پنجشنبه, ۳۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :3 ربیع الثانی 1445
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 18 اکتبر 2023م

شماره صدور:شماره صدور: 1445 / 06

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

تقدیم به سربازان جان‌فشان الکنانه:

با سکوت در برابر جنایات یهودیان، چه ننگی را برای مصر و برای خود به ارمغان می‌آورید؟ آیا در میان شما مرد صالحی نیست که در راه الله سبحانه وتعالی و مقدسات او خشمگین شود و برای مظلومان قیام کند؟!

(ترجمه)

ای مردم کنانه مصر، ای بهترین لشکر الله! پس از تمام جنایاتی که یهودیان مرتکب شدند و از تجاوزات تاتارها و مغول‌ها نیز پیشی گرفتند، با هتک حرمت به اماکن مقدس اسلامی و سرزمین مقدس آن، ما از حاکمان درخواست کمک نخواهیم کرد؛ چرا که می‌دانیم که آن‌ها در  کنار دشمن هستند. آن‌ها در اصل گنبد آهنین حقیقی هستند که از کیان یهودی محافظت و نگهبانی می‌کنند. بجای آن ما مردم کنانه و ارتش، افسران و سربازان آن را مورد خطاب قرار می‌دهیم.

همانا فلسطین و الاقصی ودیعه (امانت) جد شما، صلاح الدین است که آن را پس از آزادسازی از چنگال صلیب‌یان از راه وصیت به شما واگذار کرد! کجاستید که از این امانت محفاظت کنید؟ کجاستید که از امانت‌های الله سبحانه وتعالی نگهبانی کنید و از برادران خود در غزه که یهودیان آن‌ها را با بی‌رحمی می‌کشند، حمایت کنید؟ آیا احساس ندارید؟ آیا از برای رضایت الله سبحانه وتعالی و مقدسات او خشمگین نمی‌شوید؟ آیا این قول رسول الله صلی الله علیه وسلم به شما نرسیده است:

«مَا مِنْ امْرِئٍ يَخْذُلُ امْرَأً مُسْلِماً فِي مَوْضِعٍ تُنْتَهَكُ فِيهِ حُرْمَتُهُ وَيُنْتَقَصُ فِيهِ مِنْ عِرْضِهِ إِلَّا خَذَلَهُ اللهُ فِي مَوْطِنٍ يُحِبُّ فِيهِ نُصْرَتَهُ، وَمَا مِنْ امْرِئٍ يَنْصُرُ مُسْلِماً فِي مَوْضِعٍ يُنْتَقَصُ فِيهِ مِنْ عِرْضِهِ وَيُنْتَهَكُ فِيهِ مِنْ حُرْمَتِهِ إِلَّا نَصَرَهُ اللهُ فِي مَوْطِنٍ يُحِبُّ نُصْرَتَهُ»

ترجمه: «هیچ (مسلمانی) کسی را که مسلمان باشد در جایی که حریم‌اش نقض شود و آبرویش از بین برود، ترک نمی‌کند، مگر اینکه الله (سبحانه وتعالی)  او را ترک کند، در جایی که از او کمک بخواهد. هیچ مسلمانی نیست که مسلمانی را در جایی که آبروی او بر باد رفته و حریم‌اش خدشه دار شود، یاری کند، مگر اینکه الله او را در جایی که او می خواهد یاری کند.»؟

پس کجاستید که از برادران خود در غزه-الهاشم حمایت کنید؟ به الله سبحانه وتعالی سوگند، در روز قیامت از شما درباره آن‌ها سوال خواهد شد و رسول الله صلی الله علیه وسلم برای‌شان شفاعت خواهد کرد! پس پاسخ خود را آماده کنید؛ زیرا به الله سبحانه وتعالی سوگند هیچ عذری برای کسی که امروز عذرخواهی می‌کند، نیست.

اما این سکوت و سستی لشکر کنانه مستقر در سربازخانه‌ها باعث شده که سلاح‌های خود را علیه مردم خود جهت سرکوب هرگونه قیامی بکار ببرد؛ نه بر ضد دشمن. ماموریت آن دیگر حفاظت از مردم یا پاسداری از دین و رفاه مردم نیست؛ بل محافظت از رژیم و رهبران آن از خشم مردم به دلیل اجرای قوانین و نظام‌های ظالمانه غربی بر آن‌هاست. کاری که آن‌ها با مردم خود انجام می‌دهند، از جنایات یهودیان فجیع‌تر است. آن‌چه در زندان‌ها و محابس امنیتی مصر اتفاق می‌افتد، آن‌چه در رابعه و نهضه رخ داد، گواهی بر جنایات رژیم، ابزار و مجریان آن‌ست.

آنچه بشار در سوریه با کشتار، سوزاندن و ویرانی انجام داد، همه این‌ها یهودیان را جسور کرد و آن‌ها را وادار کرد تا بیشتر و بیشتر به خون مردم ما در فلسطین حمله کنند و فکر می‌کردند که کیان اشغال‌گر یهودی از خشم امت در امان هستند. این لشکرهایی که قرار بود برای مقدسات اسلام و خون مسلمانان خشمگین شوند، به محافظان و محاصره‌کنندگان اسیران آسیب‌پذیر غزه تبدیل شده اند که آنان هیچ قدرت و توانایی ندارند. آن‌ها به بمباردمان غیرنظامیان بی‌گناه بسنده نکردند؛ بل بیمارستان‌هایی را هدف قرار دادند که مجروحان را تداوی می‌کردند و صدها زن، کهن‌سال و اطفال را به شهادت رساندند. تنها می‌توانیم بگوییم: الله ما را کافیست و او بهترین حل‌وفصل‌کننده امور در برابر کسانی است که دشمنان امت را یاری می‌کنند و لشکریان‌شان را در حمایت از آن‌ها باز می‌دارند.

مسئله تنها غزه و یا تمام قضیهء فلسطین نیست؛ مسئله تمام امت است که حرمت‌شان زیر پا می‌شود و خون‌شان ریخته می‌شود. لشکرهای امت کجاستند؟ لشکر کنانه کجاست؟ ای افسران و سربازان لشکر کنانه، چه کسی از برای مقدسات الله سبحانه وتعالی خشمگین خواهد شد؟! چه کسی برای خونی که ریخته می‌شود و ناموسی که پایمال می‌شود، قیام خواهد کرد؟! چه کسی از این اطفالی که شکم‌های‌شان خالی‌ست، دفاع می‌کند؟ چه کسی از زنان بزرگ‌سال‌ و دیگران محافظت خواهد کرد؟

فهرست طولانی است و جنایات آن فراتر از حد تصور است. جنایات یهودیان مستلزم فاروقی است که غُرش می‌کند، خالدی که حمله می‌کند، معتصمی که دفاع می‌کند و صلاح‌الدینی که آزاد می‌سازد! کجاستید ای افسران و سربازان؟ کجاستید ای فرزندان فاتحان بزرگ که به مظلومان کمک کنید و مصیبت‌زدگان را تسکین دهید؟ کجاستید تا از برادران و خواهران خود حمایت کنید هنگامی‌که غرب علیه آن‌ها توطئه کرده و تمام قدرت و شرارت خود را جمع کرده اند تا وجود آن‌ها را از بیخ ریشه‌کن کنند؟ آیا نمی‌خواهید که الله سبحانه وتعالی از طریق حمایت شما دل‌های مردم غزه را تسکین دهد؟ آیا در میان شما مرد عاقلی نیست که مانند معتصم اعلان کند و در پیشگاه الله سبحانه وتعالی بگوید: سوگند می‌خورم آب نمی‌نوشم تا زمانی‌که پیروزی را برای زنان و کودکان غزه تضمین نکنم؟ آیا در میان شما مردی نیست تا در راه الله سبحانه وتعالی خشمگین شود و قسم بخورد که تا اقصی را آزاد نکند، لبخند نزند و نخندد؟

ای افسران و سربازان لشکر کنانه! اگر شما برای اسلام ایستادگی نکنید؛ پس کی می‌کند؟ غیر از شما چه کسی از مقدسات آن دفاع می‌کند و به برادران شما کمک می‌کند؟ از شما التماس می‌کنیم، از شما درخواست یاری می‌کنیم، برای ایمان، مقدسات و برادران‌تان که خون‌های‌شان ریخته می‌شود، فرزندان‌شان کشته می‌شوند، مقدسات‌شان زیر پا می‌شود‌ و زنان‌شان بیوه می‌شوند! هیچ ناجی‌ای جز الله سبحانه وتعالی برای آن‌ها نیست و به الله سبحانه وتعالی سوگند که او تعالی حمایت از آن‌ها را بر شما واجب کرده است! کجاستید تا این وظیفه را به انجام برسانید؟ کدام یکی از شماست که در پیشگاه الله سبحانه وتعالی اعلان کند و قسم بخورد «که تا از غزه و مردم آن حمایت نکنم آرام نخواهم گرفت؟» چه کسی صدای اسلحه را در می‌آورد و ارتش‌ها را برای حرکت به سمت الاقصی بسیج می‌کند؟

ای افسران و سربازان لشکر کنانه، ای مخلصین در ارتش کنانه! حمایت از غزه و آزادی فلسطین با آزادسازی قاهره از این رژیم آغاز می‌شود که مانعی بین شما، آزادی فلسطین و کمک به آسیب‌پذیران قرار دارد. آیا در میان شما عاقلی نیست که در راه الله سبحانه وتعالی، رسول او و مقدسات‌اش خشمگین شود و این رژیم را ریشه‌کن کند و حزب التحریر را نصرت دهد تا بتواند دولت اسلامی را تاسیس کند، ارتش کنانه را بسیج کند و کیان یهودی را ریشه‌کن نماید؟

به الله سبحانه وتعالی سوگند، کار به دست شماست و از یک چشم بستن آسان‌تر است. تنها مستلزم اخلاص به الله سبحانه وتعالی و کسب رضایت و خشنودی اوست. سپس تمام آن بت‌های شکننده‌ای که بالای سر شما قرار دارند و تمام آن تخت‌هایی پادشاهی که توسط موریانه‌ها خورده شده و فرو می‌ریزند!

ای کسانی که در راه کنانه جان‌فشانی می‌کنید! دعوت را اجابت کنید؛ زیرا خطاب قبل از هر کس در درجه نخست متوجه شماست. اگر شما برای اسلام ایستادگی نکنید؛ پس چه کسی می‌کند؟ پس خالصانه برای الله سبحانه وتعالی اظهار کنید و اسارت این حکام را از شانه‌های خود بردارید و پیمان وفاداری تان را تنها با الله سبحانه وتعالی ببندید و با فرزندان مخلص امت که از امور آگاه اند و به طور فعال برای تطبیق اسلام از طریق تاسیس خلافت راشده به منهج نبوت کار و مبارزه می‌کنند دست در دست هم دهید! شاید که الله سبحانه وتعالی آن را به دستان شما مقدر کند و به پیروزی بزرگی دست یابیید.

﴿قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ﴾ [توبه: ۱۴]

ترجمه: ‏(اي مؤمنان!) با آن كافران بجنگيد تا الله آنان را با دست شما عذاب كند و خوارشان دارد و شما را بر ايشان پيروز گرداند و (با فتح و پيروزي مؤمنان بر كافران) سينه‌هاي اهل ايمان را شفا بخشد (و بر دل‌هاي زخمي ايشان مرهم نهد و درد ديرينه اذيّت و آزار كفّار را از درون آنان بزدايد).‏

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر -ولایه مصر

3 ربیع الثانی 1445هـ.ق.

چهارشنبه، 18 اکتوبر 2023م.

مترجم: ابوبکر کابلی

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه