پنجشنبه, ۲۲ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۰۲م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :6 شوال 1442
تاریخ میلادی : یکشنبه، 16 می 2021م

شماره صدور: ۱۶/۱۴۴۲

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

خواست تظاهرات‌ها در بریتانیا، راه‌حل اسلامی برای آزادسازی فلسطین است

(ترجمه)

حزب‌التحریر - بریتانیا تظاهراتی را علیه موقف‌های ضعیف و اختلاف دائم حُکام سرزمین‌های اسلامی راه‌اندازی کرد. صدها نفر در شهر لندن و بیرمنگهام به حمایت دعوت برای تأسیس دوباره خلافت بر منهج رسو‌ال الله صلی الله علیه وسلم بیرون آمدند، و تأکید کردند که ارتش‌های سرزمین‌های اسلامی به جای نفع رساندن به استعمار، بهتر است به نفع اسلام و امت مسلمه استفاده شوند.

این جمعیت با سر دادن شعارهای اسلامی، خیانت و بی‌عرضه‌گی حُکام سرزمین‌های اسلامی را محکوم کردند. "حکام مسمانان، آنان با صهیونست‌هاییکه سرزمین‌های‌مان را ربوده‌اند دست رفاقت می‌دهند!" و "ای ارتش‌های مسلمانان کجایید؟ الاقصیٰ شما را صدا می‌زند! " این ناله و فریاد که در دو خیابان پر ازدحام بریتانیا طنین‌انداز شده‌بود را کسی خواهد شنید؟!

گوینده‌گان در جریان این تظاهرات مقام والای الاقصیٰ را در دین اسلام تذکر دادند، چون جزء عقیده و تاریخ‌مان بوده‌است. این حادثه ایمان‌مان را به قرآن کریم و سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم از دید اخوت اسلامی و توکل به الله سبحانه وتعالی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌دهد. شریعت الله سبحانه وتعالی به زندگی و سلامتی مسلمانان مظلوم فلسطین حرمت و تقدس داده‌است. ناله‌ها و فریاد مردم مظلوم الاقصیٰ بارها به گوش رسیده‌است که ارتش‌های سرزمین‌های اسلامی هم‌جوار را صدا زده‌اند تا به صدای آن‌ها اعتناء کنند و آنان را از این نیروهای وحشی و اشغال‌گر نجات داده بتوانند.

دراین سخن‌رانی‌ها حُکام و رهبران ارتش‌هایی‌که به ظلم موجود در فلسطین واکنش نشان نداده‌اند مورد انتقاد قرار گرفتند، اما آن‌ها احساس مسؤولیت نمی‌کنند و پاسخ‌گو نیستند، مگر به طرح‌های استعمار علیه اسلام و امت اسلامی. در این سخن‌رانی‌ها تشویق شد تا غفلت این حُکام در قبال مسایل اسلامی و وفاداری‌شان به مسایل ملی به‌طور علنی مورد انتقاد قرار گیرد. درصورتی‌که آن‌ها توبه نکنند و از کفار در عوض اسلام حمایت کنند و به الله سبحانه وتعالی و رسول الله صلی الله علیه وسلم خیانت کنند، باید از قریب‌الوقوع روز آخرت بیم داده‌شوند.

مسلمانان تشویق شدند تا تلاش‌های‌شان برای روند اسلامی و راه‌حل اساسی و درست برای فلسطین به کار گرفته‌شود، حواس‌شان توسط مزدوران دولت‌های استعماری پرت نشود، بلکه آن‌ها را نادیده بگیرند، غیر از تحقیر و ذلت و تأسیس صهیونیست اشغالی کدام چیزی دیگر عاید حال آن‌ها نمی‌شود. در خطاب به جوانان مسلمان، اسوه‌های زیادی‌که در طول تاریخ اسلامی رزمیده اند را یادآور شدند. اسلام به وسیله جوانانی تقویت یافته‌است که هرگز بی‌کار نه نشستند و همیشه در زمان ظلم، کاری را برای کسب رضایت الله سبحانه وتعالی باید انجام داد.

بالاخره، به مسلمانان تذکر داده شد که به الله سبحانه وتعالی توکل داشته باشند و مفهوم توکل را در بین مسلمانان نشر نمایند، به مثل این‌که هرگز فراموش نکنیم که مولای ما چی کسی‌یست، در حالی‌که دشمنان مسلمانان مولایی ندارند که آنان را در توطئه‌های شوم‌شان کمک و یاری رسانند.

﴿وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ رُسُلًا إِلَىٰ قَوْمِهِمْ فَجَاءُوهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَانتَقَمْنَا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ﴾ [روم – ۴۷]

ترجمه:و پیش از تو پیامبرانی را بسوی قومشان فرستادیم؛ آن‌ها با دلایل روشن به سراغ قوم خود رفتند، ولی (هنگامی‌که اندرزها سودی نداد) از مجرمان انتقام گرفتیم (و مؤمنان را یاری کردیم)؛ و یاری مؤمنان، همواره حقّی است بر عهده ما!

الاقصیٰ_ارتش‌هارا_صدا_می‌زند

#AqsaCallsArmies

#الأقصى_يستصرخ_الجيوش

# یحییٰ نسبیت
نماینده مطبوعاتی حزب‌التحریر – بریتانیا
مترجم: دانیال نور

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه