه، 08 اکتبر 2023م

شماره صدور:نمبر صدور 05/1445

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

هیچ جایگاه امنی برای یهودیان در سرزمین اسلامی وجود ندارد؛ حتی اگر حکام با آن‌ها روابط‌شان را عادی سازند!

این احساسی است که اهل کنانه آن‌را اظهار می‌نماید

(ترجمه)

عملیات طوفان الاقصی هنوز بر روی زمین فروکش نکرده و فریادهای درد و عذاب قطع نگردیده است؛ زیرا تعداد تلفات صرف‌نظر از مجروحان به صدها تن رسیده است. در این‌حال، جهان در مورد پولیس مصر شنید؛ افسری‌که به ملی‌بس حامل گردش‌گران یهودی در اسکندریه تیراندازی نموده و علاوه بر مجروحان، سه تن از آن‌ها را از بین برد. (منبع: مطبوعات قدس، 2023/08/10) عملیات انجام شده توسط افسر پولیس مصر، که منجر به کشته شدن افراد یهودی در اسکندریه شد، در بحبوحۀ عملیات طوفان الاقصی انجام شد که توسط گروهی از مجاهدین در فلسطین در حال جنگ بودند و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که فریاد و نالۀ یهودیان بر سر تلفات‌شان را نشان می‌داد.

وقایع جاری در سرزمین ما به صراحت بیان می‌دارد که در سرزمین اسلامی برای یهودیان هیچ جایگاه امنی وجود ندارد؛ حتی اگر تمام جهان از آنان حمایت نمایند و حتی اگر حکام و متحدین آنان میان ما و آن‌ها قرار گیرند. زمانی‌که مقدسات‌ این امت مورد بی‌حرمتی قرار گیرد، این امت پر از خیر گردیده و بخاطر الله و رسولش خشم می‌گیرند و در کنار مظلومان می ایستند. خشم آنان به آتشی تبدیل می‌گردد که یهودیان و متحدین‌اش را می‌سوزاند. با وجود رنج مردم فلسطین، یهودیان نیز هرگز روز خوشی را در سرزمین آنان ندیده‌اند. آتش از فلسطین و اطراف آن بر می‌خیزد و خون‌های ریخته شده توسط شهید مصری، محمد صلاح هنوز خشک نگردیده است؛ زمانی‌که این افسر پولیس با سلاح شخصی خویش به آنان گفت: «چه روابط تان با حکام عادی گردد و چه نگردد، هیچ پناه‌گاهی امنی در سرزمین ما برای شما وجود ندارد.»

کاری‌که این افسر پولیس از روی خشم به خاطر الله، رسولش و بی‌حرمتی مقدسات انجام داد، باید در قلب و ذهن همۀ پرسونل نظامی و پولیس، افسران و سربازان و هم‌چنان رهبران مصر باشد. ما فکر می‌کنیم که این واقعاً در قلب آن‌هاست؛ حتی اگر آشکارا بیان نشود و آن‌ها مشتاق آزادی الاقصی و فلسطین و حمایت از مظلومان هستند. تنها مانعی‌که میان آن‌ها و این هدف قرار دارد، همین حکام هستند؛ گنبد آهنین واقعی که از کیان یهود محافظت می‌نمایند. با کشیدن آنان از صحنه، این موجود هیولا نیز اثری از خود باقی نخواهد گذاشت.

ای مخلصین ارتش کنانه! کاری‌که این افسر پولیس انجام داد، نمونۀ ساده‌ای است از آن‌چه که باید در قبال یهودیان انجام شود؛ یهودی‌که هیچ عهد و امنیتی ندارد. سرزمین فلسطین یک سرزمین اسلامی است و موضوع آن متعلق به همۀ امت می‌باشد و آزادسازی آن وظیفه همۀ امت به خصوص کشورهای اطراف آن می‌باشد که از مصر آغاز می‌گرد. پس نباید برای اشغال‌گران و متجاوزان سرزمین اسلامی عهد و امنیتی باشد. تنها رابطه‌ای که باید میان شما و آن‌ها وجود داشته باشد، وضعیت جنگی است تا این‌که این موجود هیولا ریشه‌کن شود. اولین گام برای ریشه‌کن ساختن این موجود، ریشه‌کن نمودن نظامی است که با آن بیعت می‌نماید، از آن محافظت نموده و میان شما و ریشه‌کن نمودن آن قرار می‌گیرد؛ ژیم خائن و مزدوری‌که بالای شما حکومت می‌کند. هیچ وجیبه‌ای بر شما نیست، جز این‌که آن‌را با تمام وسایل، نمادها و نخبگانش براندازید و حکومت را به فرزندان مخلص امت بسپارید که در چوکات خلافت راشده بر منهج نبوت توسط اسلام حکومت نماید.؛دولتی‌که در حمایت از برادران و آزادی سرزمین شما مانعی بر سر راه شما نخواهد گذاش؛. بلکه ارتش‌ها‌را برای دست‌یابی به نصرت (پیروزی)، نه فقط برای یک زن، بلکه برای هزاران زن و برای سرزمین ما که یهودیان غصب می‌نمایند، بسیج خواهد کرد. در آن زمان، افرادی مانند این افسر پولیس و دیگران به خاطر خشم‌شان برای رضای الله و غیرت‌شان نسبت به مقدسات آنان که زیر پا گردیده است، مورد قضاوت قرار نخواهند گرفت. بلکه این امر عادی برای همۀ مخلصان در ارتش خواهد بود؛ خشم آنان برای رضای الله سبحانه و تعالی، حمایت از وی، دین و دولت وی.

ای مخلصین لشکر کنانه! اکنون وظیفۀ شما اینست که این رژیم را به طور کامل ریشه‌کن سازید تا زحمات شما هدر نرود، تحرکات شما را محدود نسازد و در مقابل وجیبۀ شما قرار نگیرد. حکومتی را برپا نمایید که دروازه را به روی تان بگشاید و به سوی رضای الله سبحانه وتعالی سوق دهد و به جهاد در راه وی و حمل دین وی و پیروزی مستضعفان تشویق و ترغیب نماید! پس اى مخلصان ارتش كنانه، آن را تأسیس نمایید؛ خلافت راشده بر منهج نبوت را تأسیس نمایید!

﴿وَالَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُوا أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَّهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ [انفال: 74]

ترجمه: کسانیکه ایمان آوردند و در راه الله هجرت و جهاد نمودند، و کسانی‌که کمک و نصرت نمودند، آن‌ها مؤمنین حق هستند، برای ایشان مغفرت و روزی فراوان است.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه مصر

23 ربیع‌الاول 1445هـ.ق.

یک‌شنبه 8 اکتوبر 2023م.

 مترجم: عبدالرحمن "قاطع"

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه